مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه

 مهمترین عناوین خبری ایرنا از شامگاه چهارشنبه تا صبح پنجشنبه9 اسفند-97
تهران- ایرنا- توسعه همکاری های ایران و ارمنستان با تبادل یک قرارداد، اعلام عرضه 60 کانتینر گوشت در بازار مصرف در هفته آینده از سوی دادستان عمومی و انقلاب بندرعباس، موافقت مجلس با افزایش 20درصدی حقوق کارکنان، دعوت بشار اسد از محمدجواد ظریف برای سفر به سوریه، کشته شدن 73 آواره سوری در اردوگاه الهول و افشای سند حق السکوت ترامپ به بازیگر فیلم مستهجن مهمترین خبرهای 12ساعت گذشته ایرنا بود.
اخبار داخلی
**********
*
تهران- ایرنا- وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به همکاری قبلی سه جانبه میان ایران، ارمنستان و عراق در حوزه ترانزیت گفت: نخستین گامی که اجرایی شد، امضای قرارداد همکاری فی‌مابین شرکت هایی از قطر، ارمنستان و شرکت ارتباطات زیرساخت ایران برای ترانزیت اطلاعات از مبدا خلیج فارس به مقصد اروپا بود.
*
بندرعباس- ایرنا- دادستان عمومی و انقلاب شهرستان بندرعباس با اشاره به تعیین تکلیف کانتینرهای گوشت انبار شده در گمرک بندر شهید رجایی، گفت: از 619 کانتینر گوشت، 154 کانتینر به صورت قطعی از سوی مالکان ترخیص و 60 کانتینر گوشت دیگر هفته آینده در بازار مصرف عرضه می شود.
*
تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی با افزایش 20 درصدی حقوق کارکنان دولت در سال 98 موافقت کرد.
*
قم- ایرنا- فرمانده سپاه قدس گفت: منافع ملی مردم کشورمان هیچگاه مغایرتی با اسلام نداشته است و در طول عمر با برکت انقلاب، همواره اسلام محور وحدت و عزت ایران بوده به گونه ای که دشمنان را مبهوت ساخته است.
*
ساری- ایرنا- معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت از دستور 40 هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین نقدینگی و کمک به واحدهای تولیدی خبر داد و گفت که این موضوع از هفته اینده با کمک بانک های کشور اجرایی می شود.
*
تهران- ایرنا- وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: حضور فعال زنان در تمامی عرصه ها، سرمایه ای ارزشمند برای امروز و پشتوانه ای قابل اتکا برای فرداهای روشن این مرز پرگهر هستند.
*
تهران- ایرنا- بانک مرکزی اعلام کرد: تعداد معاملات آپارتمان های مسکونی شهر تهران در بهمن ماه سال 1397 به بیش از 9 هزار واحد رسید که نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتیب 39درصد و 49.2 درصد کاهش یافته است.
*
کرج- ایرنا- سرپرست فرودگاه بین المللی و منطقه ویژه اقتصادی پیام البرز اعلام کرد که واردات گوشت گرم گوسفندی از فرودگاه پیام با ورود هواپیمای بوئینگ 747 ایران ایر حامل 40 تن گوشت از سرگرفته شد.
*
سنندج- ایرنا- معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: بومی گزینی سیاست موفقی نبوده و مشکلات بسیاری به واسطه این سیاست ایجاد شده که از جمله آن گسست فرهنگی است.
*
تهران- ایرنا- وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: هر یک از اعضای گروه سه جانبه گرایی درباره میزان و درصد افزایش حقوق کارگران نظراتی دارند اما تصمیم گیری نهایی در این باره به عهده شورای عالی کار است.
*
اصفهان- ایرنا- معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: توسعه گردشگری روستایی با هدف اشتغالزایی از اولویت های این نهاد است و به متقاضیان ایجاد واحدهای بوم گردی در این مناطق تسهیلات لازم پرداخت می شود.
*
تهران- ایرنا- نمایندگان مجلس شورای اسلامی بند مربوط به اختصاص 14 میلیارد دلار برای تامین کالاهای اساسی را دوباره برای اصلاح به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

اخبار خارجی
**********
*
تهران- ایرنا- پس از گفت وگوی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با همتای سوری خود، سفیر سوریه در تهران نیز در تماسی تلفنی با محمد جواد ظریف دعوت بشار اسد رئیس جمهوری سوریه از وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران برای سفر به سوریه را ارائه کرد.
*
تهران- ایرنا- سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که در سه ماه گذشته 73 نفر از آوارگان سوری در اردوگاه الهول در استان حسکه در شمال سوریه کشته شده اند که دو سوم آنان کودک هستند.
*
تهران- ایرنا- وکیل پیشین رئیس جمهوری آمریکا در نشستی در کنگره این کشور چک های پرداخت حق السکوت دونالد ترامپ و پسرش به بازیگر فیلم های مستهجن را فاش کرد.
*
تهران- ایرنا- رهبر حزب مخالف دولت در کانادا از نخست وزیر این کشور خواست به دلیل تحت فشار قرار دادن وزیر پیشین دادگستری برای انجام کاری غیرقانونی استعفا دهد.
*
پکن- ایرنا- خبرگزاری رسمی کره جنوبی اعلام کرد کیم جونگ اون رهبر کره شمالی و دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) به وقت محلی در ویتنام بیانیه هانوی را امضا می کنند.
*
تهران- ایرنا- خبرگزاری رویترز در گزارشی از تغییر تمرکز مشاور امنیت ملی کاخ سفید از ایران به ونزوئلا و قرار گرفتن این کشور در کانون حملات لفظی او خبر داد.
*
پکن- ایرنا- دومین نشست سران آمریکا و کره شمالی صبح امروز پنجشنبه به وقت محلی در هتل متروپول سافیتیل هانوی برگزار شد.
*
تهران- ایرنا- وکیل پیشین رئیس جمهوری آمریکا گفت تجربه همکاری 10 ساله اش با ترامپ این نگرانی را به وجود می آورد که او در صورت شکست در انتخابات آینده، قدرت را به صورت مسالمت آمیز واگذار نکند.
*
بیروت- ایرنا- نمایشگاه فرش و صنایع دستی ایران و برخی کشورهای همسایه دو هفته ای است که در یکی از هتل های شهر بیروت پایتخت لبنان دایر است.
*
تهران- ایرنا- ارتش رژیم صهیونیستی با استفاده از بالگرد یک پایگاه متعلق به نیروهای مقاومت در نوار غزه را هدف قرار داد.
*
تهران- ایرنا- وزیر خارجه تشکیلات خودگردان، اوضاع در فلسطین را فاجعه بار توصف کرد و خواستار پیگیری سازمان ملل برای مقابله با نقض حقوق بشر از سوی رژیم صهیونیستی شد.
*
تهران- ایرنا- سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفت: اعلام موافقت تشکیلات خودگردان فلسطین برای دیدار محمود عباس رئیس این تشکیلات با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی، ادامه خیال پردازی تشکیلات خودگردان درباره نتیجه بخش بودن این دیدارها برای ملت فلسطین است.
*
دمشق- ایرنا- یگان های ویژه ارتش سوریه در خلال عملیات پاکسازی در منطقه جنوبی سوریه هشت تن مواد از نوع 'سی فور' با شدت بالای انفجاری متعلق به تروریست ها را کشف کردند.
*
تهران- ایرنا- کاخ سفید خبرنگاران را به دلیل طرح پرسش های حساس به ضیافت شام رئیس جمهوری آمریکا و رهبر کره شمالی در پایتخت ویتنام راه نداد.
*
مسکو- ایرنا- سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس در ادامه دیدارها و رایزنی های پی در پی خود با رئیس کمیته کنترل دولتی بلاروس نیز دیدار کرده تا راهی برای گسترش بیش از پیش روابط بیابد.
*
بغداد- ایرنا- توسعه گذرگاه های مرزی اقلیم کردستان عراق با جمهوری اسلامی ایران در دیدار سرکنسول ایران با مقامات محلی بررسی شد.
*
تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به پیشنهاد مذاکره ترامپ با رئیس جمهوری ونزوئلا از سوی وزیر خارجه این کشور گفت که تنها موضوع قابل مذاکره با مادورو زمان رفتن وی است.
*
مسکو- ایرنا- شرکت کلاشینکوف روسیه از یک پهپاد تهاجمی موسوم به کامیکادزه که می تواند با حمل مواد منفجره، خود را به اهداف دشمن برساند و منفجر شود، رونمایی کرد.
*
تهران- ایرنا- حمله راکتی گروه های تروریستی به نیروگاه برق شهر «محرده» در سوریه، خسارت هایی به این نیروگاه وارد کرد.
*
تهران- ایرنا- کاخ سفید اعلام کرد: داماد و مشاور رئیس جمهوری آمریکا در سفر خود به منطقه غرب آسیا با ولیعهد عربستان در ریاض دیدار کرد.
*
لندن- ایرنا- «کریس ویلیامسون» نماینده حزب اصلی مخالف دولت انگلیس از منطقه «دربی نورث» روز چهارشنبه به اتهام اظهارات یهودستیزانه از عضویت در حزب تعلیق شد.
*
باکو- ایرنا- هیات های گمرک ایران و جمهوری آذربایجان اجرای طرح ' e-TIR Pilot ' برای الکترونیکی شدن فرآیند حمل و نقل ترانزیتی میان دو کشور را بررسی کردند.