گزیده خبرهای 9 خرداد – 97 قسمت -4

گزیده خبرهای 9 خرداد – 97 قسمت -4
هیئت‌مدیره خانه سینما: به اندرز استاد مشایخی که ما را به همدلی و وحدت در این ایام پر آشوب فرا می‌خواند گوش دل بسپاریم.هیئت‌مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای به افطاری رئیس‌جمهور و واکنش هنرمندان به این ضیافت واکنش نشان داد.به گزارش ایلنا، هیئت‌مدیره خانه سینما با انتشار اطلاعیه‌ای به افطاری رئیس‌جمهور و واکنش هنرمندان به این ضیافت واکنش نشان داد.متن اطلاعیه هیات‌مدیره خانه سینما به شرح زیر است: ما هیئت‌مدیره خانه‌سینما، دعوت افطار ریاست‌جمهور کشور عزیزمان را اجابت می‌کنیم و به همکاران گرانقدرمان پیشنهاد می‌کنیم به اندرز استاد مشایخی که ما را به همدلی و وحدت در این ایام پر آشوب فرا می‌خواند گوش دل بسپاریم. روز‌های سخت با رفاقت آسان می‌شود.
در پی اعلام شماری از بازیگران مدعو به مراسم افطار رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور با استدلال اینکه سفره مردم کوچک شده است، یک روزنامه نگار به بازیگران پیشنهاد جالبی داد.کیوان مهرگان دبیر اسبق گروه سیاسی شرق، در یادداشتی به بازیگران معترض به مراسم افطاری رئیس جمهور پیشنهاد جالبی داد.به گزارش روزنامه ایران، در پی اعلام شماری از بازیگران مدعو به مراسم افطار رئیس جمهور مبنی بر عدم حضور با استدلال اینکه سفره مردم کوچک شده است، یک روزنامه نگار به بازیگران پیشنهاد جالبی داد.کیوان مهرگان دبیر اسبق گروه سیاسی شرق، در یادداشتی به بازیگران معترض پیشنهاد داد برای اثبات صحت ادعایشان، نیمی از دستمزد سال گذشته شان را به مردم بدهند.
در این اطلاعیه تاکید شده که بیت امام جمعه پیشین شیراز، هر گونه پیگیری حقوقی را در خصوص خبر کذب منتشره در شبکه‌های اجتماعی برای خود محفوظ می‌ داند.فرارو- بیت مرحوم آیت الله محی الدین حائری شیرازی با صدور اطلاعیه‌ای، خبر منتشر شده در برخی شبکه‌های اجتماعی مربوط به انتساب فرد متجاوز به دانش آموزان در یکی از دبیرستانهای تهران به خاندان این عالم فقید را تکذیب کرد و نوشت: شاغل در آموزش و پرورش نداریم.دراین اطلاعیه که در خبرگزاری‌ها منتشر شده است، بیت مرحوم آیت الله حائری شیرازی اعلام کرد: این خاندان هیچ منسوب شاغل در آموزش و پرورش استان تهران ندارد و انتساب فوق را به شدت تکذیب می کند.در اطلاعیه فوق طرح این گونه مسائل و انتساب آن به بیوت علمای ربانی جهت خدشه دار کردن و تخریب چهره روحانیون ذی‌شان و مورد وثوق جامعه عنوان شده است.در این اطلاعیه از دادستانی تهران تقاضای ورود به موضوع و برخورد قاطع و سریع با منتشرکنندگان این خبر در فضای مجازی مطرح شده است.در این اطلاعیه تاکید شده که بیت امام جمعه پیشین شیراز، هر گونه پیگیری حقوقی را در خصوص خبر کذب منتشره در شبکه‌های اجتماعی برای خود محفوظ می‌ داند.
هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۴ دلار و ۱۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۹۷ هزار و ۱۸۰ تومان است.در جریان معاملات امروز (سه شنبه) بازار آزاد تهران، قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با ۵۲ هزار و ۵۰۰ تومان افزایش به دو میلیون و ۱۳۰ هزار تومان رسید.به گزارش مهر، همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم هم ۳۰ هزار تومان گران شد و نرخ آن به دو میلیون و ۵۰ هزار تومان رسید. هر نیم سکه ۱۴ هزار تومان، ربع سکه ۱۵ هزار تومان و سکه یک گرمی ۲ هزار تومان گران شده است.بر این اساس قیمت هر قطعه نیم سکه یک میلیون و ۴۰ هزار تومان، ربع سکه ۶۱۰ هزار تومان و سکه یک گرمی ۳۶۰ هزار تومان است.هر اونس طلا در بازارهای جهانی ۱۳۰۴ دلار و ۱۹ سنت و هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز ۱۹۷ هزار و ۱۸۰ تومان است.در بازار ارز اما قیمت‌ها نزولی بود. نرخ یورو 118 تومان، پوند 118 تومان، لیر ترکیه 20 تومان و یوان چین 13 تومان کاهش پیدا کرد. بر این اساس، یورو با نرخ 7260 تومان، پوند 8327 تومان، درهم امارات 1700 تومان، لیر ترکیه 1367 تومان و یوان چین 979 تومان به فروش رفت.
روز ۳۰ دی‌ماه سال ۹۶ در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مامورین انتظامی و تجمع‌کنندگان به وجود آمد که طی آن فردی با یک اتوبوس ۳ مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت.وکیل مدافع متهم پرونده حادثه خیابان پاسداران از پذیرفته شدن درخواست اعاده دادرسی موکلش خبر داد.زینب طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام این خبر اظهار کرد: پرونده محمد ثلاث به شعبه 35 دیوان عالی کشور ارجاع شده است و قرار شد فردا لایحه تکمیلی در رابطه با پرونده موکلم را به این شعبه ارائه کنم.وکیل مدافع محمد ثلاث یکم خردادماه به دیوان عالی کشور درخواست اعاده دادرسی ارائه داده بود.روز 30 دی‌ماه سال 96 در تجمع تعدادی از دراویش گنابادی در خیابان پاسداران درگیری میان مامورین انتظامی و تجمع‌کنندگان به وجود آمد که طی آن فردی با یک اتوبوس 3 مامور نیروی انتظامی را زیر گرفت. بعد از معرفی محمد ثلاث به عنوان عامل این حادثه، پرونده‌ای تشکیل و به شعبه 9 دادگاه کیفری یک تهران ارجاع شد.این شعبه در پایان جلسات رسیدگی محمد ثلاث را به «سه فقره قصاص بابت سه فقره قتل عمد سه نفر از ماموران ناجا و همچنین تحمل یک سال حبس و 74 ضربه شلاق بابت اتهام اخلال در نظم و آسایش عمومی» محکوم کرد. با اعتراض به رای صادره، پرونده به شعبه 39 دیوان‌ عالی کشور ارسال شد که این شعبه، حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.
خبر ويژه 
روزنامه حامي دولت: روحاني برنامه اي براي مديريت اقتصادي ندارد
يک روزنامه حامي دولت تصريح کرد از حرف هاي روحاني در ديدار فعالان اقتصادي مي توان نتيجه گرفت که دولت برنامه مناسبي براي حل مشکلات اقتصادي ندارد.    روزنامه جهان صنعت مي نويسد: رئيس جمهور خيال همه را راحت کرد. از حرف هاي حسن روحاني در ديدار با فعالان اقتصادي که يکشنبه شب برگزار شد، مي توان اين نتيجه را گرفت که تيم اقتصادي دولت برنامه مناسبي براي مديريت بحران فعلي در نظر ندارد. ازاين رو او تنها راه مقابله با وضعيت بحراني فعلي را ورود بخش خصوصي به بازار مي داند.    واقعيت اين است که فعالان بخش خصوصي به شدت از تصميمات خلق الساعه و پشت درهاي بسته دولت گلايه مند هستند که در اين خصوص مي توان به تعيين نرخ دلار 4200 توماني به عنوان يکي از تصميمات ناگهاني دولت طي يک ماه اخير اشاره کرد؛ تصميمي که نه تنها بدون مشورت با فعالان بخش خصوصي گرفته شده بلکه گزينش هاي سليقه اي براي تخصيص دلار 4200 توماني به فعالان اقتصادي نيز يکي از نواقص آشکاري است که به دنبال آن صداي بسياري از توليدکنندگان و تجار را درآورده است.    از سوي ديگر اوضاع معيشتي و اقتصادي کشور پارادوکس عجيبي با اظهارات حسن روحاني دارد. او همچنان معتقد است توانسته تا حدودي فقر را کاهش دهد. اين در حالي است که افزايش بي رويه قيمت ها قدرت خريد مردم را بيش از پيش کاهش داده اگرچه رئيس دولت دوازدهم همچنان بر اين عقيده است که توانسته وعده هاي معيشتي انتخاباتي خود را جامه عمل بپوشاند.