نامه‌هاوصدای شما


سلام بر خرمشهر سرافراز!!
آبادی خرمشهر نباید دچار خواب زدگی بعضی‌ها شود!! سوم خرداد ماه سالروز آزادی خرمشهر را 30 سال دیگر پشت سر گذاشتیم و این درحالیست که هنوز مردم خرمشهر در رویای آبادانی شهرستان هستند!
نسل دهه 40 و 50 از خرمشهر، آبادان و رود کارون و سواحل زیبای جنوب خاطره‌های به یادماندنی دارند.
نسل امروز هم از مناطق یاد شده به جز ویرانی بجا مانده از جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق چیزی نمی‌بینند و...
خرمشهر روزگاری به عنوان یکی از بنادر مهم و حیاتی و لنگرگاه کشتی‌های تجاری و بازار کار و جنب و جوش بسیار پررنگ و پررونق بوده، اما امروز پس از گذشت 30 سال از پایان جنگ و آزادسازی خرمشهر، هنوز خبری از عمران و آبادانی، داشتن هوای سالم و تجارت پررونق نیست.
ساکنان خرمشهر از نداشتن آب آشامیدنی سالم، بهداشت و درمان، هوای سالم و شور و نشاط در منطقه نگران و دلسرد هستند و همچنان در رویای آبادانی شهرستان می‌باشند.
البته ناگفته نماند: هر سال کاروان راهیان نور از این مناطق ویران شده از جنگ تحمیلی رژیم ددمنشانه عراق دیدن می‌کنند که نسل حاضر خاطره‌های خود را از ویرانی‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی رژیم منحوس عراق با عکس‌های تلخ ثبت می‌کنند. آیا هنوز وقت آن نرسیده که مسئولان به فکر عمران و آبادانی باشند و خرمشهر را به حال و هوای روزهای پیش از جنگ و حتی بهتر آن زمان آبادتر کرده و بار دیگر روحیه شور و نشاط زندگی و تجارت و گردشگری را تقویت کنند؟
ناگفته نماند: خرابی‌های بجا مانده از جنگ تحمیلی را می‌توان به طور نمادین آن هم به صورت ماکت در ورودی شهر خرمشهر جهت تماشای کاروان راهیان نور و گردشگران جهت آشنایی آنها با جنایات رژیم بعثی عراق در دوران دفاع مقدس قرار داد.
رضا کاظمی - تهران
*حسن‌زاده از تهران: در پایانه اتوبوسرانی مترو صادقیه قریب به اتفاق مسئولان کنترل خط و رانندگان اتوبوس‌های بخش خصوصی خطوط مختلف بطور آشکار و زننده تظاهر به روزه‌خواری و سیگار کشیدن می‌کنند و متاسفانه گوششان به هیچ تذکری هم بدهکار نیست! لطفاً صدای ما را به مسئولان ذیربط برسانید شاید به حرف آنان گوش کنند.
*
چند تلفن از تهران: قیمت انواع میوه (هندوانه – ملون و...) طی یک هفته گذشته بطور تصاعدی و سرسام‌آوری سیر صعودی به خود گرفته و همین امر مشکلاتی را برای مردم روزه‌دار به وجود آورده است، چرا که قیمتها آنقدر بالا رفته که برای یک هندوانه متوسط باید حداقل 10 هزار تومان پرداخت شود! چرا نظارتی بر عملکرد قیمتها در میادین شهرداری‌ها و بازار ازسوی مسئولان دولتی صورت نمی‌گیرد؟!