پوتین خواستار حل و فصل سریع اختلافات هند و پاکستان شد

پوتین خواستار حل و فصل سریع اختلافات هند و پاکستان شد  10 اشفند-97
مسکو - ایرنا - رئیس جمهوری روسیه در تماس تلفنی با نخست وزیر هندوستان ابراز امیدواری کرد بحران بوجود آمده میان این کشور با پاکستان به سرعت حل و فصل شود.
به گزارش پنجشنبه شب ایرنا به نقل از دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، ولادیمیر پوتین ضمن ابراز همدردی با نارندرا مودی به دلیل حادثه تروریستی در این کشور و محکوم کردن آن بر افزایش همکاری ها در زمینه مبارزه با تروریسم بین المللی تاکید کرد.
وی در ادامه این گفت وگو به دستور کار همکاری های دو جانبه دو کشور اشاره کرد و گفت: همکاری های روسیه و هند در حال توسعه است و ما از آن به عنوان یک نمونه کاملا موفق و همکاری استراتژیک در بالاترین سطح یاد می کنیم.
دو طرف همچنین بر ادامه گفت وگو ها، تماس های دوجانبه و تعاملات در همه زمینه ها از جمله ارتباطات نظامی - فنی تاکید کردند.
پوتین همچنین از مودی دعوت کرد تا در نشست انجمن اقتصادی شرق روسیه «ولادیوستوک 2019» شرکت کند.
دور جدید تنش‌ها در مناسبات هند و پاکستان از روزی آغاز شد که گروه شبه نظامی «جیش محمد» در کشمیر تحت کنترل هند عملیاتی انتحاری علیه نیروهای ارتش این کشور به مرحله اجرا گذاشت.
عملیاتی که باعث شد، هندوستان بلافاصله انگشت اتهام را به طرف نیروهای امنیتی پاکستان بگیرد و نخست‌وزیر هند در واکنشی خشم‌آلود، سخن از گرفتن انتقام به میان آورد و در نهایت دستور بمباران محلی را در کشمیر تحت کنترل پاکستان صادر کند.
آن طور که هند مدعی است، مکان مورد حمله قرار گرفته مرکز آموزشی و تدارکاتی «جیش محمد» بوده استدر پی این رویداد پاکستان اقدام به سرنگونی یک جنگنده هندی کرد و هند نیز در اقدامی تلافی جویانه، یک جنگنده پاکستانی را منهدم کرد