(تصاویر) نجات ماهیان گرفتار در جنوب رودخانه زاینده

عملیات نجات ماهیان گرفتار شده در جنوب رودخانه زاینده در منطقه ورنامخواست شهرستان لنجان در جنوب غربی استان اصفهان انجام شد.عملیات نجات ماهیان گرفتار شده در جنوب رودخانه زاینده در منطقه ورنامخواست شهرستان لنجان در جنوب غربی استان اصفهان انجام شد.عکاس: ایرنا، محمدرضا شریف/میزان

(ویدئو) عاقبت مردی که همسرش را در ملاء عام کتک زد

شهروندان ایرانی هم باید با نیروهای زن ستیز سرکوبگر توی خیابان ها و پاراک و... این چنین رفتار کنند

مرد ترک زبانی که در حال ضرب و شتم همسرش مقابل چشمان مردم بود با واکنشی از سوی آن‌ها مواجه شد که انتظارش را نداشت.در یکی از خیابان‌های استانبول مردی به دنبال جر و بحث با همسرش، او را در ملاء عام مورد ضرب و شتم قرار داد. او همانطور که بی توجه به اطرافش مشغول کتک زدن همسر خود بود ناگهان با واکنشی غیرمنتظره از سوی شاهدان این ماجرا مواجه شد.مردم یکباره به سمت مرد مذکور هجوم آوردند و درسی فراموش نشدنی به او دادند به طوری که برای درمان جراحت هایش راهی بیمارستان شد.در ادامه جزئیات این ماجرا را در فیلم زیر تماشا کنید.

(ویدئو) انیمیشن «دیرین دیرین»


مجموعه «دیرین دیرین» به تهیه کنندگی و گویندگی محمدرضا علیمردانی که مجموعه محبوب این روز‌های فضای مجازی است، انیمیشن جدیدی به نام "فرمون" منتشر کرده که در ادامه شاهد آن هستید.

(ویدئو) اتصالی کابل‌های برق بر اثر طوفان شدید در تهران


باد و باران شدید، روز گذشته در شهرک المپیک یک کانکس را از جا کنده و باعث اتصالی سیم‌های برق شد.

(ویدئو) له شدن پورشه پس از تصادف با خودروی شاسی بلند


راننده خودروی پورشه به طرز عجیبی با یک خودروی شاسی بلند تصادف کرد.پیشخدمت یک رستوران در سیدنی استرالیا زمانی که قصد داشت یک خودروی لوکس را پارک کند با یک خودروی دیگر تصادف کرد، اما توانست جان سالم بدر ببرد. این پیشخدمت، خودروی پورشه کاررا Porsche Carrera را به زیر یک خودروی شاسی بلند در مقابل هتل هایات رگنسی Hyatt Regency راند. ­بر اساس گزارش رسانه‌های محلی، مأموران امداد و نجات توانستند این پیشخدمت را زنده از پورشه بیرون بکشند.

همسرکشی مرد ورشکسته در پارک ‌


مگر می توان عملکرد 4 دهه  جامعه مدعی اخلاقی- معنوی- دینی ولایت فقیه در پیدایش و رشد اینگونه جنایات نادیده گرفته شود؟
‌روز حادثه یک چاقو تهیه کردم و به سراغ همسرم رفتم و گفتم قصد صحبت با او را دارم. بعد به سمت پارک رفتیم. به او گفتم 2تا از آپارتمان‌ها به نام خودت باشد اما 5 تا از آنها را که سهم بچه‌هاست به نام من بزن. اما قبول نکرد و گفت درخواست طلاق غیابی داده است. من هم عصبانی شدم و به او ضرباتی زدم.
مقتول زنی میانسال بود که با ضربات چاقو جانش را از دست داده و قاتل نیز کسی جز همسرش نبود.
به گزارش همشهری،‌«۷واحد آپارتمانم را به نام همسرم کردم اما او ۴ سال بود که مرا به خانه راه نمی‌داد و می‌خواست از من طلاق غیابی بگیرد.» این بخشی از اعترافات مردی ۶۰ ساله است که تازه‌ترین همسرکشی در پایتخت را در یکی از پارک‌های غرب تهران رقم زد.
ساعت 14:45دوشنبه گزارش جنایتی خونین به قاضی سیدسجاد منافی‌آذر، بازپرس ویژه قتل پایتخت اعلام شد. مقتول زنی میانسال بود که با ضربات چاقو جانش را از دست داده و قاتل نیز کسی جز همسرش نبود. این مرد همسرش را مقابل چشم مردم به قتل رسانده بود که با حضور پلیس دستگیر شد.
متهم صبح دیروز برای انجام تحقیق به شعبه سوم دادسرای جنایی تهران منتقل شد و در بازجویی‌ها گفت: 40سال پیش با همسرم ازدواج کردم و زندگی نسبتا خوبی داشتیم. من در کار خرید و فروش پارچه بودم و یک خانه 422متری در غرب تهران داشتم.
از آنجا که عاشق همسرم بودم، خانه را به نامش زدم. وی گفت:سال 72، خانه را کوبیدیم و ساختیم و فرد سازنده 7واحد آپارتمان به ما داد که چون به نام همسرم بود تمام آنها را اجاره داد. با وجود این صبح تا شب کار می‌کردم و هرچه خانواده‌ام می‌خواستند برایشان فراهم می‌کردم تا اینکه چند سال پیش ورشکست شدم.
از آن زمان به بعد همسرم مدام به من سرکوفت می‌زد تا جایی که با هم درگیر شدیم و مرا از خانه بیرون کرد. وی ادامه داد: 4سال است که خانه را ترک کرده‌ام و در یک آلونک در شمال کشور زندگی می‌کنم. فقط هر از گاهی با خودروی تاکسی خود به تهران می‌آمدم و مسافرکشی می‌کردم. این در حالی بود که همسرم ماهانه 12میلیون تومان اجاره می‌گرفت. دیگر از این وضعیت خسته شده بودم.
‌روز حادثه یک چاقو تهیه کردم و به سراغ همسرم رفتم و گفتم قصد صحبت با او را دارم. بعد به سمت پارک رفتیم. به او گفتم 2تا از آپارتمان‌ها به نام خودت باشد اما 5 تا از آنها را که سهم بچه‌هاست به نام من بزن. اما قبول نکرد و گفت درخواست طلاق غیابی داده است. من هم عصبانی شدم و به او ضرباتی زدم. بعد به چند نفر که وحشت‌زده بودند گفتم زنگ بزنید پلیس تا بیایند و دستگیرم کنند.این متهم پس از اعتراف به جنایت با قرار قانونی در اختیار مأموران اداره دهم پلیس آگاهی تهران قرار گرفت.

522 نفر آخرین آمار مسمومان با قارچ سمی در کرمانشاه


اگر اوضاع اقتصادی شهروندان ایران مساعدبود نیاز نبودتا روی به مصرف  قارچ های سمی بیاوردند تاسراز بیمارستان وگورستان در آورند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از کاهش سیر مراجعین مسمومیت با قارچ در استان خبر داد.
بهمن روشنی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به مراجعه 522 نفر با علائم مسمومیت با قارچ به مراکز درمانی استان، گفت: در حال حاضر از این تعداد 12 نفر بستری هستند. همچنین 20 نفر جهت پیوند کبد به شیراز اعزام شدند.
روشنی از جان باختن هشت نفر در استان به دنبال مسمومیت با قارچ خبر داد و افزود: خوشبختانه آمار مراجعین مسمومیت با قارچ در حال کاهش است.
روشنی با بیان اینکه موارد مسمومیت‌ با انواع قارچ با یکدیگر متفاوت بوده وعلائم متفاوتی دارد، گفت: این علائم از اسهال و استفراغ ساده تا موارد شدید تشنج و کما و حتی مرگ متفاوت است.
وی افزود: موارد مسمومیت شدید به دنبال مصرف قارچ "آمانیتا" است که با گذشت چند ساعت از مصرف این قارچ، علائم گوارشی مسمومیت از جمله اسهال، استفراغ، دل درد و دل پیچه ظاهر می شود.
روشنی تصریح کرد: بعد از یک تا دو روز این علائم فروکش کرده و ظاهرا مسمومیت رفع شده، اما بعد از آن علائم نارسایی کبد، شامل زرد شدن پوست صورت و مشکلات انعقادی و در نهایت کما و تشنج بروز پیدا می کند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در خصوص چرایی افزایش مسمومیت با قارچ در بهار امسال، گفت: امسال بارندگی‌های خوبی را در استان شاهد بودیم و کاهش دما هم محیط را برای رشد انواع قارچ بویژه آمانیتا فراهم کرده که این امر موجب افزایش مسمومیت با قارچ در استان شد.
روشنی با بیان اینکه مراجعین مسمومیت با قارچ به مراکز درمانی استان تنها مختص کرمانشاه نیست، گفت: ما بیماران بسیاری از استان لرستان داشتیم و مواردی هم از استان‌های ایلام و کردستان مراجعه کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه از سیرکاهشی مراجعین مسمومیت با قارچ در استان خبر داد و افزود: با توجه به اطلاع رسانی صورت گرفته و نیز افزایش دمای هوا که رشد قارچ‌ها را کُند می کند، شاهد کاهش سیر مراجعین مسمومیت با قارچ هستیم.

ترامپ واردات خودروهای آلمانی را ممنوع می کند


پس از عربستان سعودی که سیاست تحریم در مورد آلمان اعمال کرده است ترامچ هن واردات خودروهای آلمانی به آمریکارا ممنوع کرده است.
«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا که فشار بر متحدان اروپایی اش را با تهدید به اعمال افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیم تشدید کرده است، این بار قصد دارد با بیرون کردن خودروسازان آلمانی از کشورش، فشارها بر اروپا را مضاعف کند.
به گزارش ایرنا، خبرگزاری رویترز پنجشنبه با استناد به گزارش مجله آلمانی زبان ویرتشافتسووخه (Wirtschaftswoche) با اعلام این خبر افزود: خودروسازان آلمانی 90 درصد از بازار خودرو آمریکا را در اختیار دارند.
این مجله به نقل از برخی دیپلمات ها آمریکایی و اروپایی که نامشان فاش نشده است، افزود: ترامپ آوریل (فرودین) گذشته در گفت وگو با مکرون بر حفظ سیاست تجاری اش تاکید کرد و گفت به دنبال توقف تردد «مرسدس بنز» در نیویورک است.
دولت ترامپ تحقیقاتی را آغاز کرده که هدف از آن بررسی میزان آسیب واردات خودرو به این صنعت در آمریکا است.
در بین کشورهای اتحادیه اروپا، آلمان بزرگترین صادرکننده خودرو به آمریکا است. آمریکا نیز از بزرگ ترین صاحبان صنایع تولید خودرو در جهان به شمار می رود.
بر اساس آمار انجمن تولید کنندگان خودرو اروپا (ACEA )واردات خودروهای سواری اتحادیه اروپا از آمریکا سال گذشته 6.2 میلیارد یورو (7.3 میلیارد دلار) بود. این اتحادیه 37 میلیارد یورو به آمریکا صادرات داشته است.
آمار انجمن صنعتی VDAآلمان، نیز نشان می دهد که خودروسازان آلمانی سال گذشته، 804 هزار خودرو در کارخانه های آمریکا مونتاژ کرده اند. این کشور 657 هزار خودروی دیگری به آمریکای شمالی صادر کرده است.
انتظار می رود ترامپ تا روز جمعه تصمیم خود را درباره تعرفه های واردات فلزاتی همچون آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا اعلام کند؛ اقدامی که آلمان هشدار داده که می تواند به یک جنگ تجاری مخرب منجر شود.
تحقیقات آمریکا درباره واردات وسائل نقلیه از اروپا خشم برلین را برانگیخته است. این تحقیقات ممکن است به اعمال تعرفه 25 درصد علیه واردات خودرو از اروپا منجر شود. ترامپ مارس گذشته به بهانه حفظ امنیت ملی تعرفه مشابهی را علیه واردات فلزات اعمال کرد.

کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج


 اژدهای هفت سر فساد پرورش یافته وهمه گیر شده رژیم ولایت فقیه که رهبرانتصابی ولایت فقیه مهر تأیید برآن  زده است اکنون  آنچنان این اژدهای 7 سر  فساد رشد یافته وهمه گیرشده که از مردان کهنسال هم کلاهبرداری می شود.
سرهنگ پهلوانی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،گفت: ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد مالباختگان به افرادی که تحت عنوان های خیرین ازدواج، کسب و کار و امورخیریه به آنان مراجعه می کنند را از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران از کلاهبرداری میلیونی از مردان کهنسال به بهانه ازدواج خبر داد.
به گزارش ایلنا، سرهنگ"ذبیح الله پهلوانی" در تشریح این خبر، گفت: در پی کسب خبری از شهرستان فریدونکنار مبنی بر این که افرادی با نام مستعار با وعده ازدواج با مردان کهنسال از آنان کلاهبرداری می کنند، موضوع در دستور کار پلیس آگاهی آن شهرستان قرار گرفت.
رئیس پلیس آگاهی استان مازندران، افزود: با انجام تحقیقات پلیسی و بررسی های همه جانبه، ماموران موفق شدند، فردی که با معرفی خود به عنوان یکی از بستگان نزدیک دختران مد نظر، واسطه بین این افراد می شد را شناسایی و دستگیر کنند.
سرهنگ پهلوانی، خاطرنشان کرد: ماموران پس از هماهنگی قضائی دو متهم دیگر این پرونده اهل و ساکن یکی از استان های شمال شرق کشور را که پس از ازدواج و کلاهبرداری از مالباختگان از محل متواری می شدند در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.
پهلوانی در ادامه اذعان داشت: متهمان در تحقیقات پلیس عنوان داشتند، پس از شناسایی سالمندان متمکن که قصد ازدواج داشتند با جلب اعتماد در اقدامی متقلبانه و دریافت طلاجات و یا مبالغی از 300 تا 400 میلیون ریال به عنوان مهریه پس از چند روز با طرح و نقشه قبلی اقدام به فرار می کردند.
رئیس پلیس آگاهی مازندران، اظهار داشت: تاکنون سه نفر از مالباختگان شناسایی شدند و تحقیقات پلیس در این خصوص همچنان ادامه دارد.
سرهنگ پهلوانی با اشاره به این که متهمان پس از تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند،گفت: ضعف آگاهی و اعتماد بی مورد مالباختگان به افرادی که تحت عنوان های خیرین ازدواج، کسب و کار و امورخیریه به آنان مراجعه می کنند را از مهمترین عوامل سوء استفاده سودجویان و کلاهبرداران برشمرد.
وی از شهروندان خواست: قبل از هر اقدامی نسبت به طرح موضوع و مشورت با بستگان نزدیک و مورد اعتماد خود اقدام کنند و در صورت برخورد با افراد شیاد مراتب را سریعاً از طریق مرکز فوریت های پلیسی 110 اطلاع دهند.

"تاکنون ۱۵ نفر از ناظم مدرسه معین شکایت کردند"


مدام دامنه جنایات وخیانات رژیم و لایت فقیه و رهبر انتصابی ولی فقیه که دین راابزار کرده اند بیشتر فاش می شود. زیرا تجاوزگری های سعید طوسی وناظم مدرسه  ادامه همان تجاوز یک آخوند به یک پاسدار درآستااراد رسال 58 می باشد.
اسماعیلی در رابطه با تعداد شاکیان این پرونده گفت: تا کنون 15 نفر اعلام شکایت کردند که البته گفته می‌شود که افراد دیگری هم به جمع شکات بپیوندند. ما هر تعداد و یکایک شکایاتی که نسبت به این موضوع وجود داشته باشد را در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی بررسی می‌کنیم.
رییس کل دادگستری استان تهران گفت:‌ این پرونده با دقت، سرعت، قاطعیت و رعایت چارچوب‌های قانونی مراحل مختلف رسیدگی خود را طی خواهد کرد و با قطعیت و پایان رسیدگی، نتیجه اعلام خواهد شد.
غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با ایسنا در رابطه با پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران با ارایه توضحیاتی در خصوص روند رسیدگی به این پرونده، اظهار کرد: در حال حاضر پرونده در دادسرای عمومی و انقلاب تهران در حال رسیدگی و بررسی است که بعد از دستور ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر تأکید معظم له در جهت رسیدگی فوری و دقیق و کشف زوایای مختلف این پرونده در دادگستری استان تهران، بلافاصله هماهنگی‌های لازم با بخش‌های مختلف به ویژه با حوزه دادستانی بعمل آمده و تحقیقات اولیه از فرد متهم و همچنین تعدادی از دانش‌آموزان و والدین آنها انجام شده است که در حال حاضر این تحقیقات ادامه دارد.
وی افزود: هماهنگی و تأکیدات لازم بعمل آمده که تحقیقات در اسرع وقت انجام شده و هم تمامی جوانب موضوع دقیقاً مشخص شود.
رییس کل دادگستری استان تهران تصریح کرد: با توجه به پیگیری مجدانه‌ای که از سوی مدیریت دادگستری استان انجام می‌شود، ان‌شاءالله این پرونده با دقت، سرعت، قاطعیت و رعایت تمامی ضوابط و چارچوب‌های قانونی مراحل مختلف رسیدگی خود را طی خواهد کرد و با قطعیت و پایان رسیدگی، نتیجه اعلام خواهد شد.
اسماعیلی تاکید کرد: بازجویی‌ها در هفته آینده ادامه خواهد داشت و تمام تأکید ما بر این است که به پرونده در اسرع وقت رسیدگی شود، البته ما به هیچ عنوان دقت را فدای سرعت نخواهیم کرد.
وی افزود: موضوع پرونده واجد اهمیت خاصی است و نیازمند بررسی‌های دقیق می‌باشد، به همین جهت آموزش‌های لازم به قضاتی که در حال حاضر متکفل امر تحقیق و بررسی هستند، ارایه شده و نظارت‌های جدی در روند بررسی پرونده در حال انجام است.
رییس کل دادگستری استان تهران تاکید کرد: همانگونه که اشاره کردم ضمن رعایت دقت و جامعیت حتماً در اسرع وقت ممکن نسبت به این پرونده تعیین تکلیف خواهیم کرد.
اسماعیلی در رابطه با تعداد شاکیان این پرونده گفت: تا کنون 15 نفر اعلام شکایت کردند که البته گفته می‌شود که افراد دیگری هم به جمع شکات بپیوندند. ما هر تعداد و یکایک شکایاتی که نسبت به این موضوع وجود داشته باشد را در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی بررسی می‌کنیم.

سه دستورالعمل برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران! "

 ترامپ برای  رئیس جمهور شدن دوردوم نیاز به تبلیغات دارد . بنابراین چنانچه خامنه ای وپاسداران محور برنامه موشکی دست شان را بالا نبرندو  تسلیم نشوند و ازسوریه خارج نشوند آمریکا واسراییل بطور مشترک حمله نظامی به تأسسات موشکی و نظامی پاسدارات خواهند کرد.
" آنچه باید از (تجربه) عراق یاد بگیریم آن است که یک دستورالعمل آزموده برای گول زدن آمریکا برای ورود به جنگ وجود دارد. این دستورالعمل بدین شکل است: همه آزردگی‌ها را مستقیما با دشمن مرتبط کن، ادعا کن که برای حمله حمایت محلی نیرومندی وجود دارد و ادعا کن که نزاع یک تفریح خواهد بود".
سه دستورالعمل برای کشاندن آمریکا به جنگ با ایران

فرارو- ترفند‌های قدیمی مجددا به کار گرفته می‌شوند.

به گزارش فرارو، سیاست‌های دولت دونالد ترامپ در قبال ایران، باعث مطرح شدن نگرانی‌هایی درباره وقوع جنگ بین ایران و آمریکا شده است. بازگشت بولتون به کاخ سفید و خروج آمریکا از برجام، خاطره دولت جورج دبیلو بوش را مجددا زنده کرده است.

ادعا‌هایی که سیاستمداران کنونی آمریکا علیه ایران مطرح می‌کنند کم‌وبیش شبیه همان ادعا‌هایی است که دولت بوش را درگیر جنگ عراق کرد. در همین رابطه، جان ریچارد کوکسان، پژوهشگر شورای امور جهانی شیکاگو، طی یادداشتی در وبگاه مجله نشنال اینترست، ضمن یادآوری ادعا‌های بوش علیه عراق، درباره تکرار این سناریوی قدیمی در دولت ترامپ هشدار داد.

به گفته کوکسان، آمریکا به خاطر "دروغ" وجود سلاح کشتار جمعی در عراق، به این کشور حمله کرد. اما بعد از این حمله، هیچگونه سلاحی از این نوع در عراق یافت نشد.

کوکسان نوشت: " باید قبل از تکرار شدن تاریخ، دروغ چرایی حمله آمریکا به عراق برچیده شود. زلزله‌شناسان سیاسی، اکنون حتی لرزه‌های مشابهی در خصوص ایران احساس می‌کنند. لرزه‌هایی که به آنچه قبل از جنگ عراق اتفاق افتاد، شبیه است".

ژاکوب هیلبران، ویراستار مجله نشنال اینترست، اخیرا نوشته که "روح جورج دبیلو بوش، بار دیگر ساکن کاخ سفید شده است". جان بولتون، مشاور امنیت ملی، "مشغول ترغیب ترامپ به احیای سیاست‌های تغییر رژیم است. سیاست‌هایی که ظاهرا بعد از جنگ ۲۰۰۳ عراق بی‌اعتبار شده بود و الان دوباره بازمی‌گردند".

از دیدگاه کوکسان، این سیاست‌ها باید همچنان بی‌اعتبار باقی بمانند. علاوه بر این، روایت سلاح کشتار جمعی مختص عراق نیست و امروز هم می‌تواند توسط آمریکا دوباره به کار گرفته شود. با این حال، زمینه‌سازی آمریکا برای حمله به عراق قبل از حضور کالین پاول در شورای امنیت و تکان دادن شیشه انثراکس، شروع شده بود. حقیقت این است که زمینه‌سازی برای حمله به عراق سه جزء اصلی دارد که تاحدود زیادی از سلاح‌های کشتار جمعیِ فرضیِ صدام حسین جداست.

نخست: کاخ سفید تمام تلاشش را کرد تا همه مشکلات موجود در منطقه را با عراق مرتبط کند. مشکلاتی مانند حمایت از تروریسم، خصومت با کشور‌های عربی حوزه خلیج فارس و تهدید اسرائیل.

آمریکا در دوران منتهی به جنگ عراق، به طور پیوسته و سریع لیستی از گله‌مندی‌ها از عراق تهیه کرد. به گفته کوکسان، براساس لیست مزبور، این تصویر ارائه شد که هر گله‌مندی از صدام بخشی از یک استراتژی و طرح خطرناک صدام بود. بدین ترتیب، وجود چنین بازیگر خطرناکی مستلزم یک پاسخ شد. اگر چه واقعیت غالبا چیز دیگری بود.

به گفته کوکسان، امروز هم کاخ سفید چنین طرحی را در قبال ایران دنبال می‌کند. نیکی هیلی، سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد، در ۱۵ ماه می‌به شورای امنیت گفته در رابطه با نزاع‌ها در سوریه و یمن و نزاع با حماس، "وجه مشترک همه این‌ها، رفتار بی‌ثبات‌کننده رژیم ایران است". مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، هم در ۲۱ می، اظهارات مشابهی علیه ایران مطرح کرد. با این تفاوت که او بی‌عدالتی‌ها در افغانستان و اروپا را هم به لیست اضافه کرد.

از منظر کوکسان، ایده ضمنی مقامات آمریکایی این است که محدود شدن حمایت ایران، به این نزاع‌ها پایان خواهد داد یا اینکه وجود یک رژیم متفاوت در تهران حمایتش را متوقف خواهد کرد. اما کوکسان معتقد است که چین ایده‌ای بی‌معناست. به عنوان نمونه، فلسطینی‌ها، بدون توجه به نفوذ ایران، با بادبادک‌های شعله‌ور، نسبت به جابجایی سفارت آمریکا از تل‌آویو به بیت المقدس اعتراض کردند. فلسطینی‌ها برای ادامه مبارزه‌شان علیه اسرائیل، به حمایت مالی نیرومند ایران یا پیشرفته‌ترین تکنولوژی نیاز ندارند.

دوم: دولت جورج دبلیو بوش و حامیان جنگ عراق، این ایده را ترویج دادند که در میان عراقی‌های محلی حمایت نیرومندی از آمریکا وجود دارد و این مردم تحسین‌کننده آمریکا هستند. به عنوان نمونه، برنارد لوئیس، که در ۱۹ می‌ در سن ۱۰۱ سالگی درگذشت، چنین ایده‌ای را مطرح کرده بود. این مورخ برجسته، پس از حملات یازده سپتامبر به دولت جورج بوش در خصوص خاورمیانه مشورت می‌داد. او معادله‌ای برای افشای طرفداران واقعی آمریکا داشت.

در دسامبر ۲۰۰۱، لوئیس مدعی شد: " در کشور‌هایی مانند عربستان سعودی و مصر، که دولت‌هایشان متحد آمریکا به نظر می‌رسند، حالت عمومی به طرز خشنی مخالف آمریکاست. در ایران و عراق، که حکومت‌های ضدآمریکایی دارند، افکار عمومی طرفدار آمریکاست".

معادله لوئیس بر این اساس بود که موضع دولت کشور‌های مزبور، برعکس موضع مردم‌شان است. این معادله نامعتبر، لوئیس را به نتیجه شومی رساند و باعث حمایت او از سیاست تغییر رژیم از سوی آمریکا شد. لوئیس تصریح کرد: " شادی و خوشحالی که مردم افغانستانی به هنگام پایان حکمرانی طالبان نشان دادند، می‌تواند در هر دو کشور (ایران و عراق) در مقیاس بزرگ‌
تر تکرار شود".

علاوه بر این، لوئیس خواستار حمایت آمریکا از "مخالفان دمکراسی‌خواه" در عراق و ایران شده بود. این امر پس از خروج ترامپ از برجام هم تکرار شد. پومپئو، مدعی شده بود که آمریکا "به طرز خستگی‌ناپذیری از مردم ایران حمایت" خواهد کرد. او ادعا کرده اعتراضات اخیر ایران، برای اصلاح نبود بلکه فریادی برای "آزادی" بوده است.

سوم: کاخ سفید و حامیان سیاست تغییر رژیم تاکید کردند که جنگ عراق یک تفریح خواهد بود. این جنگ یک ماموریت آسان و دست‌یافتنی خواهد بود که هزینه‌های حداقلی خواهد داشت. اینگونه القا شد که آمریکا از گرفتار شدن در باتلاق‌های خاورمیانه اجتناب کرده و هنوز می‌تواند سیاست تغییر رژیم را ادامه دهد.

لوئیس در سال ۲۰۰۳ گفته بود: " اگر کسی سابقه سیاست آمریکا در خاورمیانه را با سیاست آن در سایر مناطق مقایسه کند، نه از شکست آمریکا بلکه از موفقیت آن تعجب خواهد کرد. به هر حال، در خاورمیانه هیچ ویتنام یا کوبا یا نیکاراگوئه یا السالوادور یا حتی آنوگلایی هم در کار نخواهد بود".

علیرغم آنکه مطرح کردن این استدلال‌ها در حال حاضر دشوار است، اما هنوز کسی عبرت نگرفته است. به گفته کوکسان، هنوز هستند کسانی که آماده‌اند درباره آسانی حمله آمریکا به دیگر کشور‌ها صحبت کنند.


کوکسان در پایان نوشت: " آنچه باید از (تجربه) عراق یاد بگیریم آن است که یک دستورالعمل آزموده برای گول زدن آمریکا برای ورود به جنگ وجود دارد. این دستورالعمل بدین شکل است: همه آزردگی‌ها را مستقیما با دشمن مرتبط کن، ادعا کن که برای حمله حمایت محلی نیرومندی وجود دارد و ادعا کن که نزاع یک تفریح خواهد بود".

واکنش تند کانادا و اروپا به تصمیم تجاری آمریکا

هرگونه موضعی که کانادا و آمریکا مقابل آمریکا داشته باشند مقطعی است ونه ادامه دار وازسوی دیگر »وجب نمی شود تاآبی برای رژیم ولایت فقیه گرم شود.
وزیر بازرگانی اتحادیه اروپا، چیچیلیا مالمستروم گفته "روز سیاهی در تاریخ تجارت جهانی رقم خورد" و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا هم با "کاملا غیرقابل‌قبول" خواندن تصمیم آمریکا گفته اکنون این اتحادیه راهی جز شکایت رسمی علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی ندارد.
فرارو- جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا در واکنشی تند به تصمیم دولت آمریکا برای اعمال افزایش تعرفه فولاد و آلومینیم گفته حساب دوستی و شراکت ۱۵۰ ساله مردم کانادا و آمریکا جداست و خلل ناپذیر اما آنچه اکنون دولت ایالات‌متحده انجام می‌دهد کاملا غیرقابل قبول است.
واکنش تند کانادا و اروپا به تصمیم تجاری آمریکا
به کزارش بی بی سی، نخست وزیر کانادا ساعتی پس از علنی شدن تصمیم کاخ‌سفید برای اعمال تعرفه‌های جدید علیه کشورهایی که به طور کلاسیک "متحد استراتژیک واشنگتن" محسوب می‌شوند، به این تصمیم واکنش نشان داد و گفت: "اجازه دهید رک بگویم. میان ما و آمریکا ۲ میلیارد دلار مازاد تجاری وجود دارد که با هیچ محاسبه‌ای ما نمی‌توانیم آن را تهدید کانادا برای امنیت ملی آمریکا ارزیابی کنیم."
اشاره ترودو به علت زمینه‌ساز تصمیم ترامپ برای وضع تعرفه‌های جدید علیه واردات فولاد و آلومینیم است که کاخ‌سفید آن را مبتنی بر اختیارات رئیس‌جمهوری در حوزه امنیت ملی تعبیر کرده است.
نخست‌وزیر کانادا گفته: "تصمیم امروز ما برای مقابله با اقدام آمریکا مربوط به مردم این کشور نمی‌شود. دوستی میان ما و مردم آمریکا پابرجا و خلل ناپذیر است و باید باور داشته باشیم که در نهایت عقل سلیم غالب خواهد شد اما فعلا، آنچه که امروز در رفتار دولت آمریکا می‌بینیم با چنین چیزی همخوانی ندارد."
نخست وزیر کانادا گفت: "واضح است که این تعرفه‌ها کاملا غیرقابل‌قبولند. کانادا در ۱۵۰ سال گذشته متحد همیشگی آمریکا بوده. ما چه در دو جنگ جهانی، چه در جنگ کره و چه پس از یازدهم سپتامبر در کنار آمریکا ایستاده‌ایم. از سواحل نرماندی تا افغانستان. دوستی میان دو کشور هیچ گاه کمرنگ نشده و بلکه عمیق‌تر شده به طوری که دولت کانادا اکنون بیش از گذشته باور دارد که ارزش‌های مشترک ما و اشتراک جغرافی‌مان دست آخر بر حمایت‌گرایی ملی‌گرایانه فائق خواهد آمد."
ترودو در پایان اظهارات خود هم وعده داده که دولت کانادا با تمام قوا از صنایع و کارگران این کشور در برابر تعرفه‌های جدید آمریکا دفاع کند.
دولت کانادا اعلام کرده در اقدامی متقابل برای بیش از ۱۶میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از وارادت محصولات آمریکایی به این کشور تعرفه وضع خواهد کرد.
بنابر گفته دولت کانادا این تعرفه‌ها که قرار است از ابتدای ماه ژوئیه آینده (یک ماه دیگر) وضع شود برابر میزان صادرات فولاد کانادا به آمریکا در سال ۲۰۱۷ (سال گذشته) است که رقمی حدود ۱۶ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است.
کانادا و اروپا بزرگترین صادرکنندگان فولاد به آمریکا هستند و انتظار می‌رود وضع تعرفه ۲۵ درصدی برای صادرات فولاد و ۱۰ درصدی برای صادرات آلومینیم از این کشور به آمریکا به اقتصاد کانادا لطمه جدی وارد کند.
بنابر گزارش وزارت اقتصاد آمریکا کانادا با بیش از ۴۵۰ میلیون دلار صادرات فولاد به آمریکا در صدر جدول قرار دارد و پس از این کشور اتحادیه اروپا با رقمی مشابه (۴۵۰ میلیون دلار) و کره جنوبی با حدود ۲۷۰ میلیون دارد در رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند. مکزیک، برزیل، ژاپن و تایوان هم که همگی از متحدان استراتژیک آمریکا محسوب می‌شوند در رتبه‌های بعدی صادرکنندگان عمده فولاد به آمریکا هستند.
چین، دومین اقتصاد بزرگ جهان که ترامپ بارها هدف اصلی وضع تعرفه‌های جدید را مقابله با تراز منفی تجاری با آن اعلام کرده، در رتبه هشتم جدول صادرکنندگان اصلی فولاد به آمریکا قرار دارد و پس از این کشور هم روسیه و ترکیه نهم و دهم هستند.
واکنش تند کانادا و اروپا به تصمیم تجاری آمریکا
مکزیک؛ اقدام متقابل می‌کنیم
مکزیک دیگر کشور همسایه آمریکا و از شرکای اصلی اقتصادی این کشور در واکنش به اجرایی شدن این تعرفه‌ها اعلام کرده در نظر دارد برای واردات فولاد، گوشت خوک، پنیر، سیب و بلوبری از آمریکا تعرفه های مشابهی در نظر بگیرد.
ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا گفته مذاکرات با کانادا و مکزیک برای احیای پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی معروف به نفتا "بیش از آن چیزی که امید می‌رفت به طول کشیده" و برای همین دولت آمریکا تصمیم گرفته تا معافیت این دو کشور همسایه را هم دیگر تمدید نکند.
اتحادیه اروپا؛ روز سیاهی در تاریخ تجارت جهانی رقم خورد
وزیر بازرگانی اتحادیه اروپا، چیچیلیا مالمستروم گفته "روز سیاهی در تاریخ تجارت جهانی رقم خورد" و ژان کلود یونکر، رئیس کمیسیون اروپا هم با "کاملا غیرقابل‌قبول" خواندن تصمیم آمریکا گفته اکنون این اتحادیه راهی جز شکایت رسمی علیه آمریکا در سازمان تجارت جهانی ندارد.

اتحادیه اروپا پیش تر هم تهدید کرده بود که در صورت عملی شدن تعرفه های جدید محدوده یورو هم برای ویکسی بربن آمریکا، شلوار جین این کشور و موتور سیکلت هارلی دیویدسن تعرفه وضع خواهد کرد؛ صادراتی که به اقتصاد ایالت‌های کنتاکی و ویسکانسن آسیب خواهد رساند. این دو ایالت به ترتیب میچ مک کانل، رهبر جمهوری خواهان را در سنا و پل رایان، رئیس مجلس نمایندگان را در کنگره آمریکا دارند.

ادعای تازه در پرونده ناظم مدرسه:

به مرور بیشتر ثابت می شود که این تجاوز گر دست پرورده سعید طوسی کودک نواز وقاری خوان بیت خامنه ای بوده است.
مادر یکی از دانش‌آموزان هم گفته: «گویا آزار و اذیت‌های ناظم مدرسه از قبل از عید شروع شده بود اما بچه‌ها از ترس این‌که خانواده‌های‌شان بدرفتاری کنند، چیزی نمی‌گفتند اما این اواخر یکی از دانش‌آموزان که شجاع‌تر بوده، گوشی موبایل به مدرسه می‌برد و از وقایع فیلم می‌گیرد و این فیلم امروز به پلیس امنیت داده شده و مساله در حال پیگیری است.»
فرارو- جنایت جنسی در یک مجتمع آموزشی در غرب تهران وارد فاز تازه‌ای شده است. روزنامه سازندگی در شماره روز پنجشنبه ماجرای دیگری را از مدرسه معین تهران از زبان یکی از والدین نقل می‌کند.
پدر این دانش‌آموز مدرسه معین گفته: «یک‌بار بچه‌های ما را به استخر معروفی در تهران بردند و به یکی از بچه‌ها تجاوز شد. اما دوباره بچه‌ها را به همان استخر بردند. این موضوع را به‌تازگی متوچه شده‌ایم. وقتی ماجرا را فهمیدیم به‌تازگی از مدیر مدرسه پرسیدیم چرا این کار را تکرار کرده؟ گفت می‌خواستم از بچه‌ها به عنوان طعمه [برای به‌دام‌انداختن متجاوز] استفاده کنم. آیا او بچه خودش را هم می‌برد که طعمه کند؟»
مادر یکی از دانش‌آموزان هم گفته: «گویا آزار و اذیت‌های ناظم مدرسه از قبل از عید شروع شده بود اما بچه‌ها از ترس این‌که خانواده‌های‌شان بدرفتاری کنند، چیزی نمی‌گفتند اما این اواخر یکی از دانش‌آموزان که شجاع‌تر بوده، گوشی موبایل به مدرسه می‌برد و از وقایع فیلم می‌گیرد و این فیلم امروز به پلیس امنیت داده شده و مساله در حال پیگیری است.»
لازم به ذکر است که ادعاها درباره تجاوز به دانش آموزان مدرسه هنوز تائید نشده است. متهم نیز تاکنون این موضوع را به کلی رد کرده است. تحقیقات قضایی و پلیس با دستور مقامات عالی رتبه کشور در جریان است. قربانیان پرونده برای تکمیل اطلاعات به پزشکی قانونی مراجعه کرده اند. از سوی دیگر بازجویی از متهم نیز در جریان است.
بیشتر بخوانید:


هشدار جدی آبی به مردم تهران


محمد رضا بختیای با اشاره به اینکه منابع آبی جدید در تهران وجود ندارد،­ افزود: منابع آب محدود است و تخصیص جدیدی هم قرار نیست به تهران داده شود بنابراین منابع جدید آب از درست مصرف کردن و افزایش بهره وری باید به دست آید.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران با بیان اینکه شستن حیاط و­­ ماشین با آبی که با مشقت تامین می شود کم لطفی است، هشدار داد، بارش های اخیر،­ جبران کاهش بارش ها را نکرده و ذخیره برف تهران در حال حاضر صفر است.
به گزارش تسنیم، محمدرضا بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا بارش های یک ماه اخیر کمبود بارش در سال آبی جاری را جبران کرده است؟ گفت: اصلا اینطور نیست البته بارش ها بی تاثیر نبوده چون موجب خنک شدن هوا شده و مشترکان از کولر استفاده نکردند.
وی افزود: سدهای تامین کننده آب تهران در تابستان از ذخیره برف­ تغذیه می شوند متاسفانه در سال 96 ذخیره برف 90 درصد کاهش یافت که در مقایسه ­بین اسفند سالهای­ 95 و 96 نشان می دهد ذخیره برف در سد لار در سال 95 ، شش متر بوده در حالی که ذخیره برف در­ سد لار در اسفند سال گذشته فقط 65 سانت ثبت شده است بر این اساس ذخیره برف ما در فروردین­­ صفر شد.
بختیاری گفت: اواخر فروردین بسیار نگران بودیم و به جیره بندی آب فکر می کردیم اما بارش های اردیبهشت باعث شد نگرانی ها تا حد زیادی برطرف شود گرچه تهران هم مثل سایر نقاط کشور وضعیت آبی خوبی به لحاظ ذخیره آب سدها و میزان بارش ها ندارد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران افزود:­از این بعد اوضاع آبی جای­ نگرانی دارد گرچه تلاش می کنیم به سمت جیره بندی آب نرویم و اتفاق نیفتد ولی واقعیت این است که مردم بدانند منابع آبی وضع خوبی ندارند و نباید بدون دغدغه آب مصرف کنیم.
وی ادامه داد: در ­13 فروردین امسال به اندازه زمان مشابه آن در سال گذشته ذخیره آب سدهای پنج گانه تامین کننده آب تهران ­­600 میلیون متر مکعب ­بود اما با گذشت یک ماه و نیم 336 میلیون متر مکعب کاهش یافت.
بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا در شرایط کمبود بارش از تجربیات سایر کشورها استفاده می کنیم یا نه ؟ گفت: مشکل ما بهره وری آب در بخش های مختلف شرب، کشاورزی و فضای سبز است به گونه ای که در برخی کشورها اگر 20 تا 30 درصد کاهش برف داشته باشند حالت فوق العاده اعلام­ و چمن ها را خشک می کنند در حالیکه امسال 90 درصد کاهش ذخیره برف داشتیم.
وی افزود: شاید مردم کمبودی در تامین آب حس نکردند چون وظیفه ما تامین آب برای مردم است و نباید دچار سختی شوند اما هنوز پیک تابستان نیامده ما مخازن آب را روزانه رصد می کنیم و نگرانی بسیاری در برخی سامانه ها داریم که به مردم منتقل نمی کنیم این به معنای فراوانی آب نیست.
بختیاری تاکید کرد: شستن حیاط و­­ ماشین با آبی که با مشقت تامین می شود کم لطفی است.
وی گفت: امسال نخستین بار­وزارت نیرو به طور جدی وارد گفتگو با شهرداری شد تا طرح جامع فضای سبز شهر تهران را تهیه کنند­ و آبی که برای فضای سبز استفاده می شود به گفته مسئولان شهرداری 140 میلیون متر مکعب در سال است­ کاهش یابد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران افزود: میزان آب برای فضای سبز شهر تهران باید به 70 میلیون متر مکعب برسد که شهرداری قول داده­ از الگوی کشت درختان و پسآب فاضلاب استفاده کنند.
وی تاکید کرد: تا دو ماه آینده تکلیف آب تهران فضای سبز تهران مشخص و به شهرداری تهران ابلاغ خواهد شد.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران ­گفت: متوسط بارش از ابتدای سال آبی جاری در تهران 231 میلی متر بوده است که نسبت به پارسال 29 درصد منفی است و نسبت به درازمدت نیز 11 درصد کاهش نشان می دهد.
وی همچنین درباره آب موجودی مخزن 5 سد تأمین کننده آب تهران نیز افزود: در حال حاضر 800 میلیون متر مکعب آب در مخازن 5 سد لار، لتیان، کرج، طالقان و ماملو وجود دارد که این رقم در زمان مشابه پارسال یک میلیارد و 106 میلیون متر مکعب بوده است یعنی 30 درصد نسبت به پارسال کاهش یافته است.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران گفت: اگر 10­درصد در مصرف آب صرفه جویی شود سالانه 100 میلیون متر مکعب آب قابل استحصال است و تهران راهی جز صرفه جویی و افزایش بهره وری آب ندارد.
محمد رضا بختیای با اشاره به اینکه منابع آبی جدید در تهران وجود ندارد،­ افزود: منابع آب محدود است و تخصیص جدیدی هم قرار نیست به تهران داده شود بنابراین منابع جدید آب از درست مصرف کردن و افزایش بهره وری باید به دست آید.
وی افزود: در شهر تهران سالانه یک میلیارد و پنجاه میلیون متر مکعب آب برای مصارف شرب استفاده می شود که هفتاد درصد آن از آبهای سطحی و 30 درصد آن از منابع آبی زیرزمینی استفاده می کنیم.
بختیاری گفت:در سالهای آینده با افزایش جمعیت خارج از برنامه،­ مواجه خواهیم شد مانند 700 تا 800 هزار نفری که تا سه چهار سال آینده با تکمیل ­مسکن مهر پردیس و پرند ساکن می شوند­ اما منابع جدید آبی وجود ندارد و این رشد جمعیت علاوه بر رشد جمعیت ساکن فعلی تهران است که باید برای تامین آب آنها نیز چاره ای اندیشید.
وی گفت: در سامانه غرب و شرق تهران طرح هایی برای انتقال آب که از سال های قبل تخصیص داده شده بود در حال اجرا داریم. مانند خط دوم انتقال از طالقان به تهران که ردیف بودجه آن مشخص شده و عملیات اجرایی آن نیز امسال آغاز می شود.
مدیر عامل آب منطقه ای تهران با تاکید بر اینکه تمام طرح هایی که برای انتقال آب در شهر تهران در حال اجرا داریم بدون افزایش تخصیص است و برای پدافند غیرعامل ساخته می شود.
وی در پاسخ به این سوال که آیا در تابستان امسال از چاه های آب شهرداری برای تامین آب شرب استفاده می شود گفت: چاه هایی که در اختیار شهرداری است و کیفیت مناسب برای شرب دارد در صورت نیاز آنها را وارد مدار شرب می کنیم که از این چاه ها­ در سالهای 78 ، 80 و 92 نیز استفاده شده است اما امیدواریم امسال نیاز استفاده از آنها نباشد ولی در صورت نیاز در اختیار ما قرار می گیرد.
بختیاری تاکید کرد: طرح هایی که آب منطقه ای تهران در حال اجرا دارد مانند طرح انتقال آب از لار به کلان و طالقان به تهران و جمع آوری آبهای جنوب تهران به دلیل قدیمی شدن تاسیسات تهران است که در حال جایگزینی آنها هستیم.
وی افزود: تخصیص­های آبی که به شهر تهران اضافه می شود مربوط به 10 سال قبل است مانند تخصیص آب سد کرج به میزان 340 میلیون متر مکعب و تخصیص آب سد طالقان به میزان 100 میلیون متر مکعب که سر جمع 440 میلیون متر مکعب آب از این دو سد سهم تهران است اما در حال حاضر امکان انتقال 340 میلیون آب را داریم و صد میلیون دیگر را با تاسیسات فعلی نمی توانیم به تهران انتقال دهیم که با اجرای خط دوم انتقال طالقان به تهران میسر خواهد شد.
بختیاری تاکید کرد: برخی می گویند 90درصد آب کشور در بخش کشاورزی مصرف می شود و تنها 6 تا 7 درصد برای شرب استفاده می کنیم بنابراین در بخش کشاورزی باید صرفه جویی شود این تصور اشتباهی است چون برای تامین آب شرب زحمت و هزینه بسیاری صرف می شود.
وی گفت: تقریبا یک چهارم واقعی آب از مشترکان دریافت می کنیم در حالی که هزینه های انتقال و تسویه آب بسیار زیاد است.
بختیاری گفت: تنها راه کشور برای عبور از بحران آب صرفه جویی یا همان درست مصرف کردن آب است که در این صورت هیج جای آب کمبود آب نخواهد داشت.
وی همچنین درباره رودخانه های شهر تهران گفت: بسیاری از ویلاها و رستوان ها در اطراف رودخانه ها ساخته شده که در حریم و بستر رودخانه قرار دارد و صاحبان آنها متاسفانه به تذکر ما توجه نمی کنند به همین دلیل در حادثه اخیر فشم بسیاری از ویلاها و رستوران ها به دلیل طغیان رودخانه ها تخریب شدند و یک نفر نیز کشته شد.
بختیاری تاکید کرد: آب منطقه ای تهران، برای جلوگیری از ­ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها­ جدی است.