مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه

مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه دوشنبه تا صبح سه شنبه9بهمن-97
تهران- ایرنا- تاکید جهانگیری بر پیشتازی ایران در مبارزه با تروریسم و افتخار به آن در نشست مشترک با مقام های عالی رتبه سوری، اطمینان دادن وزیر جهاد کشاورزی به مردم درباره بازار شب عید، اعلام تفویض اختیارات وزارت صمت به استان‌ها با هدف تسهیل امور از سوی رحمانی، تجلیل اتریش از رویکرد ایران در قبال برجام، تاخیر انتشار بیانیه اتحادیه اروپا درباره ایران و پایان دوئل کنگره و کاخ سفید با سخنرانی ترامپ مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
*
تهران- ایرنا- معاون اول رئیس جمهوری با بیان این که ایران افتخار می‌کند در مبارزه با تروریسم پیشگام و پیشتاز بوده است، گفت: اگر فداکاری دولت و مردم سوریه و هم پیمانان آنان نبود، امروز داعش در منطقه دولت داشت.
*
تهران- ایرنا- وزیر جهاد و کشاورزی با تاکید بر اینکه مردم نگران بازار شب عید نباشند، گفت: قیمت دام زنده باید هرکیلو حدود 24 هزار تومان باشد، اما در حال حاضر تا 40 هزار تومان افزایش یافته و سبب شده قیمت گوشت لاشه تا 100 هزار تومان افزایش یابد.
*
تهران- ایرنا- رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی هدف تفویض اختیارات این وزارتخانه در ثبت سفارش به سازمان های استانی را تسهیل فرایندها عنوان کرد.
*
تهران- ایرنا- سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه ایران در دیدار با وزیر امور خارجه اتریش با اشاره به تحولات اخیر در خاورمیانه، سیاست های مخرب رژیم صهیونیستی را عامل اصلی بی ثباتی در این منطقه توصیف کرد.
*
شیراز- ایرنا- وزیر اطلاعات با بیان اینکه این وزارتخانه در چهار دهه انقلاب اسلامی کارنامه پربار و درخشانی دارد، گفت: بر اساس نظرسنجی‌ ایرنا، این وزارتخانه رتبه هفتم مقبولیت مردمی را در میان دستگاه‌های اجرایی کسب کرده است که نشان می‌دهد مردم قدر خدمتگزاران امنیتی خود را می‌دانند.
*
لندن -ایرنا- سفیر ایران در انگلیس گفت: اتحاد گروهی دولت های اروپایی درشورای امنیت می‌تواند مواضع اعضای این اتحادیه را در مباحث امنیت بین‌ المللی برابر آمریکا تقویت کند.
*
تهران- ایرنا- وزیر امور اقتصادی و دارایی با تاکید براینکه شعب بانک ها را به صورت کور کاهش نمی دهیم، گفت: در مناطق بکر که با کمبود شعب بانکی روبه رو هستند، شعبه هایی ایجاد و در مقابل، در مناطقی که شعبه بانک ها زیاد است، آنها را کاهش می دهیم.
*
تهران- ایرنا- محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که 3.5 میلیارد دلار از ارزهای تخصیص یافته برای واردات کالا به کشور، هنوز تعیین تکلیف نشده است.
*
تهران- ایرنا- رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه امروز کمیسیون گفت: سالانه حدود 4.5 میلیارد دلار منابع به بخش مواد غذایی، گوشت و نهاده‌های دامی اختصاص می یابد، اما این کالاها با قیمت‌های متفاوتی به دست مردم می‌رسد.
*
تهران- ایرنا- سومین جلسه دادگاه محاکمه متهمان بانک سرمایه با حاشیه هایی همراه بود. نماینده دادستان تهران در این جلسه وعده داد که با صدور کیفرخواست برای 29 متهم دیگر این بانک به افشاگری خواهد پرداخت.
*
تهران- ایرنا- سخنگوی کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون، 3 نماینده سوالاتی را از وزیر کشور که در کمیسیون حضور یافته بود پرسیدند که با پاسخ های رحمانی فضلی، نمایندگان سوال کننده قانع شدند.

اخبار خارجی
**********
*
لندن- ایرنا- «پتر لیک» قائم‌مقام وزیر امور خارجه اتریش در دیدار با «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه کشورمان در وین از سیاست تهران برای ماندن در برجام تجلیل و ابراز امیدواری کرد که با اعلام سازوکار ویژه مالی اروپا، ایران بتواند از آن نفع ببرد.
*
تهران- ایرنا- خبرنگار ارشد وال استریت ژورنال از بروکسل گزارش داد با توجه به تداوم اختلافات داخلی در اتحادیه اروپا، بیانیه «جمع بندی» این اتحادیه درباره ایران احتمالا چند روز به تاخیر افتاد.
*
تهران- ایرنا- رئیس مجلس نمایندگان آمریکا که به علت تعطیلی دولت این کشور حاضر به برگزاری مراسم سخنرانی سالانه رئیس جمهوری این کشور نشده بود، با بازگشایی دولت از ترامپ برای ایراد سخنرانی دعوت کرد.
*
پکن- ایرنا- 'شینهوا' خبرگزاری رسمی چین ضمن بازتاب سفر 'اسحاق جهانگیری' معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران به سوریه اعلام کرد دو کشور در این سفر چندین تفاهم نامه مهم همکاری امضا کردند.
*
تهران- ایرنا- جنبش مقاومت اسلامی (حماس) اعلام کرد که مسکو از این جنبش برای سفر به روسیه در اوایل ماه فوریه آینده به منظور بررسی پرونده های مختلف از جمله اوضاع داخلی فلسطین دعوت کرده است.
*
کوالالامپور- ایرنا- ماهاتیر محمد نخست وزیر مالزی در واکنش به لغو میزبانی این کشور برای مسابقات پارالمپیک شنای 2019 درپی صادر نشدن مجوز ورود برای ورزشکاران رژیم صهیونیستی گفت: لغو کردن این میزبانی در حمایت از فلسطین انجام شده است.
*
تهران- ایرنا- نظامیان رژیم صهیونیستی دو فلسطینی را در کرانه باختری به شهادت رساندند.
*
تهران- ایرنا- وزارت دادگستری آمریکا به طور رسمی شرکت چینی هواوی و مدیر ارشد آن را که در کانادا بازداشت شده به تقلب در امور بانکی و نقض تحریم های ایران متهم کرد.
*
تهران- ایرنا- دولت دمشق از اظهارات مداخله جویانه رئیس جمهوری فرانسه انتقادکرد و افزود که سخنان 'امانوئل مکرون' ادامه سیاست های شکست خورده پاریس در قبال سوریه و برگرفته از میراث سیاه استعمار و استثمار ملت ها است.
*
تهران- ایرنا- وزارت خزانه داری آمریکا شرکت نفت دولتی ونزوئلا (PDVSA) را تحریم کرد.
*
تهران- ایرنا- یگان پهپادی و توپخانه ای یمن در عملیاتی مشترک مواضع مزدوران ارتش عربستان در منطقه عسیر واقع در جنوب این کشور را هدف قرار داد.
*
تهران- ایرنا- دولت ونزوئلا که با تورم شدید روبه رو است، برای یکسان سازی نرخ مبادله ارز دولتی در این کشور، 35 درصد از ارزش پول ملی را کاهش داد.
* تهران- ایرنا- رئیس دفتر سیاسی مخالفان بحرینی در خارج، ادامه بازداشت شیخ علی سلمان را محکوم کرد و گفت که دستگاه قضایی آل خلیفه ابزاری در دست هیات حاکمه برای سرکوب مخالفان است