عدم ایمنی یک سوم مدارس کشور

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با فارس اعلام کرد
عدم ایمنی یک سوم مدارس کشور/ 10 درصد مدارس، تخریبی و 20 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند 6  آذر-95
 اعتراف آشکار به بی توجهی وعدم مسئولیت کامل دست اندرکاران آموزش وپرورش به باز ومقاوم سازی مدارس تا جان دانش آموزان مواجه با خطرنباشد . برای اینکه از یک طرف میلیون دانش آموزان خانواده های محروم به دلیل فقر مجبور به ترک میز مدارس شده و تبدیل به کودکان کار خیابانی شده اند. همچنین  ازسوی  دیگر جان میلیون دانش آموزان دیگر هم باخطر روبرو هستند چون یک سوم مدارس کشورا یمن نیستند .چون هزینه صرف جنگ افروزی واقدامات تروریستی برون مرزی می شود.

خبرگزاری فارس: عدم ایمنی یک سوم مدارس کشور/ 10 درصد مدارس، تخریبی و 20 درصد نیازمند مقاوم‌سازی هستند
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: 10 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و باید بازسازی شوند و 20 درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند.
مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس در پاسخ به این پرسش که «بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده مربوط به کدام مناطق است و آیا در این بین سیستان و بلوچستان به صورت ویژه دیده شده است؟»، اظهار داشت: با یک واقعیت رو‌به‌رو هستیم که یک سوم فضاهای آموزشی کشور با استانداردها فاصله دارد و ایمن نیستند.
وی افزود: اینکه می‌گوییم یک سوم مدارس یا حدود 30 درصد ایمن نیستند بدان معناست که در برابر زلزله و در انطباق با استانداردها و آیین‌‌نامه‌های مهندسی ساختمان، ایمنی ندارند.
رئیسی با بیان اینکه مدارس ناایمن کشور در سال 1385، دوسوم کل مدارس را تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم و عنایتی که به آموزش و پرورش شد و با اعتبار 4 میلیارد دلاری که اختصاص دادند، درصد مدارس ایمن کشور دو برابر شد.
وی ادامه داد: یک سوم فضاهای آموزشی که با استانداردها فاصله دارند، بیشتر مدارسی هستند که نیازمند مقاوم سازی هستند و باید بهسازی لرزه‌ای شوند، یک بخش کمتری هم مدارس تخریبی هستند یعنی از 30 درصد مدارس ناایمن، دو سوم نیازمند مقاوم سازی و یک سوم آن نیازمند تخریب و بازسازی است.
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با تأکید بر اینکه 10 درصد مدارس کشور تخریبی هستند و باید تخریب و بازسازی شوند و 20 درصد باید مقاوم سازی شوند، گفت: عمده کلاس‌های درس و مدارس تخریبی در کلانشهرها و بافت‌های فرسوده شهرهای بزرگ و در رأس آن تهران است.

رئیسی اضافه کرد: در مناطق محروم کشور، استان سیستان و بلوچستان در مقام اول و استان آذربایجان غربی بیشترین مدارس تخریبی را در مناطق محروم به خود اختصاص داده‌اند.