گزیده ها

دونالد ترامپ معتقد است که بیل کلینتون این توانایی را داشته که از وقوع حملات 11 سپتامبر جلوگیری کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، دونالد ترامپ، کاندیدای جمهوری خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به اظهارات جنجالی معروف است بیل کلینتون، رئیس جمهوری اسبق آمریکا را در خصوص حملات 11 سپتامبر مورد انتقاد قرار داد و گفت که کلینتون می‌توانسته با از میان بردن اسامه بن لادن مانع کشته شدن هزاران آمریکایی شود.

ترامپ در سخنرانی خود درایالت آیووا خاطرنشان کرد: من بن لادن را می‌دیدم و در این باره که او اظهارات وحشتناکی درباره ما مطرح می‌کند مطالبی می‌خواندم و با خود می‌گفتم امیدوارم ما او را از میان ببریم. اما ما او را از میان نبردیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع بیل کلینتون از این مساله اطلاع داشت. اگر آنها برای از بین بردن بن لادن دست به کار می‌شدند احتمالا امروز مرکز تجارت جهانی به همان ترتیب که قبل از حملات 11 سپتامبر بود باقی می‌ماند و مهمتر از آن هزاران آمریکایی که در این حملات کشته شدند اکنون احتمالا زنده بودند.

یک روز پیش از آنکه حملات 11 سپتامبر اتفاق بیفتد بیل کلینتون اعلام کرده بود که این موقعیت را داشته که در سال 1998 ترور رهبر پیشین القاعده را محقق سازد اما تصمیم گرفته که این کار را نکند.‌

کلینتون در اظهارات خود در 10 سپتامبر 2011 گفت: ما تقریبا به بن لادن نزدیک شده بودیم و می‌توانستیم او را از بین ببریم اما در این راستا باید به قندهار حمله می‌کردیم و 300 کودک و زن بیگناه در این حمله کشته می ‌شدند و با توجه به این شرایط من تصمیم گرفتم که این کار را نکنیم.

براساس گزارشی که بعدها منتشر شد اعضای تیم امنیتی و نظامی وقت به کلینتون پیشنهاد داده بودند که حمله به قندهار را در سال 1998 انجام دهد. زیرا در این حمله احتمال کشتار غیرنظامیان وجود داشت.
کد خبر۲۵۸۸۶۵
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
تشدید ناآرامی‌ها در خاورمیانه و همچنین نااطمینانی نسبت به افزایش نرخ بهره سیاستی در ایالات متحده موجب افت ارزش دلار در برابر برخی ارزها در هفته گذشته شد.

به گزارش ایسنا، بررسی تحولات بازارهای عمده ارزی در جهان نشان می‌دهد که در هفته منتهی به 10 ژانویه (21 دی ماه) متوسط ارزش دلار در مقایسه با ارزش آن در هفته قبل در برابر یورو 0.70، فرانک 0.83 و پوند 1.22 درصد افزایش یافته است.

اما در این دوره، ین ژاپن در مقابل دیگر ارزها از جمله دلار تقویت شد. این در حالی است که طبق تحلیل بانک مرکزی، با کندی رشد اقتصاد جهانی، سقوط بازار سهام چین و تیره شدن روابط میان ایران و عربستان، ین ارزی کم ریسک بود که از فضای ایجاد شده استفاده کرد .از سویی دیگر دلار هم در مقابل ین تضعیف شده که این افت نیز به دلیل نااطیمنانی نسبت به توقف یا کند شدن افزایش های بعدی نرخ بهره سیاستی در ایالات متحده بوده است.

بازهم پای عربستان در میان است
اما در هفته قبل قیمت طلا نسبت به هفته ماقبل 2.28 درصد افزایش یافته است. دلایل این گرانی از دو بعد قابل توجیه است؛ سقوط بازار سهام چین و بسته شدن آن سبب خروج حجم عظیمی از سرمایه و ورود آن به بازار طلا به عنوان دارایی امن شد. همچنین در سویی دیگر تنش ها میان ایران و عربستان سبب شد که این فلز بار دیگر نقش خود به عنوان یک دارایی مطمئن را باز یافته و با افزایش قیمت همراه شود.

این در حالی است که طلا در معاملات بازار نیویرک در محدوده 1074.80 تا 1108.45 دلار برای هر اونس در نرخ های پایانی ثبت شده است.

نفت هم ریخت
در هفته مورد بررسی متوسط بهای جهانی نفت خام در مقایسه با متوسط آن در هفته ماقبل کاهش یافت. نگرانی از کاهش نرخ رشد اقتصادی چین، افت بازارهای سهام جهانی، افزایش ذخایر گازوییل در امریکا، انتظار افزایش صادرات نفت ایران بعد از لغو تحریم های بین المللی و پیش توسط بانک گلدمن ساکس، پیش‌بینی کاهش بهای نفت در فصل نخست 2016 مهم ترین عواملی است که بانک مرکزی برای کاهش قیمت نفت خام اعلام کرده است.

بنابر این گزارش، متوسط نفت خام پایه آمریکا در هفته گذشته نسبت به متوسط آن در هفته ماقبل، 6.62 درصد کاهش داشت و به نرخ های پایان وقت بازار نیویورک هر بشکه از این نفت در محدوده 33.16 تا 36.76 دلار معامله شد. همچنین متوسط هفتگی بهای نفت خام برنت دریای شمال حدود 5.41 درصد کم شد. بهای نفت خام اوپک نیز در سطح 30.14 دلار قرار گرفت که حدود 4.26 درصد ریزش داشته است.
کد خبر۲۵۸۸۸۰
۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
وزیر دفاع آمریکا از ورود نیروهای ویژه ارتش این کشور به عراق برای آغاز مأموریت علیه داعش خبر داد.

به گزارش تسنیم به نقل از المسله، «اشتون کارتر» وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد که نیروهای عملیات ویژه آمریکا برای آغاز مأموریت علیه داعش وارد عراق شدند.

وی گفت این نیروها هم اکنون در عراق هستند و آماده هستند که برای هدف قرار دادن داعش با نیروهای عراقی همکاری کنند.

کارتر ماه گذشته از تصمیم خود برای استقرار نیروهای واکنش سریع آمریکا در عراق خبر داده بود.

دستگیری اعضای باند تروریستی مرتبط با انفجارهای اخیر شرق بغداد

حیدر العبادی نخست وزیر عراق روز چهارشنبه از دستگیری باند مرتبط با حملات تروریستی منطقه بغداد جدید در شرق بغداد پایتخت این کشور خبر داد.

این در حالی است که پیش از این «سعد معن» سخنگوی عملیات بغداد گفت که نیروهای اطلاعات و اداره مبارزه با تروریسم بغداد با همکاری گروه اطلاعاتی "الصقور" موفق شدند اعضای این باند تروریستی که مسئولیت تجهیز تروریستها و انتقال آنها و انتقال خودروی بمب گذاری شده به منطقه بغداد جدید را بر عهده داشتند، دستگیر کنند.

یکی از مراکز تجاری منطقه بغداد جدید عصر دوشنبه از سوی دو عامل انتحاری هدف حمله تروریستی قرار گرفت. نیروهای امنیتی عراق موفق شدند یکی از عوامل انتحاری را به قتل برسانند و این در حالی است که عامل انتحاری دوم خود و خودروی بمب گذاری شده را که در یکی از کوچه های اطراف پارک شده بود منفجر کرد. در پی این انفجار تروریستی شماری از شهروندان عراقی و نیروهای امنیتی عراق کشته و یا زخمی شدند.

پرچم عراق بر فراز ساختمانهای "البوعیثه" به اهتزار در آمد

فرمانده عملیات الانبار از آزادسازی کامل منطقه "البوعیثه" در شمال شرق الرمادی و به اهتزاز درآمدن پرچم عراق بر فراز ساختمانهای آن خبر داد.

اسماعیل المحلاوی با اعلام این خبر گفت که در پی عملیات آزادسازی البوعیثه شماری از عناصر تروریستی داعش به هلاکت رسیدند.

سرنگونی پهپاد داعش در غرب الانبار

یک منبع امنیتی به الفرات نیوز گفت که نیروهای پلیس الاتحادیه موفق شدند یک پهپاد گروه تروریستی داعش در غرب شهر الرمادی در استان الانبار را سرنگون کنند.

وی افزود که داعش از این پهپاد برای جاسوسی از یگانهای نظامی عراق و رصد تحرکات آنها در منطقه "الکیلو 35" در غرب الرمادی استفاده می کرد.
رئیس سابق رژیم صهیونیستی در پی حمله قلبی در بیمارستان بستری شد.به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «شيمون پرز» رئيس و نخست وزير سابق رژيم صهيونيستی امروز دچار حمله قلبی شد.بنا بر این گزارش، يکی از معاونان شيمون پرز ۹۲ ساله حمله قلبی و انتقال وی به بيمارستان تاييد را کرده است.شيمون پرز که لهستاني الاصل است، نقش اصلی در پيشبرد برنامه تسليحات اتمی این رژيم داشت. وي ۲ بار نخست وزير رژیم بود و از سال ۲۰۰۷ تا ۲۰۱۴  نيز رئيس رژيم صهيونيستی بوده است.
یادداشت دریافتیعلیرضا میرزاعبدالله*؛ در صد سال گذشته تنش بین ایران و عربستان بار‌ها بالا گرفته و به قطع رابطه انجامیده است، اما تنش اخیر در روابط دو کشور، ماهیت و بنیان نوینی را در تعاملات بین المللی بوجود آورده است.

بر پایه نگاه سنتی، غرب به واسطه قدرت پترودلارهای عربستان و همینطور خرید‌های عمده نظامی، متحد نظام سعودی گردید و از طرف دیگر ایران به واسطه ماهیت انقلابی و گفتمان مقاومتی در زمره کشورهای غیر قابل اعتماد قرار گرفت؛ گو اینکه اوج این نگرش قرار دادن بی‌منطق و بی‌دلیل ایران در محور شرارت بود.

اما نکته مهم اینجاست که از پایه این نوع نگرش نسبت به جمهوری اسلامی در حال تغییر است و یا به عبارتی دگر نظم سنتی خاورمیانه در حال فروپاشی است.

در نظم مدرن خاورمیانه که پروسه‌ای بلند مدت خواهد داشت کشورهای غربی متخاصم و غیر همراه حداقل به کشورهایی همراه با سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران تبدیل خواهند شد.

شروع این روند هرچند به کندی اما آغاز شده است. به عنوان نمونه، در تنش اخیر بین ایران و رژیم سعودی برای اولین بار شاهد بودیم افکار عمومی در کشورهای غربی غالبا همراه با ایران بود و توأمان از عربستان انتقاد می‌کرد.

کمی پیش‌تر بعد از حمله عربستان به یمن، کشورهای غربی انتقادات ملایمی را از عربستان سعودی مطرح کرده بودند.

لازم به ذکر است هرچند با وجود حمایت لفظی ایالات متحده از حمله عربستان به یمن، اما در خفا به دولتمردان عربستان انتقاد کردند و فشار آوردند برای پایان سریع جنگ در یمن. چنین فضایی بر ضد عربستان که از متحدین غرب است اگر نگوییم بی‌سابقه اما کم سابقه است.

پرسش اینجاست ماهیت این تغییر نگرش عمده از کجا نشأت می‌گیرد؟

اول اینکه جامعه ایران، جامعه ایست پویا و در حال پیشرفت. در یک مقایسه منطقه‌ای زنان در ایران آزادی‌های به مراتب بیشتری نسبت به بسیاری از کشورهای منطقه دارند.

بیش از نیمی از ظرفیت دانشگاهی به زنان تعلق دارد و انتظار می‌رود درصد اشتغال زنان از دهه آینده رو به فزونی بگذارد. حال آنکه در عربستان زنان از کمترین آزادی‌ها برخوردارند.

دوم، ساختار نهاد حاکمیت و بروکراسی موجود در ایران با وجود نقصان‌های موجود، استبدادی نیست و این اجازه را به نهادهای گوناگون می‌دهد که بر یکدیگر نظارت کنند و یکدیگر را به چالش بکشند و عموم مردم را دعوت به انتخاب از میان دو یا چند نگرش مختلف می‌کند.

برگذاری پرشمار انتخابات در جمهوری اسلامی گویای همین نکته است. حال آنکه در سیستم پادشاهی مطلق درعربستان سعودی این اختیار فقط از آنِ پادشاه است و تکثر آراء مطلقا وجود ندارد.

در سیستم سعودی جامعه مدنی محلی از اعراب ندارد و مطالبات در یک سیکل بسته در حاکمیت، تولید، انتخاب و اجرا می‌شوند.

نمونه دیگر، بازار آشفته نفت است. حقیقت این است کنترل بازار از دست عربستان که از بزرگ‌ترین تولید کننده‌های نفت است خارج شده است.

هم اکنون، حتی اگر عربستان تصمیم بگیرد از تولید نفت خود بکاهد دیگر تولید کننده‌ها مانند ایران، روسیه و آمریکا به سرعت جای آن را خواهند گرفت.

یادداشت دریافتی- علیرضا میرزاعبدالله*؛ این بدان معنی است که همچون گذشته نگه داشتن قیمت‌های نفت در دستان عربستان ممکن نیست. از دگر سو، گرمایش زمین و سرمایه گذاری سنگین در انرژی‌های تجدید پذیر اشتیاق به نفت را کم کرده است، به علاوه اینکه تولید نفت شیل آمریکا، ایالات متحده را بیش از پیش از نفت سعودی بی‌نیاز کرده است.

دلیل عمده دیگر به نگرش مذهبی بر می‌گردد. بنیاد گرایی مذهبی در جامعه عربستان موج می‌زند. غرب با دید باز می‌بیند که ریشه‌های تروریسم تکفیری از وهابیت و ایدئولوژی حاکم بر جوامع محافظه کاری مثل عربستان سعودی نشأت می‌گیرد.

مطمئنا بر کشورهای غربی پوشیده نیست که موج تروریسمی که به خصوص از بعد از ۱۱ سپتامبر راه افتاد صرفا به دلیل حمایتهای مالی از داخل جامعه عربستان از تروریسم و صدور تعداد زیادی تروریست آماده انفجار به سرتاسر جهان ازبطن جامعه سعودی بود. گو اینکه استخراج آمار عملیاتهای تروریستی که توسط سعودی‌ها انجام شده است کار سختی نیست.

اما در طرف مقابل جامعه ایران قرار دارد. مشخصا جامعه ایران به فرهنگ و تمدن خود افتخار می‌کند و طبقه متوسط عموما نگاه منفی نسبت به غرب ندارد.

به خصوص در فضای پسا برجام، جامعه ایرانی در انتظار تعامل‌های جدی‌تر با غرب است و به خصوص نگاه مثبتی به پیشرفت‌های تکنولوژیکی غرب دارد. طبیعی است از بطن چنین جامعه‌ای که به دنبال تعامل و گفتگوست تروریست بیرون نمی‌اید.

نکته کلیدی که نباید از نگاه‌ها پنهان بماند این واقعیت است که برای اولین بار شاهد بودیم تمام صاحب منصبان از هر فکر و جناحی در تمام سلسله مراتب مدیریتی در سطح کلان کشور حرکت خشن بر ضد اماکن دیپلماتیک را تقبیح و محکوم کردند.

این بدان معنی است انقلاب اسلامی بیش از گذشته با قواعد بین المللی همگونی پیدا کرده است. نباید فراموش کنیم چنین موج محکومیتی ضد اقدام علیه اماکن دیپلماتیک از ابتدای انقلاب بی‌سابقه بوده است.

و اما مورد آخر. قرارداد اتمی ایران با بلوک غرب به همراه روسیه و چین این فرضیه را به اثبات رساند که حاکمیت جمهوری اسلامی اهل گفتگو و مداراست. طبعا در سایه چنین نگرشی فضا برای اعتماد بیشتر بین طرفین مهیا می‌شود.

در پرتو منطق گرایی حاکم بر نظام جمهوری اسلامی غرب به این باور می‌رسد که ایران بیش از گذشته قابل اعتماد است و این اعتماد در خاورمیانه نوین کمک فزاینده‌ای به تغییر نگرش منفی غرب نسبت به جمهوری اسلامی می‌کند. اگر دو طرف به تعهدات خود پایبند باشند و برجام با موفقیت به سرانجام برسد اساس این اعتماد شکل گرفته است.

همانطور که در بالا اشاره شد جامعه جهانی در دو راهی انتخاب بین عربستان سعودی و ایران قرار گرفته است. در این برهه زمانی به جهت دست بالایی که ایران در منطقه دارد، عربستان تمام تلاش خود را می‌کند تا ایران را به حرکت خشن و خارج از قاعده تحریک کند تا بتواند بازیگران جهانی را به سمت خود متمایل کند.

جمهوری اسلامی ایران می‌بایست از طریق روشهای نرم موجبات بدنامی عربستان را بیش از پیش فراهم کند تا عربستان سعودی بیش از پیش در باتلاق فرو برود.

منفعت استراتژیک جمهوری اسلامی ایران در این است که غرب را نسبت به عربستان سعودی و متحدین منطقه‌ای که دور خود جمع کرده است بدبین کند. در این راستا نقش وزارت اطلاعات، وزارت خارجه، نیروی قدس سپاه پاسداران و در مجموع سازمانهای امنیتی و اداری جمهوری اسلامی ایران بیش از گذشته مهم می‌گردد.

در نظم نوین خاورمیانه، جامعه ایران و نهادهای حاکمیتی جمهوری اسلامی می‌توانند این پتانسیل را بوجود بیاورند تا ایران در نقش رهبر منطقه ایفای نقش کند و غرب نیز بی‌تمایل نیست تا به ایران اعتماد بیشتری کند و خود را کمتر درگیر منازعات در خاورمیانه کند.
شور و نشاط سیاسی در استان چهارمحال بختیاری
یادداشت دریافتیسید معبود ستوده*؛ هر چند فضای سیاسی در استان ما، چند ماه به انتخابات مانده گرم و از خواب زمستانه بیدار می شود اما رشد139 درصدی ثبت نام داوطلبین در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی دریچه ای جدید به سوی فضای سیاسی در استان گشوده که بیان کننده وجود شور و نشاط و بلوغ سیاسی و کمرنگ شدن شاخص های قومیتی و محلی در این منطقه است.

بطوریکه به ازای هر کرسی در استان چهارمحال و بختیاری 36.5 نفر داوطلب شده اند تا از بین آنان فقط 4نفر بر روی صندلی های سبز مجلس تکیه زنند و بهار سیاسی نکویی را در آغازین روزهای زمستان رقم بزنند.

انتخابات دو وجه بارز دارد. یک وجه آن با حضور پر رنگ مردم معنا پیدا می کند و مردم سالاری دینی را در جمهوری اسلامی به اثبات می رساند، در حالی که جنبه دیگر آن از طریق خدمت و کار و تلاش منتخبان مردم تکمیل می شود.

بی شک مردم استان چهارمحال و بختیاری همواره در مقاطع مختلف سیاسی و انتخابات حضوری پرشوری داشته و بیشترین رکورد مشارکت را در کشور به نام خود ثبت کرده‌اند و می توان گفت مردم با حضور در انتخابات، دین خود را نسبت به آرمان های این مرز و بوم ادا کرده اند، اما وجه دیگر این موضوع که نتیجه و برآیند حضور پر نشاط مردم به شمار می رود، نکته ای است که نباید به راحتی از آن غافل شد.

به عبارت دیگر افرادی که نامزد انتخابات هستند باید از هر حیث خود را برای خدمت گذاری آماده کنند.

چه بسا، در طی 36 سال گذشته افراد مختلفی فرصت خدمتگزاری را پیدا کرده ، اما برای سنجش کمیت و کیفیت آنان این مردم بوده اند که با انتخاب دقیق خود حجت را تمام کرده و نمره قبولی را داده اند.

مجلس شورای اسلامی جای افراد اصلح است و در آن دو مؤلفه تخصص و تعهد که ترجمان توانایی و شایستگی است، همواره باید ملحوظ باشد.


در حال حاضر کشور برای برگزاری دو انتخابات مهم در اسفند ماه آماده می شود. در این شرایط افراد بسیاری شانس خود را امتحان می کنند تا بتوانند کرسی های مجلس شورای اسلامی را تصاحب کنند. آنچه مسلم است سبد معیار انتخاب مردم از مقام حرف و شعار خالی است و مجموعه ای از فضائل ،عملکرد، توانایی هاو تخصص های افراد را مد نظر قرار می دهند.

چرا که اگر بخواهیم با نگاهی رو به آینده و با تکیه بر ظرفیت‌های داخل استان ، بهبود کیفیت زندگی شهر نشینی ، تحقق توسعه متوازن و پایدار، رشد اقتصادی و توزیع متناسب ثروت در شهرهای کوچک را شاهد باشیم ، باید مجلسی توانمند را در کنار دولت داشته باشیم.

با اینکه چند ماه مانده تا ناقوس ماراتن انتخابات مجلس شورای اسلامی به صدا درآید، در بیشتر نقاط کشور به بخصوص در استانها و شهرستانهای کوچکتر، از چند ماه قبل فعالیت های نامحسوسی بصورت غیر رسمی برای انتخابات آغاز شده است.

برخی که تا چند وقت پیش تلفن شان در دسترس نبود، حالا خودشان به سراغ شما می آیند و به اندازه تمام سال های زندگی در منطقه حضورشان پررنگ می شود.

شماری که اشتیاق خدمت خواب شب را از آنها گرفته حضوری مداوم دارند. در این ایام تحلیل های سیاسی از سوی همه اقشار بسیار و بازار پیش گویی ها داغ است.

در این حوزه ها ی انتخابیه، داوطلبان را می توان به چند گروه تقسیم کرد: نمایندگان پیشین که برخی اقداماتشان نیاز به پیگیری دارد و علاقه مند به سرانجام رساندن برنامه های ناتمامشان هستند، دسته ای دیگر کاندیداهای جا مانده در مراحل دوم انتخابات گذشته و رقیبان نماینده کنونی هستند که شانس خود را دوباره آزمون می کنند.

نمایندگان ادوار که برای یک بار یا بیشتر توفیق حضور در مجلس را داشته اند و هنوز دل در گرو مجلس دارند گروه دیگر هستند، افرادی که حداقل یک بار شهردار شدن و یا حضور در شوراهای اسلامی شهر و روستا را تجربه کرده اند، اشخاصی که در اکثر دوره ها ثبت نام می کنند و به نوعی این حضور برایشان جذابیت دارد.

دسته آخر تازه واردها و یا ناشناخته ها هستند،که تا کنون به دلالیل مختلف فرصت حضور را نداشته اند و گوشه ی عزلت گزیده اند و گروهی نیز برای نخستین بار خود را در معرض یک انتخاب بزرگ قرار خواهند داد.

بر اساس ماده 28 قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هفت شرط برای انتخاب شوندگان در هنگام ثبت نام می بایست وجود داشته باشد البته این معیار حداقلی است و حتی شناخته شدن و وجهه اجتماعی فقط کافی نیست و به ترکیبی از جنبه های اجتماعی، سیاسی، اجرایی و حقوقی نیاز است.

شناخت نیازهای منطقه، قدرت پیگیری و چانه زنی،مطالبه گری، نقادی و نقد شوندگی، شنیدن و تهمت نزدن، سعه صدر، احقاق حق، پاسخگو بودن و ... از لازمه های این کار است.

می توان گفت کسانی که جسارت ثبت نام را دارند و خود را در معرض رای مردم گذاشته و شانس خود را برای تصاحب کرسی های خدمت به مردم در مجلس امتحان می کنند، از لحاظ انسانی و الهی حداقل باید با خود و خدای شان به یک جمع بندی برسند که در صورت تایید صلاحیت اگر انتخاب شدند آیا میتوانند پاسخ اعتماد مردم را بدهند و یا صرفا به برای کسب شهرت و اعتبار یا هزینه نمودن از مردم و رقم زدن آینده ای درخشان برای خود و اقوام و دوستان و یا کناره گیری در بزنگاه و شکستن رای رقیب پای در این میدان نهاده اند؟

انتخاب سختی است! نامزد شدن و در معرض انتخاب قرار گرفتن.

گاهی اوقات نیامدن بهتر از آمدن است. وقتی بدانی نمی توانی به عنوان یک چهره متخصص، کارآمد و مقتدر در خانه ملت حضور داشته باشی، یا در جایی که اکنون هستی بهتر می توانی گره از کار خلق باز کنی و دلی به دست آوری، باید بمانی، ولی اگر آمدی مسوولی چرا که مجلس با وجود نیروهای توانمند جامعه، کارآیی و جذابیت بیشتری خواهد داشت.

انتخابات بازی برد و باخت نیست. نماینده‌ای که به وسیله رای مردم وارد مجلس شورای اسلامی می‌شود نه تنها در مقابل افرادی که به وی رای داده‌اند بلکه در قبال سایر آحاد جامعه و آینده کشور نیز مسوول است و اگر نتواند به وعده هایش  عمل کند، به همشهریان و هم وطنان  مدیون بوده و در واقع گل به خودی زده است.

تعداد کاندیداها برای انتخابات مجلس دهم در سطح کل کشور نسبت به مجلس نهم ١٢٢ درصد، مجلس هشتم ٥٧ درصد و مجلس هفتم ٤٦ درصد افزایش داشته است. اما در انتخابات پیش رو با وجود اینکه کمیت نامزدها دارای اهمیت می باشد، آنچه که مهم و تعیین‌کننده است؛ انتخابات با کیفیت و رعایت اخلاق انتخاباتی، عدم تخریب، شایعه سازی و دروغ پراکنی است که از عوامل توسعه سیاسی محسوب شده و از اصول اساسی در روند برگزاری انتخابات نظام‌های مردم‌سالار است.

بنابراین رعایت قواعد بازی، احترام متقابل و حرکت در چارچوب قانون و شرع؛ اصلی حتمی و غیر قابل چشم پوشی در انتخابات پیش روست.

بدون تردید فرآیند انتخابات سال 94 استان که با استقبال 146 نفری داوطلبان برای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی که 9 نفر از آنها را زنان تشکیل می دهند و ثبت نام 16 نفر برای کاندیداتوری مجلس خبرگان شروع شده و پس از بررسی و تایید صلاحیت نمایندگان خبرگان و مجلس براساس معیارها توسط شورای نگهبان، در هفتم اسفندماه با حضور پر شور مردم استان در پای صندوق های رای برای راهی نمودن چهار نماینده منتخب به بهارستان و یک نفر به مجلس خبرگان رهبری در پرتو شعار همدلی و همزبانی دولت و ملت به اوج خود خواهد رسید و راه رشد توسعه استانمان را هموار خواهد ساخت.

تینا پاکروان که امسال با فیلم «نیمه شب اتفاق افتاد» در جشنواره فیلم فجر حاضر است‌، گفت: این فیلم تصویرگر عشق‌های غیرمتعارف تهران امروز است.

به گزارش خبرآنلاین، این کارگردان سینما، اضافه کرد: فیلم ما حال و هوای تهران امروز و عشق‌های غیر متعارفی را دارد که در آن شکل می‌گیرد؛ عشق‌هایی که با تفاوت سنی‌های عجیب یا در طبقات اجتماعی متفاوت اتفاق می‌افتد.

پاکروان افزود: این فیلم روایتی خطی دارد و قصه‌ای اجتماعی را به تصویر می‌کشد. از روز اول که طرح اولیه مطرح شد، تا امروز تمام تلاشم را کردم که قصه‌ای شست و رفته را در قالب فیلم ارائه بدهیم و امروز بسیار خوشحالم که این اتفاق افتاده است.

این کارگردان که در این فیلم با طلا معتضدی همکاری دارد‌، با ابراز خرسندی از همکاری با این نویسنده یادآور شد: پیش از این با قلم طلا معتضدی در پروژه دیگری آشنا شده بودم. او در همکاری قبلی‌مان داستان یک خطی فیلمنامه «نیمه شب اتفاق افتاد» را مطرح کرد که آن را بسیار دوست داشتم و این همکاری شکل گرفت.

پاکروان از معتضدی به عنوان نویسنده‌ای توانمند در تئاتر و تلویزیون یاد کرد که آینده درخشانی در سینما هم در انتظارش است.

وی درباره شیوه همکاری خود و نویسنده این کار توضیح داد: بعد از نوشتن داستان اولیه تبادل نظرها صورت گرفت و به فیلمنامه رسیدیم اما خود کارگردان باید روی هر فیلمنامه‌ای کار و آن را با نحوه نگاه خود همسو کند. به همین دلیل خودم هم فیلمنامه را بازنویسی کردم و آن را برای خانم معتضدی فرستادم تا در نهایت به فیلمنامه نهایی رسیدیم.

پاکروان درباره گروه بازیگران این فیلم نیز توضیح داد: در آغاز قرار بود فاطمه معتمدآریا و حامد بهداد در فیلم بازی کنند. خانم معتمدآریا از آغاز این پروژه همراه ما بود و پیشنهاداتی را درباره کاراکتر مورد نظر ارائه می‌کرد. اما در بازنویسی‌های متعدد نظرات‌مان در یک راستا قرار نگرفت و این چنین بود که خانم رویا نونهالی به جای ایشان به فیلم ما پیوست.

این کارگردان گفت: خوشحالم که در دومین فیلمم به آنچه مدنظرم بوده، رسیده‌ام و معتقدم طراحی صحنه و لباس هم جزو نقاط برجسته کارما است.

«
نیمه‌شب اتفاق افتاد» داستان عشق‌های نامتعارف از عروسی تا عزاست که در بخش سودای سیمرغ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر به نمایش در می‌آید.

گروه سازنده این فیلم به شرح زیر هستند: کارگردان: تینا پاکروان، تهیه کنندگان: تینا پاکروان با مشارکت امیرحسین عبدالهی، مدیر فیلمبرداری: فرشاد محمدی،فیلمنامه :طلا معتضدی، تدوین: بهزاد مصلح، دستیار اول کارگردان و برنامه ریز: مجتبی وحیدی،طراح صحنه و لباس: علی عابدینی،طراح چهره پردازی: پرستو معینی،صدابردار: امین میرشکاری،فیلمبردار: محمد ابراهیمیان،نورپرداز: داود محمدی،عکاس: احمدرضا شجاعی،مشاور رسانه‌ای : آیدا اورنگ،روابط مجازی: آریان امیرخان،منشی صحنه :سحر عقیقی،تصویر بردار پشت صحنه: معصومه صالح بیگی،مدیر تولید: مهدی چراغی،مدیر تدارکات: حامد آزادی،دستیار دو کارگردان: رضا عزیزی،مدیر صحنه: فروغ شاهسوند

دستیار صحنه و لباس: جواد فاضل، وحیده حیدری،دستیار اول فیلمبردار: اکبر مشکینی،گروه فیلمبرداری: فرزاد نه کاخ، سید ناصر میر خانی، امیر ساکی، امید کاییدی شادگان، مسئول دوربین: هومن سعیدی،دستیار صدا: کیومرث سبحانی،مجریان گریم: محمدرضا میر باقری، ساناز سرمدی،دستیار تدارکات: سعید آزادی، محمدرضا عیوضی، محسن حاج نبی. بازیگران: حامد بهداد، رویا نونهالی، گوهر خیر اندیش، آتیلا پسیانی، ستاره اسکندی، رابعه اسکویی، سینا رازانی، کریم امینی ، فرناز زوفا، دینا آبرون، علی تاجیک، محمد فیروز بخت ،مهراب رضایی و شقایق فراهانی.