کمبود پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی براساس استاندارهای جهانی


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با فارس مطرح کرد14اردیبخشت-97
کمبود پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی براساس استاندارهای جهانی/ اخذ مجوز جذب 12 هزار پرستار توسط وزیر بهداشت
خبرگزاری فارس: کمبود پرستار نسبت به تخت‌های بیمارستانی براساس استاندارهای جهانی/ اخذ مجوز جذب 12 هزار پرستار توسط وزیر بهداشت
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بر اساس استانداردهای جهانی تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی کم هستند.
منوچهر جمالی امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در رشت با اشاره به کمبود پرستار در کشور اظهار کرد: پرستاران از قشرهای زحمتکش در کشور هستند و باید به نیازهای آن‌ها توجه شود.
وی با بیان اینکه مطالبه و نیاز به پرستار از بزرگ‌ترین درخواست‌های مراکز درمانی و بیمارستانی است، افزود: باید سیستم خدمات پرستاری به‌ گونه‌ای باشد که برای هر بیماری و یا حداقل دو بیمار یک پرستار وجود داشته باشد.
عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با انتقاد از کمبود پرستار نسبت به تخت‌های درمانی در کشور گفت: براساس استاندارد جهانی تعداد پرستاران نسبت به تخت‌های بیمارستانی کم است.
نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت رو به رشد نظام پرستاری در کشور در مقایسه با سال‌های گذشته افزود: وضعیت پرستاران در سال‌های اخیر نسبت به 15 سال گذشته بسیار بهتر شده است.
جمالی با بیان اینکه کمبود پرستار در کشور احساس می‌شود، از این‌ رو پرستاران تحت‌فشار هستند، توضیح داد: مجوز جذب حدود 12 هزار پرستار توسط وزیر بهداشت و درمان گرفته‌ شده است.