معاون رییس جمهوری عراق راهی کویت شد

 به دعوت رسمی امیر کویت؛
معاون رییس جمهوری عراق راهی کویت شد   8مرداد-97
معلوم نیست این مزدور ومنفور دست نشانده که می بایست بازداشتو محاکمه و مجازات می شد چون  به دلیل برپایی جنگ قبیله ای در عراق یکی از مجرمان اصلی شرایط کنونی عراق است اکنون برای چه می خواهد  به کویت سفر کند وحامل چه پیامی است؟
بغداد – ایرنا – 'نوری المالکی' معاون رییس جمهوری و رهبر فهرست انتخابی 'دولت قانون' روز دوشنبه راهی کویت شد.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر المالکی به کویت در پی دعوت رسمی 'صباح احمد الصباح' امیر کویت از وی، صورت گرفته است.
طبق بیانیه کوتاه دفتر نوری المالکی، این سفر یک روزه بوده و با هدف تعمیق روابط برادری و تحقق منافع مشترک بین دو ملت همسایه صورت گرفته است.
نوری المالکی بعد از سید عمار حکیم رهبر جریان حکمت ملی و سید مقتدا صدر رهبر جریان صدر، سومین رهبر سیاسی شیعی عراق است که در دو ماه اخیر و پس از برگزاری انتخابات پارلمانی این کشور به کویت سفر می کند.
سید عمار حکیم و سید مقتدا صدر در اواخر ماه رمضان گذشته بطور جداگانه به کویت سفر کرده و با امیر کویت و مسوولان این کشور دیدار و گفت وگو کرده بودند.
در جریان سفرهای حکیم و صدر، برخی گزارش ها در عراق منتشر شد و سفر این دو رهبر سیاسی شیعی را مرتبط با تشکیل دولت آینده عراق دانستند.
برخی رسانه های عراق ادعا کرده بودند این دو رهبر سیاسی شیعی در کویت با مسوولان آمریکایی و کویتی پیرامون تشکیل دولت آینده عراق و ائتلاف سیاسی بزرگی که قرار است از رحم رایزنی های داخلی عراق خارج شود، مذاکره کرده اند.
دفتر سید عمار حکیم در همان برهه این ادعاها را باطل دانست و گفت که سفر رمضانی او به کویت یک سنت قدیمی بوده و هدف اش بیشتر بازدید از یک کشور همسایه عراق در ایام مبارک رمضان بوده است.
دفتر مقتدا صدر نیز سفر رهبر جریان صدر را در همین راستا و دیدارهای عادی با مسوولان کویتی دانست.
کویت بعد از کنفرانس بین المللی بازسازی مناطق جنگزده عراق (23 – 25 بهمن ماه 96) به طور محسوسی برای گسترش هرچه بیشتر مناسبات خود با عراق تلاش می کند و به طور ویژه به دنبال گسترش این مناسبات از طریق تعمیق روابط با رهبران سیاسی شیعی عراقی است.
امیر کویت در جریان تظاهرات اخیر اجتماعی در جنوب و مرکز عراق، در راستای اعلام حسن نیت خود به ملت عراق، یک محموله گازوئیل اهدایی برای فعالیت نیروگاه های تولید برق به این کشور ارسال کرد.
برخی از نمایندگان و شخصیت های سیاسی درعراق نسبت به این شیوه برخورد کویت واکنش نشان داده و آن را نوعی صدقه دادن به ملت عراق دانستند و گفتند که دولتمردان کویتی برای انتقام اشغال کشورشان در 1990 توسط رژیم صدام، هیبت و اعتبار عراق را هدف قرار داده اند.