گزیده خبرهای 23 دی - 94

گزیده خبرهای 23 دی - 94
مقامات ترکیه تأیید کرده‌اند که دست کم ۱۰ نفر در اثر انفجاری شدید در منطقه تاریخی سلطان احمد در شهر استانبول کشته و ۱۵ نفر مجروح شده‌اند.هنوز عامل این انفجار روشن نیست، اما بعضی رسانه های محلی نوشته اند که یک مهاجم انتحاری عامل این انفجار بوده است.شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان ترک اعلام کرده که تعدادی جهانگرد آلمانی و نروژی در میان زحمی شدگان هستند.در پی وقوع این حمله، احمد داووداغلو، نخست وزیر ترکیه با گروهی از وزیران و مقامات ارشد کشور نشست فوق العاده امنیتی تشکیل داده است.مارک اون، خبرنگار بی بی سی در استانبول می گوید که در ماه های اخیر حملاتی توسط دست کم سه گروه مختلف در ترکیه انجام شده است: جبهه انقلابی آزادی خلق (یک گروه تندروی مارکسیست-لنینیست)، گروه کرد پ‌ک‌ک و گروه داعشبنابراین به راحتی نمی توان حدس زد که انفجار امروز احتمالا کار چه گروهی بوده است. 
علی‌اصغر میرشکاری اظهار کرد: بر اثر سقوط هواپیمای آموزشی جنگی ارتش در چابهار 2 نفر شهید شدند.وی گفت: بر اثر سقوط این هواپیمای آموزشی در چابهار خلبان و کمک خلبان این هواپیما شهید شدند.معاون امنیتی و سیاسی استاندار سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دلایل سقوط این هواپیمای آموزشی در دست بررسی است.
منابع رسانه‌ای از یک انفجار شدید در استانبول و برجای گذاشتن تلفاتی خبر دادند.به گزارش ایسنا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این انفجار در محیط مسجد مشهور سلطان احمد در شهر استانبول رخ داده و گفته می‌شود تلفاتی بر جای گذاشته است.بنا به گفته شاهدان عینی و ساکنان استانبول انفجار بسیار شدید بوده و صدای آن تا چندین کیلومتری شنیده شده‌است. آنها می‌گویند افرادی در محل انفجار دیده شده‌اند که بر روی زمین افتاده‌ بودند.گفته می‌شود یک زن مواد منفجره همراه با خود را در این مکان منفجر کرده و در یکی از ساختمان‌های اطراف مسجد نیز آتش سوزی به وقوع پیوسته است.یک منبع در استانبول گفت که عامل انتحاری خود را در میان گروهی از گردشگران که گمان می‌رود از یک کشور خارجی باشند منفجر کرده و بقایای جسد وی در محل انفجار دیده شده است.مسجد سلطان احمد یکی از مهمترین اماکن گردشگری در شهر استانبول و مقصد مهمی برای گردشگران است.برخی منابع در استانبول نیز گفته‌اند که انفجار ممکن است ناشی از چیزی غیر از مواد منفجره مانند کپسول گاز یا مشابه به آن باشد و یک اقدام تروریستی نبوده باشد.
وکیل بابک زنجانی از تصرف ۲۰۰۰ میلیارد تومانی اموال بابک زنجانی توسط شریک ترک تبارش خبر داد.رسول کوهپایه زاده در گفتگو با مهر اعلام کرد: بابک زنجانی به دلیل تحریم هایی که علیه ایران بود مجبور شد برخی از اموال خود را در تاجیکستان و مالزی و ترکیه به نام شرکایش که تبعه آن کشور بودند ثبت کند. حالا مطلع شدیم که شریک ترک موکلم «ق. ت» که مبلغی حدود دو هزار میلیارد تومان از اموال زنجانی را به نام خود دارد با وکلای موکلم ارتباط برقرار نکرده و به نوعی اموال را بالا کشیده و تصرف کرده است.وی افزود: البته از طریق پلیس اینترپل و طرح شکایت، پیگیر این موضوع هستیم اما این اقدام زمان‌بر است.

حمیدرضا عارف که از حوزه یزد و اشکذر برای انتخابات مجلس دهم ثبت نام کرده بود امروز انصراف داد.به گزارش خبرآنلاین حمیدرضا عارف امروز  با حضور در فرمانداری یزد از کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم انصراف داد.
تولید انواع کامیون در کشور کاهش یافته است.
به گزارش ایسنا، آذر ماه امسال تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل با افت 78.6 درصدی از 412 دستگاه در آذر 1393 به 88 دستگاه کاهش یافت.
در این مدت تولید انواع کامیون در ایران خودرو دیزل با کاهش 46.3 درصدی از 108 دستگاه در آذر 1393 به 58 دستگاه کاهش یافته است.
آذر ماه امسال تولید انواع کامیون در سایپا دیزل با کاهش 79.1 درصدی از 680 دستگاه در آذر 1393 به 142 دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع کامیون در کاریزان خودرو با کاهش صد درصدی از 183 دستگاه در آذر 1393 به صفر رسیده است.
آذر ماه امسال تولید انواع کامیون در گروه بهمن با کاهش 51.6 درصدی از 670 دستگاه در آذر 1393 به 324 دستگاه کاهش یافته است.
در این مدت تولید انواع کامیون در آذهایتکس با رشد 50 درصدی از هشت دستگاه در آذر 1393 به 12 دستگاه افزایش یافته است.
آذر ماه امسال تولید انواع کامیون در ماموت با کاهش 80.8 درصدی از 208 دستگاه در آذر 1393 به 40 دستگاه کاهش یافته است.