6 خاصيت پياز

6 خاصيت پياز 11  خرداد – 95


قديمي ها معتقد بودند مي توانند امراض و بيماري ها را به کمک مواد طبيعي درمان کنند، و اگر چه اينها دارو نبودند، اما استفاده از آنها مي توانست سلامتي را به مردم بازگرداند بدون آنکه به سيستم ايمني بدن آسيبي برساند.
    
اما اکنون ما براي هر دردي پيش دکتر مي رويم و هر روز داروهاي بسياري و از جمله مسکن هاي جورواجور مصرف مي کنيم.
    
به گزارش سايت «ايندياتودي»، پياز يکي از مواد غذايي است که در مبارزه با بيماري ها مي تواند داروي خوبي براي ما باشد. پياز خواص غذايي و درماني متعددي دارد. در دوران گذشته از پياز براي مقابله با بيماري هاي همه گير چون وبا و طاعون استفاده مي کردند.
    
پياز حاوي قند طبيعي، ويتامين A، B6، C و E است و مواد معدني همچون سديم، پتاسيم، آهن، فيبر دارد و منبع خوبي براي اسيد فوليک به شمار مي رود.
    
به صورت خام هم پياز حاوي ترکيبات گوگردي است که خواص درماني بسياري دارد. 6 خاصيت پياز به شرح زير هستند:
    1-
مقابله با سرماخوردگي، آلرژي و سرفه: اگر تب، سرماخوردگي، سرفه، گلو درد، آلرژي داريد، پياز مي تواند در کنترل اين بيماري ها به شما کمک کند. ترکيب آب پياز و عسل به سرعت سرماخوردگي و سرفه را خوب مي کند.
    2-
کمک به گوارش: پياز دستگاه گوارش را تقويت مي کند و ترشح مواد گوارشي را افزايش مي دهد.
    3-
به خواب شما کمک مي کند: پياز توانايي درمان بيخوابي و ديگر ناهنجاري هاي مربوط به خواب را دارد.
    4-
درمان ديابت: پياز انسولين بدن را افزايش مي دهد و با کنترل قند بدن در خون مي تواند به درمان ديابت کمک کند.
    5-
حفاظت در مقابل خونريزي و سرطان: پياز راديکال هاي آزاد را ردگيري مي کند و جلوي خونريزي را مي گيرد، مانع سرطان در بدن به ويژه در سر، گردن و روده بزرگ مي شود.
    6-
محافظت از پوست: يکي از بهترين راه ها براي برطرف کردن لکه هاي سياه پوست صورت ماليدن ترکيبي از آب پياز و زردچوبه بر روي آنهاست.