گزیده ها 11 بهمن -97


گزیده ها  11 بهمن -97
دوچرخه سواري مختلط نارضايتي مردمي را در قائن سبب شد
قائن- خبرنگار كيهان: برگزاري مسابقه دوچرخه سواري مختلط دختران و پسران در قائن موجب اعتراض و نارضايتي مردمي شد.
حجت الاسلام رحماني امام جمعه قائن نيز با انتقاد از برگزاري برنامه مختلط دوچرخه سواري در شهر قائن گفت: برگزاري چنين برنامه اي با هنجارهاي ديني مطابقت ندارد.
وي افزود: به زودي مصوباتي در اين شوراها خواهيم داشت و جلوي تهاجر به گناه در شهرستان را خواهيم گرفت و در برابر ناهنجاري ها كوتاه نمي آييم.
امام جمعه قائن همچنين اظهار داشت كه برگزاري اين گونه محافل با هنجارهاي ديني مطابقت ندارد و در شان يك دختر مسلمان و يك پسر مسلمان نيست كه اينگونه رفتار شود.
لازم به ذكر اينكه برنامه دوچرخه سواري مختلط قائن در منطقه نمونه گردشگري و با حضور آقايان و بانوان به صورت مختلط توسط هيئت دوچرخه سواري شهرستان قائنات برگزار شده است.
تصرف تالاب هاي لرستان توسط افراد سودجو
مديرعامل شركت آب منطقه اي لرستان گفت: تالاب هاي 11 گانه پلدختر تعيين حريم مي شوند.
رضا ميرزايي در جمع خبرنگاران اظهاركرد: 13 تالاب در استان لرستان وجود دارد كه شامل تالاب هاي بيشه دالان بروجرد، تنور در دورود و تالاب هاي 11گانه پل دختر است كه تا قبل از سال 1396 اقدام موثري جهت مطالعه و تعيين حريم آنها صورت نگرفته بود.
وي با بيان اينكه در سال هاي گذشته، بخش زيادي از اراضي تالاب ها در لرستان توسط افراد سودجو به طور غيرقانوني تصرف شده و حق آبه آنها تضييع شده است، بيان كرد: به منظور حفاظت از تالاب هاي استان و جلوگيري از تجاوز افراد سودجو به حريم تالاب ها و ارائه راهكارهاي مناسب جهت تغذيه و تامين حق آبه آنها، مطالعه و تعيين حريم تالاب هاي استان در سال 1396 در دستور كار شركت آب منطقه اي لرستان قرار گرفت.
مديرعامل شركت آب منطقه اي لرستان افزود: در سال 96 با عقد قرارداد با مشاور ذيصلاح، مطالعات تالاب بيشه دالان بروجرد شروع شده و اكنون در حال نهايي شدن است.
ميرزايي اضافه كرد: خوشبختانه از محل اعتبارات ملي متمركز در مديريت منابع آب كشور در سال 97 مبلغ 750 ميليون تومان به ما ابلاغ شده كه در مرحله تهيه اسناد مناقصه و انتخاب مشاور هستيم و تا پايان سال 98 مطالعات تالاب تنودر دورود و تالاب هاي يازده گانه پل دختر را انجام خواهيم داد.
وي در ادامه گفت: بررسي ها نشان مي دهد كه از سال هاي گذشته تاكنون پهنه آبي تالاب هاي لرستان رو به كاهش بوده و بخش زيادي از اراضي اين تالاب ها تخريب و تصرف شده و وضعيت تاسف انگيزي دارند.
ميرزايي تصريح كرد: در سال هاي گذشته تاكنون، بارها مسئولين ارشد سازمان محيط زيست كشور به لرستان سفركرده اند و از نزديك وضعيت اسفبار تالاب ها را ديده، ولي اقدامي عملي جهت نجات تالاب هاي لرستان تاكنون از آنها نديده ايم.
وزير ارتباطات خبر داد: كشف 70 هكتار زمين خشخاش با تصاوير ماهواره اي
وزير ارتباطات گفت: با استفاده از تصاوير ماهواره اي، 70 هكتار زمين كه در كشور مبادرت به كشت خشخاش مي كردند، كشف شد.
به گزارش مهر، محمدجواد آذري جهرمي با تاكيد بر اينكه كارهاي مهمي در توليد ماهواره و ارتقاي دانش فضايي با جديت در حال پيگيري است، افزود: اولين كنفرانس توسعه كاربردهاي دانش فضايي كه توسط دانشگاه علم و صنعت پايه ريزي شده است، مي تواند به دستاوردهاي مهمي در حوزه كشاورزي، صنعت، محيط زيست، مديريت منابع آب و اشتغالزايي بينجامد.آذري جهرمي گفت: در هفته فضايي، آغاز احداث اولين پارك فناوري كسب و كارهاي فضاپايه را در مازندران خواهيم داشت.
وي تاكيد كرد: اين پارك مي تواند به استقرار شركت هاي فضا پايه و توانمند در اين حوزه در راستاي توسعه كاربردهاي فناوري فضايي بينجامد و با حمايت دولت از اين توانمندي ها، شاهد آن خواهيم بود كه تلاش 25 سال اخير دانشمندان فضايي در زندگي روزمره مردم، مورد استفاده قرار گيرد.
وي افزود: برخي رسانه هاي خارجي قصد دارند كه فعاليت هاي صلح آميز فضايي ايران را كه براي توسعه كشور انجام مي شود، به صورت نادرست سياه نمايي كنند. آذري جهرمي همچنين به كاربردهاي فناوري فضايي و پايش ماهواره ها از سطح زيركشت محصولات كشاورزي اشاره كرد.
25 سال حبس براي مدير سابق بانك تجارت كرمان
حكم قطعي علي اكبر عمارت ساز يكي از مديران سابق بانك تجارت صادر شد.
به گزارش مهر، محاكمه علني علي اكبر عمارت ساز، معاون اجرايي وقت مديريت شعب بانك تجارت استان كرمان، سوم دي ماه در شعبه چهارم دادگاه ويژه رسيدگي به جرايم مفسدان و اخلالگران اقتصادي آغاز شد و پس از برگزاري پنج جلسه از دادگاه نهايتا در 12 دي ماه، قاضي صلواتي ختم رسيدگي به پرونده را اعلام كرد.
علي اكبر عمارت ساز، فرزند محمد، متولد 1347 كرمان و فاقد سابقه كيفري است، آخرين پست دولتي وي معاون اداري مالي مديريت شعب بانك تجارت استان كرمان بوده است.
اين حكم ديروز از سوي شعبه چهارم دادگاه ويژه صادر شد كه به شرح ذيل اعلام مي گردد:
علي اكبر عمارت ساز در رابطه با اتهام اخلال در نظام اقتصادي كشور از طريق اخلال در نظام پولي به تحمل بيست و پنج سال حبس و ضبط كليه اموالي كه از طريق خلاف قانون به دست آورده و انفصال دائم از خدمات دولتي محكوم شده است.
او همچنين درمورد اتهام پولشويي به جزاي نقدي به ميزان يك چهارم عوايد حاصل از پولشويي و استرداد درآمد و عوايد حاصل از ارتكاب جرم محكوم شده است.عمارت ساز در رابطه با اتهام اختلاس نيز به رد وجه مورد اختلاس و جزاي نقدي معادل دو برابر وجه مورد اختلاس محكوم گرديده است.او در رابطه با اختلاس توام با جعل به رد وجه مورد اختلاس و پرداخت جزاي نقدي معادل دو برابر وجه فوق، محكوم شده است.وي در رابطه با جعل اسناد بانكي و شناسنامه و كارت ملي، استفاده از اسناد مجعول، تصرف غيرقانوني در اموال توقيف شده، صدور گواهي خلاف واقع، تحصيل مال نامشروع، معاونت در تحصيل مال نامشروع و خيانت در امانت نيز محكوم شده است.گفتني است براي علي اكبر عمارت ساز در مورد مجازات هاي حبس صادر شده، اشد مجازات كه 25 سال حبس است، اعمال مي شود.
ريولين: اوضاع امنيتي اسرائيل خراب و رو به زوال است
رئيس رژيم صهيونيستي تاكيد كرد: اوضاع امنيتي اسرائيل خراب است و ايران از جبهه شمال به حملات ما به سوريه پاسخ خواهد داد.به گزارش روزنامه يديعوت آحارونوت، روون ريولين در كنفرانس موسسه مطالعات امنيت ملي در تل آويو، پيش بيني خود از چشم انداز اوضاع و احوال امنيتي رژيم اسرائيل در ماه ها و سال هاي آتي را ارائه  و اوضاع امنيتي اين رژيم را پيچيده و رو به زوال توصيف كرد.وي گفت: ايران در تلافي حملات اخير اسرائيل به سوريه، نه از سوريه بلكه از جبهه شمالي اسرائيل پاسخ متقابل خواهد دادريولين» چشم انداز ثبات استراتژيك اسرائيل را با توجه به حضور ايران در سوريه و تلاش براي تاسيس پايگاه هاي دايمي در سوريه با دو كلمه «رو به زوال و پيچيده» بيان كرد.