چرا پدیده "هدایتی" ظهور کرد؟

چرا پدیده "هدایتی" ظهور کرد؟
شقاقی تاکید کرد: «در ایران اقتصاد سایه و پنهانی درست شده است. این اقتصاد باید تغییر ماهیت دهد و به اقتصادی شیشه‌ای و شفاف تبدیل شود. اقتصاد در سایه باعث ظهور افرادی مثل هدایتی می‌شود.»
فرارو- صبح امروز حسین هدایتی دولابی، مشهور به عابر بانک فوتبال با لباس راه راه زندان در دادگاه حاضر شد. این اولین جسله دادگاه او و ده متهم دیگر پرونده فساد مالی در بانک سرمایه است. این افراد متهم به اخلال در نظام اقتصادی کشور هستند.
حسین هدایتی در چند نما؛ از روابط گرم با مداحان و فوتبالیست‌ها تا پوشیدن لباس راه راه زندان/ چرا پدیده
محاکمه حسین هدایتی (سمت چپ) امروز آغاز شد

به گزارش فرارو، در جلسه امروز دادگاه کیفرخواست هدایتی قرائت شد. براساس این کیفرخواست او متهم به پولشویی شد. نماینده دادستان در این باره گفت: «آقای هدایتی دولابی در پوشش هشت شرکت اقدام به اخذ تسهیلات بانکی کرده و با گماردن افراد بی بضاعت و ناتوان در سمت‌های مدیریتی این شرکت‌ها توانسته است مبلغی به میزان ۵۸۶ میلیارد تومان از وجوه بانک سرمایه را در قالب تسهیلات و یا ضمانت نامه تحصیل کند.»

هدایتی همچنین متهم به تبانی با یکی از مدیران صندوق ذخیره فرهنگیان و کسب ۶۶ میلیارد تومان شده است. نماینده دادستان در این باره گفت: "تبانی آقای هدایتی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اعتباری و با همکاری متهم دیگر این پرونده یعنی آقای موسوی نژاد بوده است که کار وی وثیقه تراشی از طریق گران نشان دادن آن وثیقه‌ها بوده است. به طوری که تاکنون ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته است، اما هنوز این معوقات پرداخت نگردیده است."

او افزود: «تبانی آقای هدایتی با مدیران بانکی بدون رعایت تشریفات اعتباری و با همکاری متهم دیگر این پرونده یعنی آقای موسوی نژاد بوده است که کار وی وثیقه تراشی از طریق گران نشان دادن آن وثیقه‌ها بوده است. به طوری که تاکنون ۴ سال از تاریخ سررسید معوقات بانکی این متهم گذشته است، اما هنوز این معوقات پرداخت نگردیده است.»

براساس کیفرخواست هدایتی او "به لحاظ تاخیر در بازپرداخت تسهیلات از بانک سرمایه، ۱۵۰۰ میلیارد تومان معوقات از بانک سرمایه دارد و عنوان اخلال در نظام اقتصادی کشور برای او قابل انتساب خواهد بود."

حسین هدایتی متهم به پرداخت رشوه‌های کلان به مدیران ارشد بانک سرمایه است.
در جلسات گذشته دادگاه فساد در بانک سرمایه گفته شده بود "پرویز کاظمی (وزیر رفاه دولت احمدی نژاد) رئیس هیئت مدیره بانک سرمایه در ازای پرداخت تسهیلات ۶۰۰ میلیاردی به حسین هدایتی، در سمت هیئت مدیره شرکت استیل آذین منصوب شده است.".