مناظره، اولین قدم تمرین گفتگو در جامعه است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد:
مناظره، اولین قدم تمرین گفتگو در جامعه است 11 خرداد -95
این ادعا تداعی کننده ی جن وبسم الله است .زیرا دررژیم و ارونه ی ولایت فقیه رهبرش نه انتخابی که انتصابی است .نه تابع ومدافع  قانون که قانون شکن  است نه دمکرات وآزادیخواه و مدافع چندصدایی که مستبد و سرکوبگر و حامی تک صدایی است تاجاییکه گفته های وی بدون چون وچرا فصل الخطاب برای همگان است .حال وقتی رقیب تحمل نمی شود چگونه می توان ادعای مناظره در چنین رژیمی داشت  چون  جزو اولین قدم گفتگو در جامعه است.

یزد – خبرنگار روزنامه جمهوری اسلامی: معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد گفت: مناظره اولین قدم برای جداشدن از فضای جمود فکری و تمرین گفتگو در جامعه است.
مراسم اختتامیه مرحله استانی پنجمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویان ایران با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار یزد، مدیرکل منابع انسانی و تحول اداری استانداری، مشاور تحول و سلامت اداری استاندار و جمعی از مسئولان، اساتید و دانشجویان استان در سالن کنفرانس دانشگاه علم و هنر یزد برگزار شد.
محمدعلی طالبی در این مراسم اظهار داشت: مناظره اولین قدم برای جداشدن از فضای جمود فکری و تمرین گفتگو در جامعه است.
وی ادامه داد: در حال حاضر جامعه نیازمند گفتگو و مناظره است و دانشگاه می‌تواند بهترین نقطه شروع برای تمرین گفتگو در بین نسل جوان باشد.
طالبی افزود: در برخی از مناظره‌ها نمی‌توان به طور کامل به حقیقت دست یافت و نباید این شکست تلقی شود زیرا ایجاد فضای تفاهم، تعامل وگفتگو خود نیز یک هدف و ارزش است و برکات بسیاری را به همراه دارد.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار تصریح کرد: در بسیاری از موضوعات، حقیقت مطلقی وجود نداشته و مناظره به منظور تبیین هرچه بهتر موضوعات، هم زیستی و هم اندیشی شکل می‌گیرد.
طالبی با اشاره به ضعف گفتگو در فرهنگ سیاسی کشور، خاطر نشان کرد: عادت به تک گویی و استفاده از تریبون‌های یک طرفه در بسیاری از موضوعات و مسائل جامعه با هدف القای نظریات و دیدگاهها به مردم و تحمیل آن به جامعه صورت می‌گیرد که مشکلات و موانعی را در این رابطه ایجاد می‌کند.
وی یادگیری ایجاد گفتگو، بیان دیدگاه‌ها درخصوص مسائل مختلف جامعه و پرسشگری را از راهکارهای ایجاد تریبون‌های دو طرفه و چند طرفه دانست و آنرا موجب پیشرفت و رشد بیشتر جامعه و تعالی اندیشه‌ها و از پیش نیازهای توسعه و هم زیستی عنوان کرد.