ونزوئلا بايد حاكميت جليقه زردها را در فرانسه به رسميت بشناسد


مديرمسئول  اوین نامه كيهان در گفت و گو با خبر گزاری پاسداران فارس همقطار اوین  نامه: ونزوئلا بايد حاكميت جليقه زردها را در فرانسه به رسميت بشناسد  9 بهمن – 97
 سربازجو شریعت نداری نه از طریق یااداشت های روز اوین نامه اش برای رهبرش خامنه ای خط وخطوط ترسیم وتدوین می کند بلکه فتوا داده است که رئیس جمهور ونزوئلای هم پیمان هم برای متقابل به مثل کردن جلیقه زردهای فرانسه را به رسمیت بشناسد.

مديرمسئول روزنامه كيهان گفت: اكنون جاي آن است كه نيكلاس با استناد به جنبش جليقه زردها، اعلام كند كه جنبش جليقه زردها را به عنوان دولت قانوني فرانسه به رسميت مي شناسد و به ديپلمات هاي فرانسوي اولتيماتوم بدهد ظرف 8 روز خاك ونزوئلا را ترك كنند.
حسين شريعتمداري مديرمسئول روزنامه كيهان در گفت وگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس، با بيان اينكه فرانسه از جمله كشورهاي اروپايي است كه به نيكلاس مادورو رئيس جمهور قانوني ونزوئلا اولتيماتوم داده است ظرف 8 روز در اين كشور زمينه انتخابات زود هنگام را فراهم آورد! اظهار داشت: اين فضولي در حالي است كه مادورو در جريان يك انتخابات آزاد به رياست جمهوري ونزوئلا رسيده است و كودتاگران تحت حمايت آمريكا و اروپا در مقابل اين دولت قانوني سر به شورش برداشته اند.
وي افزود: اكنون جاي آن است كه نيكلاس مادورو با استناد به جنبش جليقه زردها در فرانسه كه اكثريت مردم فرانسه به آن پيوسته و خواستار بركناري ماكرون هستند، اعلام كند كه جنبش جليقه زردها را به عنوان دولت قانوني فرانسه به رسميت مي شناسد و به ديپلمات هاي فرانسوي اولتيماتوم بدهد ظرف 8 روز خاك ونزوئلا را ترك كنند و با انجام انتخابات زودرس در فرانسه كه جليقه زردها به دليل برخورداري از حمايت اكثريت قريب به اتفاق مردم فرانسه پيروز قطعي آن هستند، جاي خود را به نمايندگاني از جنبش جليقه زردها بدهند.
شريعتمداري با بيان اينكه مادورو بايد تاكيد كند كه انتخابات در فرانسه بايستي تحت نظارت داوران بين المللي صورت پذيرد، افزود؛ زيرا به گفته برخي از صاحبنظران فرانسوي كه با ارائه اسنادي نيز همراه است، سلامت انتخاب ماكرون به رياست جمهوري فرانسه با ترديد هاي جدي همراه است. از جمله، تيري ميسان كارشناس نام آشناي فرانسوي مي گويد: « ماكرون هيچ گاه تا قبل از انتخابات رياست جمهوري فرانسه براي مردم اين كشور شخصيت شناخته شده اي نبود. او در انتخابات از حمايت سرمايه گذاران بين المللي همچون «هنري كراويس» بهره مند شد كه يك سرمايه گذار و سرمايه دار برجسته و بسيار بزرگ اروپايي است.
 مديرمسئول روزنامه كيهان افزود: هنري كراويس يكي از كلان سرمايه داراني است كه به قاچاق اسلحه شهرت دارند. تيري ميسان توضيح مي دهد كه كراويس بزرگترين حامي سيويل 
(غيرنظامي) داعش به شمار مي رفت و از طريق قاچاق اسلحه براي تروريست هاي داعش درآمد سرشاري به دست آورده است».
شريعتمداري ضمن تاكيد بر اينكه نفرت مردم فرانسه از ماكرون، تا آنجاست كه درخواست هاي مكرر او براي مذاكره را نپذيرفته و با برپايي جنبش جليقه زردها خواستار بركناري ماكرون هستند، گفت: فرانسوي ها چند ماه پياپي است كه علي رغم سركوب وحشيانه پليس اين كشور حاضر به ترك خيابان ها نيستند و بر خواسته اصلي خود كه بركناري ماكرون و برپايي انتخابات آزاد است اصرار مي ورزند.