گزیده های 11 خرداد – 95 قسمت -4

گزیده های 11 خرداد – 95 قسمت -4
اعتبارنامه تمامی منتخبان مجلس شورای اسلامی در امروز (سه شنبه) در سومین جلسه علنی مجلس دهم به تصویب رسید.به گزارش ایرنا، منتخبین دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تمامی اعتبار نامه های ارجاعی به صحن علنی مجلس را مصوب کردند.اعتبار نامه های منتخبان مردم در مجلس دهم در روزهای یکشنبه و دوشنبه در شعب 15 گانه به تصویب نمایندگان رسید.سخنگوهای شعب 15 گانه اسامی منتخبین تصویب شده در شعب را قرائت کردند.
دکتر لاریجانی در خصوص شعرخوانی نماینده دیر، کنگان و عسلویه گفت: بنده در هنگام شعرخوانی خانم سکینه الماسی به دلیل خستگی چشم‌هایم را ماساژ دادم در حالی که این موضوع به نحو دیگری از سوی رسانه‌ها منعکس شد.به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، دکتر علی لاریجانی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، 11 خردادماه) مجلس شورای اسلامی در خصوص شعرخوانی نماینده منتخب دیر، کنگان و عسلویه در صحن علنی گفت: بنده باید نکته‌ای در خصوص شعرخوانی خانم سکینه الماسی بیان کنم.رئیس مجلس شورای اسلامی افزود: برخی از رسانه ها درباره شعرخوانی خانم الماسی مقداری ظلم کرده‌اند به دلیل اینکه ایشان در روز دوم مجلس شعر زیبایی خواندند و بنده به دلیل خستگی چشم خود را ماساژ دادم که گویا به صورت دیگری این موضوع منعکس شد  و بیان شد که بنده خندیده‌ام، البته خانم الماسی باید به این شیطنت ها توجه نکند.
روزنامه قانون در تیتر یک خود با عنوان «شروع زندگی یک قربانی»، از «اهمال و سهل‌انگاری در تولد کودک مبتلا به ایدز» گزارش داده و بیمارستانی در تهران را متهم کرده که با اصرار بر زایمان طبیعی سبب آلودگی و بیماری این نوزاد شده است.این روزنامه با اشاره به انتقال یک «زن کارتن‌خواب ۲۰ ساله» از مناطق جنوبی تهران توسط «خیرین مددکار» به بیمارستان برای زایمان، نوشته است که پس از انجام مقدمات پزشکی، نوزاد این زن به صورت طبیعی متولد می‌شود و از آنجا که مادر به دلیل اعتیاد شدید و مصرف دو گانه «شیشه و هرویین»، چندان پیگیر وضعیت فرزندش نبود و اما این نوزاد به خاطر بیماری پنهان مادر، مبتلا به «ایدز» متولد شده است.فرشید اسحاقی در گزارش روزنامه قانون نوشته است: «تا اینجای داستان با توجه به تکرار آسیب‌های اجتماعی، کمی طبیعی است اما نکته اصلی و غم انگیز داستان تولد این نوزاد، آنجاست که او می‌توانست با کمترین احتمال ابتلا به اچ.آی. وى و سایر آلودگی‌ها به دنیا آید اما بی توجهی بیمارستان سبب شد تا او آلوده به ویروس HIVمتولد شودبه نوشته این روزنامه «در شرایطی که بیمارستان طبق دستورالعمل مصوب بهمن ماه ۱۳۸۹ وزارت بهداشت، باید با روش سزارین، کودک را به دنیا آورد تا خطر ابتلای نوزاد به اچ.ای. وى بسیار کاهش یابد، این کار را نکرد تا با زایمان طبیعی، نوزاد با اچ.آی. وى کامل متولد شود. نوزادی که ممکن است بیشتر از ۵ سال نیز عمر نکند و اگر هم عمری برایش باقی باشد، عمری توأم با عذاب و درد بیماری استخبرنگار عصر ایران درباره این خبر با «انجمن حمایت و یاری آسیب دیدگان اجتماعی» - احیا -  تماس گرفت و پرسید: «آیا با عمل سزارین می توان از انتقال بیماری ایدز از مادر به کودک جلوگیری کرد یا نه؟» یکی از کارشناسان این انجمن که از « یتیمان ایدز» حمایت می کند در این باره توضیح دادچنانچه مادر در دوران بارداری تحت مراقبت ویژه باشد و داروهای خاص توصیه شده را مصرف کند و به جای زایمان طبیعی نوزاد را با سزارین به دنیا آورند و بعد از تولد هم شیر ندهد احتمال ابتلای نوزاد به ایدز نزدیک به صفر می شود».
سرمربی استقلال تهران بعد از بازی تیمش برابر ذوب‌آهن با چند هوادار و لیدر استقلال در ورزشگاه خرمشهر مجادله کرد.به گزارش ایسنا، بعد از شکست استقلال برابر ذوب‌آهن در فینال جام حذفی اتفاقات جالب توجهی در ورزشگاه رخ داد. پس از اینکه سوت پایان بازی زده شد برخی بازیکنان استقلال گریه می‌کردند، از جمله این بازیکنان یعقوب کریمی بود و همچنین فرزاد مجیدی سرپرست استقلال از کسانی بود که با چشمانی خیس زمین بازی را ترک کردند.وقتی که کادرفنی و بازیکنان استقلال درحال خروج از زمین بودند، چند هوادار و لیدر استقلال به شدت از مظلومی انتقاد کردند و از او خواستند تا از هدایت این تیم کنار برود که این صحبت آنها باعث ناراحتی مظلومی شد و سرمربی استقلال خطاب به آنها گفت که مگر من باید پنالتی را گل می‌کردم؟ بعد از این صحبت مظلومی تنشی میان او و معترضین ایجاد شد که با وساطت اطرافیان، مظلومی در نهایت به رختکن رفت.در رختکن استقلال اما اوضاع خیلی بهتر نبود و همه بازیکنان استقلال به شدت ناراحت بودند و هیچ‌کس حرفی برای گفتن نداشت. حتی منصور پورحیدری که با آبی‌ها به خرمشهر رفته بود تنها دقایقی در رختکن ماند و بدون اینکه چیزی بگوید رختکن استقلال را ترک کرد.مهدی رحمتی کاپیتان استقلال هم به شدت در رختکن ناراحت بود و مثل سایر بازیکنان ترجیح داد حتی یک کلمه هم نگوید. جالب اینجاست که حتی پرویز مظلومی هم در رختکن صحبتی نکرد.یکی از اتفاقات جالب این دیدار روبه‌رو نشدن افشارزاده با اعضای هیات مدیره استقلال بعد بازی بود و مدیرعامل استقلال ترجیح داد پس از این دیدار خیلی سریع ورزشگاه را ترک کند.
حمله کروکودیل به دو گردشگر در سواحل شمال‌شرقی استرالیا منجر به کشته شدن یکی از آن‌ها شد.به گزارش ایسنا، دو زن که در سواحل شمال‌شرقی استرالیا مشغول شنا بودند، مورد تهاجم یک کروکودیل قرار گرفتند و یکی از آن‌ها طعمه این حیوان درنده شد.قربانی این حادثه زنی 46 ساله بود که در ساعت 22 شب یک‌شنبه به همراه دوستش وارد آب‌های ساحل «تورنتون» استرالیا شده بود. دوست این گردشگر نتوانست او را از این مرگ وحشتناک نجان دهد و کروکودیل او را با خود به درون آب‌ برد.بررسی‌ نیروهای پلیس با هلی‌کوپتر بالای این منطقه، هنوز نتیجه‌ای نداده و باقی‌مانده‌ای از جسد قربانی پیدا نشده است. دوست قربانی پس از رسیدن نیروهای امدادی به بیمارستان منتقل شد. او بسیار شوکه شده بود و دستش در اثر برخورد با کروکودیل برای نجات دوستش دچار جراحاتی شده بود.به گزارش بازفید، این حادثه در آب‌های پارک ملی «دین‌تری» کویینزلند که در فهرست میراث طبیعی استرالیا به ثبت رسیده، رخ داد. افسر پلیس این پرونده مدعی است این دو زن تا کمر در آب بودند که کروکودیل به آن‌ها حمله کرد، اما امدادگران شاهد ماجرا می‌گوید آن دو فقط تا زانو در آب بودند.این دو زن بومی نبوده و مسلما نمی‌دانستند آب‌های ساحلی این منطقه از پارک ملی کویینزلند به محل زندگی کروکودیل‌ها شهرت دارد. گردشگری که از این حادثه جان سالم به در برده،‌ می‌گوید: ما یک برخورد حس کردیم و بعد دوستم شروع به جیغ کشیدن کرد و بعد به درون آب‌ کشیده شد.سال 2009 نیز در این منطقه، پسربچه‌ای پنج ساله طعمه یک کروکودیل چهار متر و 30 سانتی‌متری شد. از سال 1971 که کروکودیل‌های سواحل شمالی استرالیا به فهرست گونه‌های در خطر انقراض راه پیدا کردند، تعداد آن‌ها و به همان نسبت خطر علیه گردشگران افزایش پیدا کرده است.
یک مقام ارشد روسی از تمایل شرکت روس اتم برای خریداری آب سنگین از جمهوری اسلامی ایران خبر داد.ولادیمیر ورونکوف فرستاده روسیه در سازمان های بین المللی در مصاحبه با ریانوستی تاکید کرد: شرکت روس اتم امکان خریداری آب سنگین از ایران را مورد بررسی قرار می دهد.وی در ادامه تصریح کرد: تا این تاریخ، آمریکایی ها بخش قابل توجهی از آب سنگین ایران را خریداری کرده‌اند. علاوه بر این، روس اتم نیز درباره این مساله در حال فکر کردن است و احتمالا همین مسیر را دنبال خواهد کرد.وی افزود: گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی نشان می دهد که ایران به مفاد برجام پایبند بوده است و این نشانه‌ای از موثر بودن و کارایی سندی است که سال گذشته امضا شده است.این مقام روسی گفت: نشست آتی شورای حکام آژانس بین المللی انرژی که قرار است روزهای 6 تا 10 ژوئن برگزار شود، در خصوص گزارشی که هفته گذشته منتشر شد، رایزنی خواهد کرد. این سند اثبات می کند که ایران در اجرای توافقنامه هسته ای پیشرفت موفقیت آمیزی داشته است.ورونکوف تاکید کرد: به عبارت دیگر، ما انتظار یک جمع بندی عادی را با همان ارزیابی هایی داشتیم که در گزارش نخست آژانس درباره اجرای عادی برجام به آن اشاره شده است. این بسیار خوب است. این نشانه ای است که سندی که تابستان گذشته به امضا رسیده ، کاملا موثر بوده است.بر اساس توافق هسته‌ای با ایران، تهران باید ذخایر آب سنگین خود را کاهش دهد. آمریکا اعلام کرده است که مایل به خریداری بخشی از آب سنگین ایران است ولی کاتن و سایر جمهوریخواهان امیدوارند تا در آینده مانع از تحقق این مساله شوند.دولت اوباما برای نهایی کردن قرارداد خرید 8.6 میلیون دلار آب سنگین از ایران که در برنامه هسته ای این کشور مصرف شده است، حرکت می کند.تام کاتن سناتور جمهوریخواه متمم را برای لایحه 37.5 میلیارد دلاری انرژی ارائه کرده بود که بر اساس آن خرید آب سنگین از ایران را منع می کرد. سنای آمریکا با طرح پیشنهادی تام کاتن مخالفت کرده است.