تعداد ماموریت‌های گازگرفتگی در آذربایجان‌غربی 86.16 درصد افزایش یافت


رئیس فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی:
تعداد ماموریت‌های گازگرفتگی در آذربایجان‌غربی 86.16 درصد افزایش یافت12  بهمن – 97
رئیس فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت اورژانس آذربایجان‌غربی که در اثر گاز منواکسید کربن گزارش شده از ابتدای امسال 86 مورد بوده است گفت: در این رابطه تعداد ماموریت‌ها نسبت به سال گذشته 86.16 درصد افزایش داشته است.
باقر بهرامی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ارومیه، با اشاره به آمار 10 ماهه امسال مرکز فوریت‌های پزشکی و اورژانس استان اظهار کرد: در این مدت مجموع ماموریت‌های انجام شده 57 هزار و 574 بوده که نسبت به مسابه سال گذشته 15 درصد افزایش داشته است.

وی افزود: علاوه بر آن تعداد ماموریت‌های تصادفی 14 هزار و 407 مورد بوده که 24 درصد افزایش را نشان می‌دهد و تعداد ماموریت‌های غیرتصادفی نیز 43 هزار و 168 مورد بوده که 12 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

رئیس فوریت‌های پزشکی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت‌های تصادفات شهری در 9 ماهه امسال 8 هزار و 798 نفر بوده که این میزان افزایش 10 درصدی را نشان می‌دهد، گفت: تعداد مصدومان تصادفات شهری ۱۰ هزار و ۲۸ نفر بوده که نسبت به مشابه سال گذشته ۲۲ درصد افزایش داشته و هشت هزار و ۸۳۵ نفر در این مدت بستری شده و نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش داشته است.

وی با اشاره به اینکه در تعداد مصدومان جاده‌ای نسبت به سال گذشته ۳۳ درصد افزایش داشته است، عنوان کرد: تعداد ماموریت‌های جاده‌ای در این مدت پنج هزار و 609 مورد بوده که نسبت به سال گذشته ۲۷ درصد افزایش و نیز تعداد کل مصدومان هفت هزار و ۵۴۲ نفر بوده که از این تعداد 6 هزار و 451 نفر در بیمارستان بستری شده است.

وی با بیان اینکه متوسط رسیدن ماموران اورژانس در سر صحنه تصادف در شهرستان‌های استان هفت، در ارومیه هشت و در جاده‌ها 11 دقیقه است افزود: متوسط کشوری آن در کلان‌شهرها 10 و در جاده‌ها 14 دقیقه است.

بهرامی با اشاره به اینکه تعداد ماموریت اورژانس آذربایجان‌غربی که در اثر گاز منواکسید کربن گزارش شده از ابتدای امسال 86 مورد بوده است اظهار کرد: در این رابطه 280 نفر بستری و تعداد 6 نیز نفر فوت شده و تعداد ماموریت‌ها نسبت به سال گذشته 86.16 درصد افزایش داشته است.