يك فعال اقتصاد مقاومتي: حقوق كارمندي من با كار توليدي 4 برابر شد

يك فعال اقتصاد مقاومتي: حقوق كارمندي من با كار توليدي 4 برابر شد  5 خرداد -95
عجب پیام اقتصاد مقاومتی – جهادی – خامنه ای وقرارگاه خاتم پاسداران دستآورد شگرفی این فعال اقتصادی خرمشهری داشته است .چون نه مبارزه با بیکاری وفرار مغزها کرده است که رقابت با سیستم اقتصادی انتقال 800 میلیارددلار دوران احمدی نژاد به خارج کرده است چون مانع ازا نتقال سرمایه به خارج  ووقوع اختلاس 3 هزارمیلیارد تومانی دولت پاک ترین درتاریخ احمدی نژاا شده است که مورد حمایت خامنه ای وپاسداران بود!
فعال اقتصاد مقاومتي خرمشهري از افزايش 4 برابري حقوق با انجام کار توليدي خبر داد.
    
سيد طالب طاهري گفت: از کار اداري خسته بودم و با راه اندازي کارگاه اسانس گيري توانستم آرزوي کارآفرين شدنم را محقق کنم و درآمدم را از 500 هزار تومان در ماه به 2 ميليون تومان رساندم و با اشتغالزايي براي 4 جوان توانستم مسبب نان آوري براي 4 خانواده بشوم، يعني اقتصاد مقاومتي حقوق کارمندي مرا 4 برابر کرد.
    
اين جوان فعال که خرمشهري است در گفت وگو با بسيج سازندگي با اشاره به شغل قبلي خود گفت: قبل از اينکه به سمت فعاليتهاي اقتصاد مقاومتي بيايم در شرکت مخابرات خرمشهر کارمند بودم و صبح مي رفتم و بعد ازظهر مي آمدم. حقوقم ثابت بود و کار عادي روزانه انجام مي دادم. دلگرم نبودم که با کار بيشتر حقوق بيشتري دريافت کنم براي همين به اندازه همان زمان کاري تلاش مي کردم و حقوق مان از پيش تعيين شده بود. دوست داشتم کارفرماي خودم شوم.
    
اين جوان کارآفرين خاطرنشان مي کند: ما با گسترش فعاليتمان حتي مي توانيم به صادرات محصولاتمان فکر کنيم مخصوصاً صادرات محصول عرق طارونه که يکي از مفيدترين عرقيجات است و براي تقويت اعصاب، محرک و نيرو دهنده قواي جنسي، امراض روماتيسمي و درد مفاصل مفيد است. عرق طارونه طبيعت معتدل مايل به گرم دارد و بايد قبل از هر غذا يک ليوان مصرف نمود.
    
او با اشاره به توقع خود از دولت مي افزايد: در کارگاه 900 متر مربعي توانسته ام براي 4 نفر اشتغالزايي داشته باشم و با حمايت مسئولان دولتي مي توانم براي افراد بيشتري اشتغالزايي کنم. اگر از توليدکنندگان حمايت واقعي صورت بگيرد و اين حمايت ها فقط در حد حرف باقي نماند، ما مي توانيم توليدمان را بيشتر کنيم و حتي به صادرات هم فکر کنيم. بايد از توليدکنندگان ماليات دريافت نشود تا بتوانند باخيال آسوده تري به توليد فکر کنند. در حال حاضر ما در کارگاه خود سالانه 10 هزار ليتر عرق طارونه توليد مي کنيم که اگر حمايت از کارگاه من صورت بگيرد مي توانم به کشورهاي خارجي صادرات نيز داشته باشم و براي کشور ارزآوري کنم.
    
او با اشاره به نقش بسيج سازندگي در اشتغال زايي مي افزايد: حمايت هاي بسيج سازندگي در زمينه اشتغالزايي براي جوانان مي تواند کارگشا باشد به شرطي که با آموزش هاي تکميلي لازم همراه باشد. ما بايد از ظرفيتهاي روستاها استفاده کنيم و با آموزش عرصه هاي اقتصاد مقاومتي به روستائيان جلوي مهاجرت از روستا به شهر را بگيريم و در همان روستا براي جواني که زندگي و آينده مي خواهد اشتغال زايي کنيم، نه اينکه آن جوان به شهر برود و مشغول شغل کاذب شود.
    
در ميانه تنه نخل مغز ترد و شيري رنگي وجود دارد که شيرين و گس است و «پنير نخل يا مغز درخت خرما Heart of Palm» ناميده مي شود و بسيار مقوي و گران قيمت است. در ابتداي بهار که نخل شکوفه مي زند، شکوفه ها را - که طارونه يا تارونه نام دارد- مي چينند و از آن عرق طارونه مي گيرند که مانند بقيه عرقيجات مفيد و درمانگر دردهاي معده است.
    
عرق طارونه مقوي، گرم و براي قلب مفيد است. درخت خرما هم جنس نر و ماده دارد و گرده افشاني توسط همين تارونه ها انجام مي شود.
    
عرق طارونه از غلاف هاي گل ها و شکوفه هاي نخل به دست مي آيد. غلاف هاي گل نخل را که بويي مطبوع دارد، را در ديگ مي جوشانند و بخار آن را به مايع تبديل کرده و به عنوان نوشيدني مصرف مي کنند. ساخت عرق طارونه در دهه هاي اخير رواج يافته و قدمت زيادي ندارد.