گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم  10 خرداد -97
توصیه‌های سیدحسن خمینی به شهردار تهران
یادگار امام با تأکید بر اینکه نفس کارکردن باید تبدیل به یک ارزش شود، گفت: دلسوزی تعریف‌های متعددی دارد ولی ساده‌ترین آن این است که هر کاری می‌کنی فکر کن برای خودت می‌کنی.
به گزارش ایسنا، حجت الاسلام و المسلمین سید حسن خمینی در تجدید میثاق مدیران شهرداری و اعضای شورای شهر با آرمان های امام خمینی (س) گفت: اولین بُعد مسئولیت و وظیفه این است که آدمی از شرایط مطلع باشد. قوت قبل از اینکه به بازو باشد به فکر است. اگر ندانید در مجموعه ای که کار می کنید وضعیت چیست، هرکاری می کنید ممکن است بدتر شود.
وی تأکید کرد: اگر از وضعیت جامعه و محیط کار مطلع نباشید ممکن است بیشتر تلاش کنید و کمتر نتیجه بگیرید. پس باید تلاش کنیم جامعه را بهتر بشناسیم؛ شناخت جامعه راه های زیادی دارد و بیشترین آن این است که پای صحبت خود جامعه بنشینید.دومین بعد این است که راه حل ها را بشناسیم و تلاش کنیم بدانیم درمان چیست. گاهی فردی می تواند به شما مشورت دهد که جلوی صدها ساعت کار و صرف بودجه های کلان را بگیرد؛ این کار علم و دانش است.
اهم اظهارات سید حسن خمینی به شرح زیر است:
کارهای زیادی بوده که بدون کامل کردن دانش مطالعاتی زود شروع کردیم و بعدها باید تلاش می کردند هرآنچه انجام شده را به صفر برسانند. اگر شما مطالعات دقیق داشته باشید لازم نیست هزینه و وقت زیاد بگذارید و سریعتر به نتیجه می رسید. سومین بعد مسئولیت کار کردن است. نفس کار کردن باید تبدیل به یک ارزش شود. واقعیت این است که هرچه بیشتر کار کنید بیشتر نتیجه می گیرید. کسی از کناره نشستن به جایی نرسیده و وقتی یک نفر اجیر ملت می شود باید کار کند.
چهارمین بعد امانت است. مسئولیتی که در اختیار ما قرار گرفته چند روزی بیشتر نیست. از این فرصت استفاده کنید و برای کسانی که شما را انتخاب کرده اند کار کنید. چقدر ما مدیون کسانی هستیم که رفتند تا آرامش در جامعه باشد و مدتی مسئولیت دست شما قرار بگیرد؟ لذا این را به عنوان یک امانت بدانید و در حفظ آن کوشا باشید.
یکی دیگر از ویژگی ها دلسوزی است، کسی که به خدمت گرفته می شود اگر دلسوز باشد کار را به بهترین نحو ممکن انجام می دهد. دلسوزی تعریف های متعددی دارد ولی ساده ترین آن این است که هر کاری می کنی فکر کن برای خودت می کنی. فطرتا انسان ها دلشان برای خودشان می سوزد. قانون طلایی اخلاق چیزی است که همه به آن اعتقاد دارند؛ یعنی«آنچه برای خودت می پسندی برای دیگران هم بپسند و چیزی که برای خودت نمی پسندی برای دیگران هم مپسند». دلسوزی یعنی اینکه فکر کنید برای خودتان کار می کنید
دلسوزانه هرچه بیشتر کار کنید؛ در حالی که هم موضوع و هم راه حل را می شناسید. اگر یکی از اینها نباشد کار خراب می شود. البته شرط لازم همه اینها این است که آدم توکلش را به خدا بیشتر کند. اعتمادتان را به خدا بالا ببرید و دلتان را با خدا صاف کنید؛ امام دلش را با خدا صاف کرد.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: بر اثر تغییر شرایط اقلیمی و افزایش بارندگی‌ها شاهد صاعقه‌زدگی و رشد قارچ‌های سمی در استان هستیم که متاسفانه در این مدت 2 نفر بر اثر صاعقه و مصرف قارچ های سمی کشته و بیش از 47 نفر نیز دچار مسمومیت شدید شدند.
رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان همدان گفت: بر اثر تغییر شرایط اقلیمی و افزایش بارندگی‌ها شاهد صاعقه‌زدگی و رشد قارچ‌های سمی در استان هستیم که متاسفانه در این مدت 2 نفر بر اثر صاعقه و مصرف قارچ های سمی کشته و بیش از 47 نفر نیز دچار مسمومیت شدید شدند.
به گزارش خبرآنلاین؛ دکتر حبیب معصومی، طی گفتگویی با اعلام مطلب فوق افزود: شب گذشته، یک جوان تویسرکانی به علت حضور در ارتفاعات روستای قلعه‌نو، دچار صاعقه‌زدگی شد و در دم جان باخت.
وی توصیه کرد در هنگام بروز صاعقه در دشت، کوه، منطقه باز، هم استانی ها نزدیک اشیاء فلزی قرار نگیرند و حتی‌الامکان از منزل نیز خارج نشوند.
اگر داخل خودرو هستند از خودرو پیاده نشده و در یک منطقه کم‌ارتفاع پارک کرده و دست خود را از قسمت فلزی خودرو دور نگهدارند، در این صورت انرژی صاعقه از طریق خودرو به زمین منتقل می‌شود.
لازم به ذکر است، میزان برق و انرژی تولید شده توسط صاعقه، میلیون ولت بوده و 5 برابر سطح خورشید حرارت ایجاد می‌کند بنابراین با برق 200 ولتی بسیار متفاوت است، در این صورت کفش پلاستیکی هم نمی‌تواند انرژی تولید شده توسط صاعقه را به زمین منتقل کند و موجب متلاشی شدن حیوان و یا انسانی که در بلندترین نقطه قرار دارد، خواهد شد.
در اوایل اردیبهشت‌ماه سالجاری نیز دو برادر نهاوندی بر اثر اصابت صاعقه در زمین های کشاورزی جان خود را از دست دادند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مسمومیت ۳۱ نفر به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در استان خبر داد.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی از مسمومیت ۳۱ نفر به دلیل مصرف قارچ‌های سمی در استان خبر داد.
وحید شادی نیا در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اینکه در استان آذربایجان شرقی تاکنون 31 نفر بر اثر مصرف انواع قارچ سمی دچار مسمومیت شده‌اند، اظهار داشت: از این تعداد 5 نفر در بخش مسمومیت و یک نفر نیز در بخش آی سی یو بستری هستند.
وی با اعلام اینکه خوشبختانه تلفات جانی تاکنون در استان بر اثر مصرف قارچ سمی گزارش نشده است، گفت: مهم‌ترین ویژگی قارچ‌های سمی این است که بد بو هستند، روی درختان می‌رویند، زیر سایه درختان یافت می‌شوند، روی سطحشان دارای لکه است و دارای رنگ سیاه، قرمز و سفید هستند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی آذربایجان شرقی همچنین ضمن بیان اینکه کشور ایران با یکی از اقلیم‌های جغرافیایی و پوشش‌های گیاهش، از تنوع مناسب انواع قارچ‌ها برخوردار است، گفت: رویش قارچ‌های متنوع در مناطق مختلف جنگلی و کوهستانی کشور، همراه با افزایش نسبی امکانات و تمایل بیشتر مردم برای سفر و گردش، احتمال بروز مسمومیت‌های قارچی را افزایش می‌دهد.
شادی نیا خاطرنشان کرد: تاکنون بیش از 500 گونه قارچ کلاه‌دار از مناطق مختلف کشور گزارش‌شده است که حدود 10 درصد از آن‌ها، قارچ‌های سمی و خطرناک هستند.
وی در خصوص انواع مسمومیت‌های قارچی نیز گفت: اگر مسمومیت در عرض 2 ساعت از مصرف قارچ آغاز می‌شود، دوره بالینی مسمومیت بیمار خوش‌خیم خواهد بود ولی اگر علائم 6 ساعت پس از مصرف شروع گردد، سیر بالینی بیمار جدی و به‌طور بالقوه کشنده خواهد بود.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی همچنین با اشاره به اینکه طیف علائم ناشی از مسمومیت می‌تواند از التهاب معده و روده ساده تا مرگ گسترده باشد، گفت: علائم جدی به دنبال مصرف قارچ سمی بلافاصله رخ نمی‌دهد و ممکن است چند روز تا یک هفته طول بکشد.
وحید شادی نیا ادامه داد: تهوع و استفراغ، اسهال، شکم‌درد و تعریق از علائم زودرس مسمومیت قارچی است گه گاهی علائم مغزی مانند توهم، خواب‌آلودگی، تشنج و با بی‌قراری نیز با آن همراه می‌شود.
وی در پایان به شهروندان توصیه کرد از مصرف قارچ‌های کوهی خودداری کرده و حتماً از قارچ‌های بسته‌بندی‌شده دارای تاریخ انقضا استفاده کنند و تأکید کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم در صورت بروز علائم ناشی از مسمومیت با قارچ سمی سریعاً به مراکز درمانی مراجعه کرده و یا با اورژانس 115 تماس بگیرید.
مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.
دادستان تهران گفت: تحقیقات درباره حادثه مدرسه غرب تهران متنوع بوده است زیرا مطالبی که اولیای دانش آموزان عنوان کرده‌اند باید بررسی شود، منتهی امروز تحقیقات دیگری شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
به گزارش فارس، جعفری دولت آبادی دادستان تهران در جمع خبرنگاران در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه مدرسه‌ای در غرب تهران گفت: از روزی که خبر مربوط به این حادثه تلخ را شنیدیم موضوع را پیگیری کرده و پس از ارجاع پرونده به دادسرا، بلافاصله متهم توسط پلیس به دادسرا تحویل داده شد.
وی با اشاره به آغاز تحقیقات از متهم، ادامه داد: امروز هم تحقیقات از متهم ادامه یافته و قرار به بازداشت تغییر کرده است.
وی با اشاره به سرعت گرفتن تحقیقات با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه تصریح کرد: وظیفه خودمان می‌دانیم که در کمترین وقت با رعایت مقررات به این پرونده رسیدگی کرده و زودتر آن را به دادگاه ارسال نماییم.
جعفری دولت آبادی سه اصل سرعت، دقت و قاطعیت در رسیدگی و اجرای حکم این پرونده را مورد توجه قرار داد و ابراز امیدواری کرد که در کمترین زمان ممکن تحقیقات به اتمام برسد.
وی ادامه داد: روز شنبه هفته آینده تحقیقات از سایر افراد مرتبط با موضوع تحقیقات ادامه خواهد یافت.
دادستان تهران خاطرنشان کرد: تحقیقات متنوع بوده چراکه مطالبی که اولیای دانش آموزان عنوان کرده اند باید بررسی شود منتهی امروز تحقیقات دیگری انجام شد که به موجب آن قرار متهم به بازداشت موقت تغییر کرد.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه عنوان شده متهم از مدت‌ها پیش سابقه داشته است، خاطرنشان کرد: به ما گزارشی نرسیده است. مطابق گزارشی که به دادستانی رسیده از روز واصل شدن این گزارش متهم را بازداشت و تحقیقات را آغاز کردیم.
جعفری دولت آبادی در رابطه با تعداد شکایات صورت گرفته نیز گفت: در مطبوعات ملاحظه کردم که تا رقم ٣٦ مورد اعلام شده ولی طبق آخرین خبرها که بنده داشتم ١٥ مورد بوده است البته ممکن است بیشتر هم باشد.
وی در ادامه افزود: با یک نفر هم رسیدگی برای ما آغاز کننده است و در مرحله بعدی که پرونده را بیشتر پیگیری کردیم عدد آن را اعلام می‌نماییم.
جعفری دولت آبادی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا جز این متهم اتهامی متوجه مدیر و مدرسه نیز هست یا خیر، تصریح کرد: به بازپرس پرونده تاکید کرده ایم که از تمام کسانی که می‌توانند در این حادثه تلخ و تاسف بار نقش داشته باشند، تحقیق شود.
وی در مورد خبری مبنی بر فرار دو نفر از بدهکاران کلان بانکی نیز گفت: این پرونده با کیفرخواست به دادگاه رفته و چند نوبت محاکمه صورت گرفته ولی هنوز منجر به صدور رای نشده است.
دادستان تهران تصریح کرد: این افراد ممنوع الخروج بودند و ما از پلیس گذرنامه سوال کردیم و اعلام نمود که ممنوع الخروجی‌ها اعلام شده و از مجازی دیگر نیر سوال کردیم که مشخص شد این افراد بدهی بانکی داشته اند بنابرین فرار از مسیر رسمی نبوده است.
جعفری دولت آبادی خاطرنشان کرد: این پرونده در دادگاه مطرح است و تاکید شده حکم زودتر صادر شود.