گزیده ها قسمت دوم

گزیده ها قسمت  دوم  9 اسفند - 97
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد افزود: تاکنون برخی از خانواده‌ها شکایت کرده‌اند و برخی دیگر نیز رضایت داده‌اند، اما دادستانی به عنوان مدعی العموم پیگیر این موضوع خواهد بود
بازداشت معلمی که 5 دانش‌آموز را با قاشق داغ سوزاندهدادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد از بازداشت معلم خاطی خبر داد که با قاشق داغ به پنج دانش آموز دبستانی صدمه بدنی وارد کرده بود.
به گزارش ایسنا، محمد قیومی از بازداشت معلم خاطی خبر داد که با قاشق داغ به پنج دانش آموز دبستانی صدمه بدنی وارد کرده بود و گفت: در پی انتشار تصاویری در فضای مجازی در خصوص ایراد صدمه بدنی به دانش آموزان دبستانی توسط معلم، موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد خاطرنشان کرد: در اقدامات صورت گرفته مشخص شد که معلم خاطی با قاشق داغ گردن و دست پنج دانش آموز را سوزانده است.
وی ادامه داد: این دانش آموزان که در حیاط مدرسه مشغول سنگ پراکنی به یکدیگر بودند با تذکر معلم مواجه می‌شوند که در ادامه و در پی بی توجهی دانش آموزان، معلم خاطی قاشق را توسط سماور داغ کرده و روی گردن و دست دانش آموزان می‌گذارد.
قیومی تصریح کرد: معلم خاطی در همان روز بازداشت شد و اقدامات لازم در زمینه بررسی سلامت روانی وی در حال انجام است.
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نظرآباد افزود: تاکنون برخی از خانواده‌ها شکایت کرده‌اند و برخی دیگر نیز رضایت داده‌اند، اما دادستانی به عنوان مدعی العموم پیگیر این موضوع خواهد بود.
غفوری فرد: آقای ناطق هیچ تمایلی به فعالیت سیاسی و کار اجرایی نشان نمی دهد
غفوری فرد در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد شورای هماهنگی دو با حضور آقای ناطق تشکیل شود، ادامه داد: ایشان تا این لحظه هیچ تمایلی برای ورود به فعالیت سیاسی نداشتند، در این زمینه بارها با ایشان صحبت کردم ولی ایشان به پذیرفتن مسئولیت سیاسی و کشوری اقبالی ندارند.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری از دعوت کردن ناطق نوری برای گرفتن مسئولیت تولیت آستان قدس خبر داد و گفت: {تولیت آستان قدس} جای خوب و مناسبی برای حضور آقای ناطق است که در گذشته هم صحبت آن مطرح بود.
به گزارش خبرآنلاین؛ جریان اصولگرایی که تا مدت‌ها حول محور بزرگانی همچون آیت‌الله مهدوی کنی و عسگراولادی فعالیت سیاسی خود را سازماندهی می‌کرد طی سال‌های اخیر و بعد از فوت بزرگان اصولگرایی نوعی تشتت آرا را تجریه می کند، موضوعی که به نظر می رسد فعالیت های سیاسی جریان اصولگرایی را به شدت تحت تاثیر قرار داده است.
در این میان از علی اکبر ناطق نوری به عنوان شخصیتی تاثیرگذار که قادر است عمود خیمه جریان اصولگرایی را راست نگه دارد یاد می شود. موضوعی که حسن غفوری فرد نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری بر آن تاکید می کند و می گوید: ناطق نوری شخصیت بی نظیری است که می تواند در ایجاد وحدت بین اصولگرایان نقش تعیین کننده ای داشته باشد.
حسن غفوری فرد در این باره گفت: واقعیت این است که جایگزین کردن بزرگان اصولگرا که از بین ما می روند تقریبا غیرممکن است به طور مثال جایگزینی برای افرادی مانند آیت‌الله مهدوی کنی و حبیب الله عسگراولادی در جریان اصولگرایی وجود ندارد، البته مشکل دیگری که می توان به آن اشاره کرد عدم تمایل افراد تاثیرگذاری مانند آقای ناطق نوری در جریان اصولگرایی است که اگرچه می توانند فعال باشند اما متاسفانه رغبتی ندارند.
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه بیان اینکه بارها از آقای ناطق نوری درخواست حضور فعال در جریان اصولگرایی را داشتیم، ادامه داد: ما فراوان اصرار کردیم که ایشان بیایند زیرا در شرایط فعلی می‌توانند در ایجاد وحدت بین اصولگریان نقش تعیین کننده داشته باشند اما به هر دلیلی برای ورود به فعالیت سیاسی راضی نشدند.
وی با بیان اینکه فوت بزرگان اصولگرایی از طرفی و نداشتن رغبت برخی دیگر برای فعالیت سیاسی شرایط سختی برای اصولگرایان ایجاد کرده است، تصریح کرد: با این حال همچنان در تلاش هستیم که از حضور آقای ناطق نوری قبل از انتخابات بهره مند شویم و به وحدت برسیم.
غفوری فرد در پاسخ به اینکه آیا احتمال دارد شورای هماهنگی دو با حضور آقای ناطق تشکیل شود، ادامه داد: ایشان تا این لحظه هیچ تمایلی برای ورود به فعالیت سیاسی نداشتند، در این زمینه بارها با ایشان صحبت کردم ولی ایشان به پذیرفتن مسئولیت سیاسی و کشوری اقبالی ندارند.
این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه قرار است آقای ابراهیم رئیسی رئیس قوه قضائیه شود، تاکید کرد: {تولیت آستان قدس} جای خوب و مناسبی برای حضور آقای ناطق است که در گذشته هم صحبت آن مطرح بود زیرا هم رهبری شناخت خوبی از ایشان دارند و هم اینکه آقای ناطق تجربه خوبی در وزارت کشور و جهادسازندگی دارند. مجموعه این‌ مسائل شخصیت بی‌نظیری از آقای ناطق نوری ایجاد کرده اما طی صحبت هایی که با ایشان داشتیم نه آمادگی برای پذیرش مسئولیت سیاسی دارند و نه مسئولیت آستان قدس، با این حال ما ناامید نیستیم و تلاش خودمان را می کنیم.
نایب رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره مرجع مذاکرات با ناطق نوری برای حضور در صحنه سیاسی افزود: شخصا بارها دعوت از ایشان دعوت کردم، البته مرحوم عسگر اولادی و آقای باهنر هم بارها دعوت کردند. در جلسات منظم ماهانه ای هم که با ایشان داریم تقریبا در تمام جلسات و حتی در جلسه اخیر از ایشان درخواست کردیم اما هنوز هیچ تمایلی برای کار سیاسی ندارند.
شروع به جست و جو در اینترنت کردم و از روی دستور‌العمل گره زدنی که در اینترنت پیدا کردم ابتدا شیشه بالای در اتاق را شکستم و بعد هم طناب را از بالای در آویزان کرده و آن را طبق دستور گره زدم. بعد هم دست و پای همسرم را بستم و او را دار زدم. بعد از قتل جسد را پائین آورده و با خواهرم تماس گرفتم و ماجرای جنایتی که مرتکب شده بودم را برایش تعریف کردم.
مرد شیشه‌ای که به تصور خیانت همسرش او را در خانه به دار آویخته بود، از قضات دادگاه خواست تا او را هر چه زودتر قصاص کنند.
به گزارش ایران، چهارم مرداد، زن جوانی هراسان با پلیس ورامین تماس گرفت و از قتل عروس شان خبر داد. به دنبال اعلام این خبر تیم تحقیق راهی محل حادثه شده و با جسد زن جوان درحالی که دست و پاهایش بسته و طنابی دور گردنش پیچیده شده بود مواجه شدند.در تحقیقات اولیه همسر این زن بلافاصله به قتل اعتراف کرد و گفت: از مدتی قبل به رفتارهای همسرم شک کرده بودم. تصور می‌کردم که او با شخص دیگری در ارتباط است.
همین مسأله باعث اختلاف بین ما شد و مدام باهم دعوا می‌کردیم. دعواهای ما تمامی نداشت تا این‌که شب حادثه بعد از خوابیدن دو فرزندم بازهم سر این موضوع با همسرم دعوایم شد. او که از دست کارهای من عصبانی شده بود به اجبار و از روی ناراحتی حرف هایم را تأیید کرد.
با شنیدن حرف‌های همسرم تصمیم به قتل او گرفتم. آن زمان شیشه کشیده بودم اصلاً التماس‌های همسرم را نمی‌شنیدم. می‌خواستم او را دار بزنم اما طریقه بستن گره را بلد نبودم.مرد جنایتکار ادامه داد: شروع به جست و جو در اینترنت کردم و از روی دستور‌العمل گره زدنی که در اینترنت پیدا کردم ابتدا شیشه بالای در اتاق را شکستم و بعد هم طناب را از بالای در آویزان کرده و آن را طبق دستور گره زدم. بعد هم دست و پای همسرم را بستم و او را دار زدم. بعد از قتل جسد را پائین آورده و با خواهرم تماس گرفتم و ماجرای جنایتی که مرتکب شده بودم را برایش تعریف کردم.
به دنبال اعترافات مرد جوان او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و با تکمیل تحقیقات و صدور کیفرخواست، متهم صبح روز گذشته در شعبه دوم دادگاه کیفری استان تهران پای میز محاکمه رفت.
در ابتدای جلسه اولیای دم در جایگاه قرار گرفته و خواستار قصاص دامادشان شدند. بعد از آن متهم در جایگاه قرار گرفت و به دفاع از خود پرداخت: آن شب شیشه کشیده بودم و تصور می‌کردم که همسرم به من خیانت کرده است. بعد از جنایت با خواهرم تماس گرفتم و موضوع را اطلاع دادم. زنم را خودم کشتم وحالا از دادگاه تقاضای اعدام دارم....
او ادامه داد: اتهام‌ را قبول دارم اما فقط به این خاطر که تصور می‌کردم زنم به من خیانت کرده بود اورا مجازات کردم. او خودش قبل از مرگ می‌گفت از این زندگی خسته شده است و از مرگش رضایت داشت. خودم دست‌ها وپاها و بعد دهانش را بستم و مراسم اعدام را اجرا کردم...به دنبال پایان اظهارات متهم، قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند.
هر گونه تأخیری در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با مخالفت شدید طرفداران سرسخت بریگزیت در دولت و پارلمان روبرو خواهد شد که معتقدند این تصمیم که براساس نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ اتخاذ شده در حال تضعیف و حتی معکوس شدن است.
نخست‌وزیر انگلیس گفت، برای پرهیز از خروج بدون توافق این کشور از اتحادیه اروپا به پارلمان اجازه خواهد داد تا در مورد تعویق سه ماه اجرای این برنامه رأی‌گیری کند.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانسه، این تغییر آشکار در استراتژی سرسختانه ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس پس از آن روی می‌دهد که تعداد زیادی از وزرای کابینه او در روزهای اخیر تهدید به استعفا کرده و حزب کارگر، حزب اصلی مخالف دولت نیز اعلام کرد که از برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در مورد رابطه انگلیس با اتحادیه اروپا حمایت خواهد کرد.
پس از اعلام تصمیم ترزا می، ارزش برابری پوند انگلیس در برابر یورو به بالاترین حد از ماه مه ۲۰۱۷ و در برابر دلار نیز به بالاترین حد از اکتبر سال گذشته رسید. نگرانی‌های سرمایه‌گذاران و شرکت‌های اقتصادی در مورد احتمال بروز آشفتگی شدید به خاطر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا نیز تا حدی کاهش یافت.
نخست‌وزیر انگلیس که از همه سو به شدت تحت فشار قرار دارد، در جلسه پارلمان گفت، اگر طرح پیشنهادی او برای بریگزیت در روز ۱۲ مارس رأی کافی نیاورد، به نمایندگان پارلمان امکان خواهد داد تا روز ۱۴ مارس در مورد «تمدید کوتاه و محدود» مهلت رسمی برای خروج از اتحادیه اروپا رأی‌گیری کنند.
او درعین حال خاطرنشان کرد که این فرصت اضافی به مذاکرات کمکی نخواهد کرد و شخصا با هرگونه تأخیری مخالف است.
ترزا می در بخشی از سخنانش گفت: با صراحت بگویم که من طرفدار تمدید ماده ۵۰ (روش اداری اتحادیه اروپا برای روند خروج انگلیس از اتحادیه) نیستم. باید کاملا روی دستیابی به یک توافق و خروج در روز ۲۹ مارس تمرکز کنیم.
می یک برنامه سه‌مرحله‌ای را اعلام کرد که یکی از اجزای آن رأی نمایندگان پارلمان در روز ۱۲ مارس به طرح او برای بریگزیت خواهد بود. در صورت شکست طرح او روز بعد پارلمان می‌تواند در مورد خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا رأی‌گیری کند.
می یادآوری کرد: انگلیس فقط در صورت تایید قطعی چنین سیاستی در پارلمان، بدون دستیابی به توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد.
اگر خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا حمایت پارلمان را به دست نیاورد، دولت ترزا می در روز ۱۴ مارس موضوع تمدید مهلت مقرر برای بریگزیت را به رأی نمایندگان خواهد گذاشت.
ترزا می همواره تأکید کرده که برای کسب امتیاز از اتحادیه اروپا گزینه خروج بدون توافق همیشه باید در نظر گرفته شود.
گفت‌وگوهای او با رهبران اتحادیه اروپا در روزهای شنبه و یک‌شنبه به نتیجه نرسیده و به نظر می رسد مناسبات 46 ساله انگلیس و اروپا به سمت یک جدایی آشفته پیش می‌رود که در اقتصاد و بازار مالی جهانی و همینطور مرزهای انگلیس با اروپا هرج و مرج به وجود خواهد آورد.
به خاطر نگرانی از بروز چنین وضعیتی در روزهای اخیر تعدادی از وزرای کابینه انگلیس از می خواستند استراتژی خود در زمینه بریگزیت را اساسا تغییر دهد.
همه آنها از طرحی حمایت می کنند که براساس آن پارلمان انگلیس نخست‌وزیر را موظف خواهد کرد تا برای دستیابی به یک توافق بهتر با اتحادیه اروپا تاریخ قعطی شدن بریگزیت را به تأخیر بیاندازد.
هر گونه تأخیری در خروج انگلیس از اتحادیه اروپا با مخالفت شدید طرفداران سرسخت بریگزیت در دولت و پارلمان روبرو خواهد شد که معتقدند این تصمیم که براساس نتایج همه‌پرسی سال ۲۰۱۶ اتخاذ شده در حال تضعیف و حتی معکوس شدن است.
در روزهای اخیر اعلام حمایت مشروط حزب کارگر انگلیس از برگزاری یک همه‌پرسی دیگر در مورد بریگزیت صحنه سیاسی کشور را پیچیده‌تر کرده است.
به نظر می‌رسد که جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر تحت فشار جناح طرفدار اروپا در این حزب احتمال برگزاری همه پرسی مجدد با هدف «جلوگیری از یک بریگزیت فاجعه بار به رهبری حزب محافظه کار» را پذیرفته است.
کوربین گفت: اگرطرح پیشنهادی ترزا می به نوعی در مراحل بعدی به تصویب برسد به نظر ما باید همه پرسی دیگری برگزار شود تا مردم دقیقا بدانند که این آیا همان چیزی است که به آن رأی داده‌اند یا نه.