گزیده ها 8 بهمن - 97


گزیده ها  8 بهمن - 97
رئیس کلانتری 169 مشیریه تهران گفت: دو برادر دوقلو که با همکاری دوستان شان، دست به سرقت‌های سریالی موتورهای سنگین در تهران می‌زدند دستگیر شدند.
سرهنگ سید امین موسوی پور، در تشریح این خبر اظهار کرد: شب پنج شنبه هفته گذشته، ماموران عملیات کلانتری در جریان یک فقره درگیری روبروی یک بنگاه املاک در این محدوده قرار گرفتند و سریعا با اعزام به این محل تحقیقات اولیه را در این رابطه کلید زدند.
وی ادامه داد: در محل مشخص شد ماجرا یک درگیری ساده نبوده و مرد جوانی ادعا داشت ازسوی دو تن از کارمندان بنگاه املاک که برادران دوقلو به سن 18 سال و پسران صاحب بنگاه بودند، مورد سرقت قرار گرفته است.
با انتقال طرفین درگیری به کلانتری، ماجرا تحت بررسی دقیق قرار گرفت و مرد جوانی که ادعا داشت ازسوی دو برادر دوقلو مورد سرقت قرار گرفته است به شرح شناسایی دزدان موتورسیکلت خود پرداخت.
وی توضیح داد: شاکی مدعی بود صاحب موتور سیکلت بنتلی قرمز رنگ 300 سی سی می‌باشد که جلوی بنگاه املاک آن را دیده بود. شاکی در ادامه مدعی شد 29 آذر سال جاری در اتوبان باقری به سمت پایین رانندگی می‌کردم که یک موتور سیکلت سه ترکه مانع حرکت من شد و وقتی آنها از موتور سیکلت خود پیاده شدند با قمه مرا تهدید کردند و به من گفتند تو با خواهر ما رابطه داشته‌ای اما این ماجرا واقعیت نداشت و آنها از من خواستند که با خواهرشان رودررو شوم تا واقعیت ماجرا مشخص شود.
این مقام انتظامی افزود: شاکی با توجه به اینکه به خود اطمینان داشته است، قبول می‌کند با خواهر آنها روبرو شود و به این ترتیب که دو برادر با موتور سیکلت خود و برادر دیگر پشت موتور سیکلت بنتلی نشسته بود و مالباخته خودش ترک موتورش نشسته بود به سمت خانه خواهر سه متهم حرکت می‌کنند.
وی در ادامه گفت: بالاخره مالباخته به همراه متهمان، از آنجا به پارک مصطفی تهرانپارس رفته و در آنجا متهمین او را از موتور پیاده کرده و با کتک زدنش تمامی اموال ارزشمندش مانند موبایل را از او گرفته و موتورسیکلت‌اش را نیز به سرقت می‌برند.
وی افزود: مالباخته برای پیدا کردن موتورش شکایتی را در کلانتری ثبت می‌کند و درحالیکه به شغل آی. تی فعالیت داشته است روزهای زیادی را مراخصی می‌گیرد تا موتورش را با گشتن در شهر پیدا کند و به همین دلیل شغل‌اش را نیز از دست می‌دهد تا اینکه بالاخره موتورش را جلوی املاک پدر دو متهم اصلی پرونده می‌یابد.
وی ادامه داد: با توجه به طرح این موضوعات ازسوی شاکی، پرونده مطرح در کلانتری تهرانپارس که در زمینه شکایت اولیه مالباخته در آنجا تشکیل شده بود مورد بررسی قرار گرفته و دو برادر دو قلو نیز که چاره‌ای جز اعتراف نداشتند عنوان کردند برای تفریح و شادی دست به این کار زده‌اند.
در ادامه رسیدگی به این پرونده، شاکی به همراه پدر متهمین که به کلانتری رفته و اعلام می‌کند که در ازای دریافت موتورش که 15 میلیون تومان خسارت خورده با دریافت 10 میلیون تومان اعلام گذشت خواهد کرد اما ماموران عملیات کلانتری که به این ماجرا مشکوک بودند تصمیم به فراخوان شکاتی گرفتند که با همین شیوه هدف سرقت در شرق تهران قرار گرفته بودند.
رئیس کلانتری مشیریه ادامه داد: از شکات، 10 تن در رودررویی اولیه با متهمان آنها را شناسایی کردند و برای مثال یکی از شکایت که پیک موتوری بود مدعی شد متهمان از او موتورش به همراه یک ساعت مارک دار، گوشی و یک و نیم میلیون تومان پول به سرقت برده‌اند.
وی افزود: با مشخص شدن این موضوعات در پرونده، متهم سوم که دوست برادران دوقلو با سن 18 سال بود نیز بازداشت شد و پرونده با توجه به سرقت‌های مسلحانه متهمان و باندی بودن نوع سرقت هایشان، به دادسرای ناحیه 34 تهران ارجاع شد.
بنابراین گزارش، تلاش‌های پلیسی برای بازداشت دو متهم متواری پرونده نیز در جریان است
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین از دستگیری سارقان قطعات خودرو یک شرکت تولیدی که اقدام به سرقت 25 میلیارد ریالی کرده بودند خبر داد.
به گزارش ایسنا، سرهنگ مهدی حاجیان اظهار کرد: در پی ارجاع شکایتی به پلیس آگاهی شهرستان آبیک مبنی بر سرقت قطعات خودرو از یک شرکت تولیدی، موضوع شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان با تشکیل کارگروه ویژه‌ای در دستور پلیس آگاهی شهرستان آبیک قرار گرفت.
این مقام انتظامی ادامه داد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده مشخص شد صاحب شرکت تولیدی قطعات خودرو در زمان حضور 6 ماهه خود در خارج از کشور، نسبت به سرقت حجم زیادی از قطعات خودرو از شرکت وی توسط سارقان اقدام شده است.
وی افزود: صاحب شرکت تولیدی که پس از انبارگردانی، متوجه سرقت میلیاردی از شرکت، پس از فک پلمب می‌شود در اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی توسط ماموران پلیس آگاهی 2 مظنون در این رابطه شناسایی‌شده و تحت مراقبت‌های نامحسوس پلیسی قرار گرفتند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین اضافه کرد: ماموران حین خروج یکی از مظنونان از شرکت تولیدی با خودرو شخصی‌اش، به وجود اموال سرقتی در خودرو وی مشکوک شده و خودرو را در جاده آبیک" متوقف و در بازرسی از آن تعدادی قطعات خودرو و کابل کشف و فرد مظنون را دستگیر کردند.
حاجیان خاطرنشان کرد: پس از دستگیری اولین مظنون، همدست وی پس از اطلاع از دستگیری‌اش قصد خروج از استان را داشت که در یک اقدام ضربتی وی نیز دستگیر و به مقر پلیس منتقل شد.
وی عنوان کرد: متهمان در بازجویی فنی ماموران و در مواجه با ادله متقن پلیس به سرقت قطعات خودرو طی چندین مرحله از اوایل سال جاری با سوءاستفاده از مسئولیت واگذارشده اعتراف کردند.
جانشین فرمانده انتظامی استان قزوین با اشاره به اینکه هر دو متهم از عوامل نگهبانی شرکت تولیدی بودند پس از تشکیل پرونده و معرفی به مراجع قضائی با صدور قرار مناسب قانونی روانه زندان شدند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: شدت بارش‌ها در استان‌های ایلام، لرستان، شمال خوزستان، کرمانشاه، غرب کردستان، غرب چهارمحال و بختیاری، جنوب آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی خواهد بود.
احد وظیفه در گفت‌و‌گویی اظهارکرد: با ورود سامانه بارشی از جنوب غرب و غرب کشور افزایش ابر و بارش باران و برف و وزش باد شدید در این مناطق آغاز می‌شود. به‌تدریج با تقویت این سامانه گستره فعالیت آن به دامنه‌های زاگرس مرکزی، شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی در استان‌های قزوین، البرز و تهران می‌رسد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه امروز (8 بهمن) سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور و دامنه‌های البرز مرکزی و به‌صورت پراکنده در مناطقی از شمال شرق فعال خواهد بود، گفت: بیشینه بارش‌ها در این روز در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، جنوب همدان، ایلام، لرستان، شمال خوزستان، چهار محال و بختیاری، شمال کهگیلویه وبویر احمد است.
وظیفه با بیان اینکه امروزبارش‌ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر به شکل برف و کولاک خواهد بود، اظهارکرد: در استان‌های واقع در جنوب غرب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید و احتمال آب گرفتگی معابر و طغیان رودخانه‌ها وجود دارد.
این کارشناس سازمان هواشناسی در ادامه گفت: با توجه به وزش باد شدید طی امروز (8 بهمن) خیزش گرد و خاک برای بخش‌هایی از جنوب غرب دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به اینکه امروز (8 بهمن) با شمالی شدن جریان‌ها روی دریای خزر بارش در نیمه غربی سواحل شروع می‌شود، اظهارکرد: شدت بارش‌ها در این روز روی استان گیلان خواهد بود همچنین فردا (9 بهمن) گستره بارش‌ها بخش‌هایی از شمال شرق، شرق، سواحل دریای خزر و جنوب کشور را در برمی‌گیرد و به تدریج از شدت بارش‌ها در نیمه غربی کاسته خواهد شد.
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی روز چهارشنبه (10 بهمن) به‌تدریج از نوار شرقی کشور خارج می‌شود، گفت: امروز واوایل وقت روز سه‌شنبه (9 بهمن) شمال و غرب خلیج فارس مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
وظیفه در پایان در مورد شرایط جوی تهران اظهارکرد: امروز (8 بهمن) آسمان تهران ابری همراه با مه رقیق، بارش باران و گاهی وزش باد خواهد بود. حداکثر و حداقل دمای تهران در این روز 11 و 9 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود همچنین فردا (9 بهمن) آسمان پایتخت نیمه ابری تا ابری، همراه با بارش باران در ارتفاعات بارش برف و به‌تدریج با کاهش ابر پیش‌بینی می‌شود. بیشترین و کمترین دمای تهران در این روز به 12 و 8 درجه سانتیگراد می‌رسد.
نکته‌ای که در هوای بارانی جدی نمی‌گیریم
مطابق پیش‌بینی سازمان هواشناسی با ورود توده هوای جدید به کشور هوایی بارانی و برفی برای روزهای آتی پیش‌بینی می‌شود. یکی از نکاتی که در رانندگی در هوای برفی و بارانی باید مد نظر قرار بگیرد استفاده از چراغ‌های روشن در خودروها برای بهتر شدن دید است.
در بسیاری از کشورهای دنیا در هنگام رانندگی در هوای برفی و بارانی رانندگان ملزم به استفاده از چراغ روشن در طول مسیر هستند اما این نکته در ایران به خوبی رعایت نمی‌شود و لذا به دلیل کاهش دید در روزهای بارانی شاهد افزایش تصادفات هستیم و لذا می‌توان با یک کار کوچک ایمنی خود و دیگران را افزایش دهیم.
توصیه‌های پلیس به رانندگان در پی مه گرفتگی و کاهش دید در برخی جاده‌ها
رئیس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راههای کشور را تشریح کرد.
سرهنگ نادر رحمانی با اشاره به آخرین وضعیت جوی راه‌های کشور گفت: طبق آخرین گزارش‌های دریافتی شاهد مه گرفتگی و کاهش دید در محورهای میانه-زنجان و اهر-کلیبر استان آذربایجان شرقی و محور رشت-زنجان استان گیلان هستیم. بنابراین به رانندگان توصیه می‌کنیم که با دقت بیشتر، سرعت مناسب و فاصله طولی مناسب رانندگی کنند.
وی با اشاره به وضعیت ترافیکی راه‌های کشور نیز گفت: ترافیک در مسیر آزادراه قزوین به کرج از محدوده پایانه شهید کلانتری تا پل فردیس نیمه سنگین است و سایر محورهای مواصلاتی از جوی آرام و ترافیکی روان برخوردار هستند.
وی در ادامه با اعلام شماره تلفن 8825555 گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم که حتماً قبل از آغاز تردد در محورهای مواصلاتی با تماس با شماره تلفن اعلام شده از آخرین وضعیت جوی و ترافیکی راه‌های کشور مطلع شوند.
کاهش موقتی غلظت آلاینده‌ها در هوای تهران
مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفت: طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، افزایش نسبی در غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ذرات معلق مشاهده می‌شود. هرچند وزش باد در برخی ساعات عصرگاه در کاهش موقتی آلاینده‌ها موثر خواهد بود.
حسین شهبازی در گفت‌و‌گو با ایسنا افزود: انتظار می‌رود با تغییر شرایط جوی طی امروز (8 بهمن ماه) به‌تدریج از غلظت آلاینده‌های تجمع یافته کاسته شود و وضعیت کیفیت هوای پایتخت بهبود یابد.
وی افزود: با برقراری شرایط جوی ناپایدار طی امروز (8 بهمن ماه) از ساعات آغازین روز بارش متناوب باران و در برخی ساعات بعدازظهر وزش باد نسبتاً شدید به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه انتظار می‌رود. همچنین دما تا روز آینده روند افزایشی خواهد داشت.
دزدان ناشناس، شبانه پایه‌های گاردریل کنار جاده روستایی مرزن‌آباد چالوس را سرقت کردند.
به‌گزارش ایسنا، شامگاه چهارشنبه 3 بهمن، گزارش سرقت پایه‌های گاردریل حاشیه جاده روستای گرمابک بخش مرزن آباد چالوس به پاسگاه منطقه اعلام شد. شواهد نشان می‌داد سارقان با اطلاع از اینکه گاردریل‌ها دولتی بوده و امکان فروش آنها وجود ندارد با دستگاه هوابرش فقط پایه‌ها را بریده و با خود برده بودند.
امیرحسن آبی، رئیس شورای روستای گرمابک در این‌باره گفت: وجود پرتگاهی 500 متری و خطرناک در کنار جاده روستا باعث شد که حوادث جاده‌ای زیادی در این منطقه رخ دهد حتی سال گذشته نیز یک نفر بر اثر سقوط به این دره جان باخت. پس از این واقعه تصمیم گرفتیم با نصب گاردریل چاره‌ای بیندیشیم اما راهداری اعلام کرد فقط می‌تواند گاردریل‌های گالوانیزه و چند نصاب در اختیارمان بگذارد و بقیه هزینه‌ها که شامل خرید پایه گاردریل، پیچ و مهره و حمل و نقل و کارگر می‌شود، برعهده ساکنان است. ما هم با کمک 21 خانوار روستا این هزینه را تامین کردیم و با هر سختی که بود این گاردریل‌ها نصب شد. اما چهارشنبه شب متوجه شدیم که پایه‌ها بریده و سرقت شده است. وقتی گزارش این سرقت را به پاسگاه منطقه که فقط حدود 5 کیلومتر با روستا فاصله دارد اعلام کردیم به ما گفتند خودتان موضوع را صورتجلسه کنید. از آنها خواستیم مامور بفرستند تا منطقه را تحت نظارت قرار دهند اما گفتند خودتان نگهبانی بدهید یا دوربین در محل نصب کنید تا دزد را در صحنه غافلگیر کنید.
وی ادامه داد: پیش از این نیز پایه دکل‌های فشار قوی روستا را به سرقت بردند اما آن دفعه نیز گفتند خودتان دوربین بگذارید و دزد را شناسایی کنید. خانواده‌های این روستا دامدار و کشاورز هستند، مگر چقدر درآمد دارند که بتوانند هر روز برای این کار هزینه کنند؟ سارقان هر که هستند شرایط روستا و منطقه را بخوبی می‌دانند و چون اطمینان دارند پلیس حضور ندارد براحتی دست به سرقت می‌زنند. پلیس حداقل کاری که برای مردم روستا می‌تواند انجام دهد این است که امنیتشان را تامین کند.
در همین رابطه خبرنگار ما برای پیگیری این پرونده با پلیس مرزن آباد تماس گرفت. یک مقام انتظامی که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه پلیس درحال بررسی این پرونده سرقت است، گفت: ماموران انتظامی با انجام اقدام‌های پلیسی لازم، شناسایی و دستگیری سارقان را در دستور کار دارند.