وزير خارجه آمريكا: رفتار و گفتار كيم جونگ اون درباره خلع سلاح كره شمالي در تضاد است

وزير خارجه آمريكا: رفتار و گفتار كيم جونگ اون درباره خلع سلاح كره شمالي در تضاد است  13 مرداد – 97
 اوین نامه ی کیهان ذوق زده شده که این گزارش را بازتاب داده چنانچه فکر می کند که احتمال بروز تنش  میان کره شمالی با آمریکا   می تواند به نفع رژیم ولایت فقیه تغییر کند سخت در اشتباه است .برای اینکه ترامپ تلاش می کند سمبه را هرچه بیشتر علیه رژیم ولایت فقیه پرزورتر کند تا پیام به رهبر کره شمالی داده شود که عقب نشینی از تعهدش برایش می تواند پرهزینه  تمام شود.


در پي راه اندازي کارخانه هاي توليد موشک هاي بالستيک قاره پيماي کره شمالي، وزير خارجه آمريکا، «کيم جونگ اون» را به عهدشکني و نقض قطعنامه هاي سازمان ملل متهم کرد.
    
سرويس خارجي- درحالي که «مايک پومپئو» براي شرکت در اجلاس «آسه آن» در سنگاپور حضور دارد، از ادامه فعاليت اتمي کره شمالي انتقاد کرد و گفت، تداوم فعاليت تسليحاتي کره شمالي در تناقض آشکار با قول هاي کيم جونگ اون در نشست با ترامپ است و اين موضوع نشان دهنده عهدشکني و نقض قطعنامه هاي سازمان ملل پيونگ يانگ است.
    
به گزارش فارس، «پمپئو» روز جمعه به خبرنگاران گفت: «کيم جونگ اون در سنگاپور به خلع سلاح هسته اي متعهد شد، جهان نيز انتظار دارد که آنها اين کار را در چارچوب قطعنامه هاي شوراي امنيت سازمان ملل انجام دهند اما کره شمالي فعلا رفتاري متضاد با اين تعهد دارد و تقريبا يک يا دو قطعنامه شوراي امنيت را نقض کرده است. وي خواستار قطع هرگونه فعاليت تسليحاتي اين کشور شد
    
هفته گذشته منابع آمريکايي اعلام کردند به تصاوير ماهواره اي دست يافته اند که نشان مي دهد پيونگ يانگ کارخانه توليد موشک هاي بالستيک قاره پيما را که مي تواند آمريکا را هدف قرار دهد راه اندازي کرده است.
    
    
نامه کيم جونگ اون به ترامپ
    
سخنگوي کاخ سفيد از ارسال نامه دوم رهبر کره شمالي براي رئيس جمهور آمريکا خبر داد.به گفته «سارا سندرز»، اين نوع نامه نگاري ها باهدف پيگيري نشست اخير سران آمريکا و کره شمالي در سنگاپور و پيشبرد تعهدها صورت مي گيرد. «دونالد ترامپ» رئيس جمهور امريکا و «کيم جونگ اون» رهبر کر شمالي 12 ژوئن 2018 (22 خرداد) در سنگاپور ديدار و توافقنامه چهار ماده اي را امضا کردند
    
به گزارش ايسنا، رهبر کره شمالي در حالي دومين نامه خود را براي ترامپ ارسال کرده که از اظهارات و موضع گيري هاي اخير مقامات آمريکا به خصوص وزير خارجه اين کشور بارها ابراز ناخرسندي کرده و حتي در سفر اخير «مايک پمپئو» به کره شمالي با وي ملاقات نکرد
    
هر چند محتواي نامه هاي رهبر کره شمالي براي ترامپ منتشر نشده اما به گفته تحليلگران «کيم جونگ اون» ترجيح مي دهد مخاطب اصلي روند تنش زدايي در شبه جزيره کره شخص ترامپ باشد. هرچند که با توجه به ويژگي هاي شخصيتي که رئيس جمهور امريکا دارد ، نمي توان روي قول و قرارهايي که وي مي دهد و يا توافقنامه هايي که امضا مي کند حساب کرد، اما رهبر کره شمالي درصدد است با ارسال نامه به ترامپ نشان دهد که به قول و قرارهايش براي تنش زدايي در شبه جزيره کره پايبند است..