مكارم شيرازي به دولت: قراردادها و اسناد استعماري را امضا نكنيد


تذكر آيت الله مكارم شيرازي به دولت: قراردادها و اسناد استعماري را امضا نكنيد   9 خرداد - 97

جالب است  یکی تفاله  های پرورش یافته  تاریخی استعمار اکنون مأمور شده است تا از موضع  فرافکنی روحانی را خطاب قرار دهد که باید  دولت قراردادها و اسناد استعماري را امضا نكيد
 استاد برجسته درس خارج حوزه گفت: آيا شرافت انساني اجازه مي دهد کشوري که از بند استعمار آزاد شده دوباره در چنگال استعمار گرفتار شود؟ آنهايي که مي گويند بنشينيم با آنها(غربي ها) صحبت کنيم، معنايش اين است که بنشينيم و فرمان تسليم دربرابر دشمن را امضا کنيم؛ بله بنشينيم، اما مصالح مان را در نظر بگيريم، نه اينکه آنها ديکته کنند و ما امضا کنيم.
    
اين مرجع تقليد در ديدار اعضاي ستاد مردمي بزرگداشت چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي با بيان اينکه انسان چيزي را که ارزان به دست بياورد، ارزان هم از دست مي دهد، اما اگر چيزي را با خون دل به دست بياورد به آساني از دست نمي دهد، گفت: انقلاب اسلامي با خون دل و زحمات بسيار و قرباني هاي فراوان به دست آمده است و نمي توان آن را به آساني از دست داد.
    
وي با بيان اينکه قبل از انقلاب اسلامي دنيا به دو دسته طرفداران شرق و طرفداران غرب تقسيم مي شد، ابراز داشت: در اين حال انقلاب اسلامي با شعار «نه شرقي، نه غربي، جمهوري اسلامي» به روي کار آمده و معادلات دنيا را به هم زد و همين موضوع سبب شد تا همه دشمنان دست به دست يکديگر دهند و براي نابودي اين انقلاب تلاش کنند.
    
به گزارش رسا، آيت الله مکارم شيرازي به تلاش دشمن براي نابودي انقلاب اسلامي اشاره کرد و بيان داشت: دشمن در طول مدت انقلاب اسلامي همواره در حال تلاش براي نابودي اين نظام اسلامي است، اما چون اين نظام پشتوانه معنوي دارد نتوانسته اند کار به جايي ببرند بلکه روز به روز بر شکوه انقلاب افزوده شد. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم با بيان اينکه بدون شک کشور ما قبل از انقلاب يک شبه مستعمره بود، تصريح کرد: درست است که اسم مستعمره بر ايران نهاده نشده بود، اما در حقيقت با اندکي دقت درمي يابيم که همه امور حکومتي ايران در زمان رژيم پهلوي تحت کنترل غربي ها بود.
    
اين مرجع تقليد با بيان اينکه امروزه نيز بايد بدانيم که اگر انقلاب اسلامي از بين برود، ايران دوباره شبيه مستعمره مي شود، تاکيد کرد: آمريکا مي خواهد کاري کند که ايران چنين سرنوشتي پيدا کند آمريکا مي گويد هرچه که آنها خواستند ايران بايد چشم بگويد. وي افزود: آنها مي گويند که اگر مي خواهيد وسايل دفاعي براي کشور خود فراهم کنيد بايد از ما اجازه بگيريد؛ کدام کشور در دنيا براي دفاع از خودش اجازه گرفته است که ما اجازه بگيريم؟ هم اکنون برخي از کشورهاي عربي واقعاً مستعمره هستند ولو اينکه اسم مستعمره بر آنها نهاده نشده باشد، چون همه اصولي که در دوران استعمار بود بر آنها حاکم است.
    
آيت الله مکارم شيرازي ادامه داد: آيا شرافت انساني اجازه مي دهد کشوري که از بند استعمار آزاد شده دوباره در چنگال استعمار گرفتار شود؟ آنهايي که مي گويند بنشينيم با آنها(غربي ها) صحبت کنيم، معنايش اين است که بنشينيم و فرمان تسليم دربرابر دشمن را امضا کنيم؛ بله بنشينيم، اما مصالح مان را در نظر بگيريم، نه اينکه آنها ديکته کنند و ما امضا کنيم. استاد برجسته درس خارج حوزه علميه قم سند 2030 را نمونه اي از نقشه هاي استعماري غرب دانست و ابراز کرد: آنها اين سند را فرستادند و مي گويند امضا کنيد؛ بايد بگوييم شما چه حقي داريد براي آموزش و پرورش و مسائل فرهنگي ما سند تنظيم کنيد تا ما امضا کنيم؟ اين مرجع تقليد نسل جوان انقلاب اسلامي را سرمايه هميشگي انقلاب معرفي کرد و گفت: در طول انقلاب همين نسل جوان بودند که توانستند با فداکاري و از خودگذشتگي خطوط دشمن را در هم بشکنند و مسئله قابل توجه اين است که امروزه نيز همين نسل جوان هستند که مي توانند از اين انقلاب نگهداري کنند. وي يادآور شد: تاريخچه انقلاب را بايد به طور مستند براي جوانان تبيين کنيم تا بدانند اين انقلاب به آساني به دست نيامده است.