ریزش معدن در اندونزی ده ها تن را به کام مرگ برد

ریزش معدن در اندونزی ده ها تن را به کام مرگ برد8اشفند-97
تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز روز چهارشنبه از جاکارتا گزارش داد بر اثر رانش زمین ، یک معدن غیر قانونی طلا در استان سولاوسی اندونزی ریزش کرده است و در این حادثه ده ها تن از کارگران جان باخته اند.
بر اساس این گزارش، رانش زمین در منطقه بولانگ مونگودو در شمال جزیره 'سولاوسی -Sulawesi' محل استقرار چند معدن طلای قدیمی این کشور که برخی از آنها غیر قانونی هستند، بیش از 60 تن را در زیر گل و لای محبوس کرد.
برخی گزارش ها حاکی است که گروه های امداد و نجات تا ظهر امروز به وقت محلی با طناب و بیل موفق شدند 45 تن از قربانیان این حادثه را زنده از زیر گل و لای خارج کنند.
از آن جایی که این افراد به صورت غیر قانونی در این منطقه به جستجوی طلا پرداخته بودند، هنوز آمار دقیقی از تعداد حادثه دیدگان در دست نیست، اما برخی گزارش ها کشته شدن 5 تن و زخمی شدن بیش 20 تن دیگر را تایید می کند.
استوپو بوروو، سخنگوی سازمان حوادث غیر مترقبه اندونزی اعلام کرد که به سبب نامساعد بودن شرایط جوی و احتمال بارش های مجدد و حتی رانش زمین، ممکن است بخش های دیگری از این معدن ریزش کند و بر تعداد آمار تلفات و مجرحان احتمالی این حادثه بیافزاید .
عبدالمعین پاپوتونگا، یکی از مسئولان این سازمان در یک گفت و گوی تلفنی با اعلام این که خانواده های قربانیان در اطراف این معادن تجمع کرده اند ، افزود: با وجود این شرایط جوی در محل حادثه عملیات امداد بسیار به کندی پیش می رود.
آگونگ پریبادی، سخنگوی وزارت معادن اندونزی نیز در این خصوص گفت، از آنجایی که استخراج از این معادن طلا بیش از این برای دولت صرفه اقتصادی ندارند، دولت آنها را تعطیل کرد و مسئولان محلی نیز معمولا چشم خود را بر روی استخراج غیرقانونی از این معادن دور افتاده می بندند