سوال از رئيس جمهور با لابي سنگين دولت فعلا منتفي شد


سوال از رئيس جمهور با لابي سنگين دولت فعلا منتفي شد  9 خرداد – 97
 دلخور وشاکی شدن شدید سربازجو شریعت نداری که چرا ظزح سئوال کردن از روحانی درمجلس ارتجاع از سوی همقطارانس ناکام مانده است چون هدف مقدمه سازی از سوی اطلاعات دولت موازی با تفنگ و رسانه پاسداران برای برکناری روحانی بوده است.
قرار بود ديروز در مجلس سوال از رئيس جمهور پيرامون موسسات مالي اعلام وصول شود ولي آنچنان که برخي از نمايندگان گفته اند با لابي دولتي ها حدود 50 نماينده امضاي خود را پس گرفته و اين سوال از حد نصاب افتاد.
    ديروز در مجلس از همان ابتداي شروع جلسه علني، نمايندگان در گعده هايي در حال گفت وگو بودند. در اين گعده ها که در بخش هاي مختلف صحن مجلس برپا مي شد، نمايندگان درحال رايزني پيرامون «سوال از رئيس جمهور درباره موسسات مالي» و «انتخابات هيئت رئيسه مجلس» بودند.

    در اين ميان، حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري، نماينده مردم قم با حضور در جايگاه هيئت رئيسه و گفت وگو با علي لاريجاني، رئيس مجلس، اعلام وصول سوال از رئيس جمهور را درباره موسسات مالي پيگيري کرد.

    جمعي از نمايندگان هم پيرامون حميدرضا حاجي بابايي گزينه فراکسيون نمايندگان ولايي، محمدرضا عارف گزينه فراکسيون اميد و علي لاريجاني رئيس مجلس و گزينه فراکسيون مستقلان ولايي براي رياست مجلس جمع شده و به نظر مي آيد درحال رايزني درباره سوال از رئيس جمهور و انتخابات هيئت رئيسه مجلس بودند.

    اما موضوع قابل توجه تلاش دولتي ها و نمايندگان همسو با دولت بود که با نمايندگان براي پس گرفتن امضاهاي خود درباره سوال از رئيس جمهور پيرامون موسسات مالي رايزني مي کردند.

    
    
پيگيري دولت کارساز شد!
    «حجت الاسلام مجتبي ذوالنوري» روز گذشته طي مصاحبه اي اعلام کرده بود که تعدادي از نمايندگان مجلس تحت فشار دولت هستند و دولت از آنها مي خواهد سوال خود را پس بگيرند.

    قرار بود سوال از رئيس جمهور درباره موسسات مالي و اعتباري ديروز در صحن علني پارلمان اعلام وصول شود که با انصراف برخي نمايندگان از سوال خود از رئيس جمهور، اين درخواست از حد نصاب افتاده و اعلام وصول نشد.

    شنيده ها حاکي از اين است که برخي نمايندگان دولت طي يک جلسه فوق العاده با درخواست کنندگان سوال از رئيس جمهور برخي از آنان را از سوال خود از رئيس جمهور منصرف کرده اند و بر اين اساس با انصراف اين تعداد از نمايندگان سوال رئيس جمهور درباره موسسات مالي و اعتباري از حد نصاب افتاده است.

    به گزارش فارس، گفته مي شود اين اسامي براي بررسي بيشتر به کميسيون شوراها و آئين نامه مجلس ارسال شده است تا ليست انصراف دهندگان را مورد بازبيني قرار دهند تا مشخص شود در زمان قبول امضاها انصراف داده اند يا خارج از اين زمان بوده است لذا مقرر شده جلسه اي در کميسيون شوراها براي اين موضوع برگزار شود تا سوال از رئيس جمهور درباره موسسات مالي و اعتباري به جمع بندي نهايي برسد.

    
    
اي کاش در همه زمينه ها اين قدر پي گير بود
    «بهروز نعمتي» سخنگوي هيئت رئيسه مجلس در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: «تا شب گذشته (دوشنبه شب) 50 نفر از نمايندگان، امضاي خود را در مورد طرح سوال از رئيس جمهور پس گرفتند و به اين ترتيب تعداد امضاهاي طرح مذکور از حد نصاب افتاد

    آنچنان که نمايندگان طراح سوال از رئيس جمهور گفته بودند قرار بود اين طرح ديروز از سوي هيئت رئيسه مجلس اعلام وصول شود اما با لابي دولتي ها و نمايندگان همسو با دولت اين سوال از حد نصاب افتاد. تلاش دولت براي از حدنصاب انداختن اين سوال قابل تامل است و اينکه اگر دولت در زمينه اقتصاد و معيشت و تکيه بر توليد داخلي با اين پشتکار حرکت مي کرد قطعا الان شرايط اينگونه نبود.

    
    
پس گرفتن امضاها و آئين نامه مجلس
    «ولي داداشي»، نماينده آستارا در گفت و گو با خبرگزاري ايسنا به نکته قابل توجهي اشاره کرد. اين نماينده مجلس گفت: بر اساس آيين نامه داخلي مجلس تا ساعت ۱۲ روز يکشنبه جاري فرصت براي پس گرفتن امضا داشتند که اين اتفاق دوشنبه رخ داده است لذا انتظار ما اين است که سوال اعلام وصول شود.

    نعمتي سخنگوي هيئت رئيسه مجلس نيز به باشگاه خبرنگاران جوان گفته است که تا 12 شب گذشته (يعني دوشنبه شب) حدود 50 نفر از نمايندگان امضاي خود را براي سوال از رئيس جمهور پس گرفتند.

    عدم اعلام وصول سوال از رئيس جمهور باعث شد طراحان اصلي سوال از رئيس جمهور به جايگاه هيئت رئيسه رفته و با وکيلي به عنوان مسئول اعلام وصول طرح ها و سوال ها به گفت وگو بپردازند. ذوالنوري، کوچکي نژاد، کريمي قدوسي و... از نمايندگاني هستند که با وکيلي به مدت 10 دقيقه صحبت کردند، اما بعد از به نتيجه نرسيدن مذاکرات براي بار دوم پشت جايگاه هيئت رئيسه بر روي زمين نشسته و تحصن کردند.

    
    
تبديل صندوق رفاه دانشجويان به حياط خلوت
    «غلامعلي جعفرزاده ايمن آبادي» نماينده مردم رشت در نشست علني ديروز در سوال خود از وزير بهداشت و درمان، اظهار داشت: بنده از ابتداي سال96 پروسه سوال را شروع کرده ام. در زمان مطرح شدن سوال در کميسيون درخواست مي کردم تا وزير بهداشت موارد مطرح شده را برطرف کند، در صورت برطرف شدن اين موارد آنها را از سوالات خود حذف کنم.

    وي بر همين اساس اضافه کرد: هيچ حساسيتي نسبت به مسائل مالي در صندوق رفاه دانشجويان وجود ندارد، در اساسنامه اين صندوق ايجاد زمينه مناسب جهت رشد استعدادها و کمک به تحصيل و معيشت دانشجويان مستعد کم درآمد آمده است اما صندوق رفاه دانشجويان تبديل به حياط خلوتي فقط براي امور رفاهي کارکنان شده است.

    جعفرزاده گفت: نسبت به دولت ارادت دارم اما نمي توانم از اسنادي که در اختيار دارم صرف نظر کنم؛ يک مورد از دغدغه هاي مطرح شده تاکنون رفع نشده است. در صندوق رفاه دانشجويان، رفاه دانشجويان فراموش و اين صندوق تبديل به حياط خلوت کارکنان شده است.

    
    
پاسخ وزير بهداشت
    «قاضي زاده هاشمي» که براي پاسخگويي به سوال جعفرزاده به مجلس آمده بود در بخشي از اظهارات خود تصريح کرد: «آقاي مشکيني از سال هاي گذشته در وزارت بهداشت و صندوق رفاه دانشجويي تجربه مديريتي داشته است و درخواست من اين است که اجازه دهيم بررسي هاي کامل انجام شود و با توجه به راي صادره اقدامات لازم صورت گيرد. بنده در خصوص سوال آقاي جعفرزاده بررسي هاي لازم را انجام دادم و به ايشان گفتم بگذاريد ديوان محاسبات راي خود را صادر کند و در صورت محکوميت پيگيري هاي لازم صورت خواهد گرفت چرا که حفظ آبروي اشخاص بسيار مهم است

    وي ادامه داد: «کار ما براين اساس شده که پاسخگوي ديوان محاسبات و سازمان بازرسي باشيم اين در حالي است که حداقل در 95 درصد موارد در بازرسي حکم برائت صادر مي شود بنابراين اجازه بدهيد در شعبات و ديوان محاسبات اقدامات لازم صورت گيرد

    قاضي زاده هاشمي با بيان اينکه صندوق رفاه دانشجويان در زمان شروع تصدي دکتر مشکيني 267 ميليارد تومان سرمايه داشته و اکنون به 623 ميليارد تومان رسيده است، اظهار داشت: «وام هايي که از درآمد اختصاصي طبق قانون مي توانستند بدهند 238 ميليارد تومان بوده که 287 ميليارد تومان وام پرداخت کردند يعني 50 ميليارد تومان اضافه تر وام داده اند

    قاضي زاده هاشمي در نهايت اين موارد را اتهاماتي دانست که بايد رسيدگي شوند، همچنين وي گفته است که «4 روز قبل ديوان اعلام برائت کرده و بايد توجه داشته باشيم که اگر در ساير موارد نيز اعلام برائت کند چه نتيجه اي حاصل مي شود.» 

    اينکه حکم برائت داده شود دليلي براي اين موضوع نيست که مجلس نقش نظارتي خويش را ايفا نکند. گويا آقاي وزير براساس حکم برائت قبلي انتظار دارد که ديگر از سوي مجلس سوال و يا نظارتي صورت نگيرد و البته اين را نيز بايد افزود که سوال هايي که در مجلس به اين صورت مطرح مي شود قطعا هيچ کدام حکم قطعي بر تخلف افراد نيست بلکه زنگ هشداري براي مراقبت بيشتر است.

    
    
برجام را ترامپ پاره اما نماينده ليست اميد قاب کرد!
    «نادر قاضي پور» در نطق ميان دستور خود در نشست علني ديروز در صحن علني مجلس با بيان اينکه رهبر معظم انقلاب تاکيد فراوان بر اقتصاد به عنوان مهمترين موضوع کشور دارند، گفت: سران قواي سه گانه به موضوعاتي همچون مسائل بانکي و ارزي و حفظ ارزش پول ملي توجه داشته باشند. موضوعات اشتغال و سرمايه گذاري، اجراي صحيح سياست هاي اصل 44 قانون اساسي حمايت از توليد ملي و کالاي ايراني از ديگر مواردي است که لازم است روساي قواي سه گانه به آن توجه داشته باشند.

    قاضي پور خاطرنشان کرد: 40 سال است شيطان بزرگ ما را تحريم و تهديد مي کند اما با همت کارگران و کشاورزان و تمامي اقشار جامعه وفادار به نظام و همچنين نيروهاي مسلح و رهبري مقتدر امام خميني (ره) و مقام معظم رهبري در ميدان مبارزه سرافراز بيرون آمديم.

    نماينده مردم اروميه در مجلس اظهار داشت: پاره کردن برجام توسط ترامپ و قاب کردن آن توسط نماينده تهران در مجلس براي ما هيچ ارزشي ندارد. آنچه نزد ما ارزشمند است فقط حکم حکومتي رهبر عزيزمان است. اميدوارم دولت با درسي که از برجام آموخت پيگير برجام اروپايي نشود و تضمين هايي که رهبري فرموده بايد از اروپايي ها اخذ شود.