سید حسن خمینی: شرط بقا مردمی بودن است

 سید حسن خمینی: شرط بقا مردمی بودن است   10بهمن-97
تهران - ایرنا - یادگار امام با بیان اینکه شرط بقا مردمی بودن است، گفت: اگر ما بتوانیم با مردم باشیم و حرف دل آنها را بزنیم و مردم در سیمای حاکمیت خواسته های خود را ببینند آن اتفاقی می افتد که در دفاع مقدس افتاد و همه مردم ایستادگی کردند.
به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز چهارشنبه در آیین تجدید میثاق کارکنان و مدیران شورای شهر و شهرداری تهران با آرمان های امام راحل گفت: روزگار ما این لطف خدا را دید که نادر مردی بر دل های مردم ایران حکومت کرد و نیرویی پدید آورد که مانند اقیانوس جاری همه چیز را از سر راه برداشت.
یادگار امام با بیان اینکه انقلاب قبل از اینکه در جامعه باشد در دل های مردم بود، بیان کرد: مردم این انقلاب را از خودشان می دانستند؛ امام بر دل های مردم حکومت کرده و انقلاب ابتدا در جان های مردم پدید آمد و باید مطالعه کنیم چگونه انقلاب در دل های مردم پدید آمد که این گونه علیه حکومت شوریدند.
وی با بیان اینکه انقلاب حرکتی از مردم، با مردم، برای مردم و در جهت خواسته های مردم شکل گرفت، افزود: رمز ایجاد انقلاب رمز بقای آن هم هست؛ اگر ما بتوانیم با مردم باشیم و حرف دل آنها را بزنیم و مردم در سیمای حاکمیت خواسته های خود را ببینند آن اتفاقی می افتد که در دفاع مقدس افتاد و همه مردم ایستادگی کردند.
وی افزود: ارتشی که ریشه های او در خانه های مردم باشد می تواند مقاومت کند؛ اما اگر چنین نقشی را برای یک نظامی متصور نباشیم او نمی جنگد.
سید حسن خمینی اظهار داشت: در آن زمان، جامعه ای به خروش آمد و این خروش واقعیتی به نام انقلاب شد و زلزله ای در خاورمیانه، تبدیل به بنیاد تفکر دینداران دنیا شد؛ اما شرط بقا انقلاب مردمی بودن است و مادامی موجودیت دارد که رضایت مردم را در پی داشته باشد.
وی افزود: امروز هم اگر می توانیم مقابل سختی ها بایستیم به این جهت است که همه در یک راستا هستند؛ قاعدتا همه همفکر نیستند ولی باید همه دست در دست هم دهیم، یک حرکت عمیق را می توان با دل های به هم پیوسته و دست های به هم گره خورده و دل های به هم نزدیک شده پیش برد.
یادگار امام با اشاره به انتخابات سال گذشته به مدیران شهری تهران گفت: سرمایه بزرگی پشت سر اعتماد مردم است که باید آن را قدر بدانید؛ این اعتماد که نه آسان و نه ارزان به دست آمده قدرش را باید دانست و به پشتوانه آن بیشتر خدمت کرد.