621 سارق و مالخر در تهران دستگیر شدند


با اجرای طرح «رعد 27» پلیس
این طرح نیروی انتظامی مکمل طرح مبارزه با بی حجابی و  قاچاقچیان  مواد مخدرو افراد شرور یا ناراضی  وموازی  سریال دادگاه های نمایشی قوه فاسدقضاییه و صدور احکام سنگین است .چون هدف تشدید فضای پلیسی- امنیتی یا خفقان اجتماعی است.
فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری 621 سارق و مالخر، 240 معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر و 35 قاچاقچی کالا در بیست و هفتمین مرحله طرح رعد پلیس خبر داد.
به گزارش کیهان، بیست و هفتمین مرحله از طرح رعد فرماندهی انتظامی تهران بزرگ با هدف مبارزه با جرائمی همچون سرقت، باندهای توزیع مواد مخدر و خرید و فروش انواع سلاح انجام شد.
فرمانده انتظامی پایتخت دیروز در بازدید از کشفیات این عملیات، اظهار داشت: در این مرحله از طرح رعد، تمام کلانتری‌های سطح تهران مشارکت داشتند و در مجموع 322 حکم قضایی صادر شد و همکاران من توانستند 621 نفر سارق و مالخر را شناسایی و دستگیر کنند.
به گفته سردار حسین رحیمی، در این طرح 208 دستگاه خودرو و موتورسیکلت و 43 هزار عدد از اموال مسروقه کشف و ضبط شد. همچنین سه هزار دستگاه موبایل قطعه‌ قطعه شده از یک باند سرقت کشف و ضبط شد. رحیمی افزود: در مجموع 958 فقره پرونده سرقت از منزل، خودرو،‌ موتورسیکلت و سرقت به عنف تشکیل شد و 22 باند سرقت شناسایی و منهدم شد.
وی با اعلام اینکه 87 درصد مالباختگان نیز شناسایی شدند که اموالشان بعد از این برنامه عودت داده می‌شود، گفت: درصد موفقیت بیست و هفتیمن مرحله طرح رعد نسبت به تعداد پرونده‌های متشکله 64 درصد است.
رئیس‌پلیس تهران ارزش اموال مسروقه مکشوفه را 10.5 میلیارد تومان ارزیابی کرد و اظهارداشت: از 621 سارق دستگیر شده 308 نفر سابقه‌دار و 313 نفر فاقد سابقه هستند.
دستگیری 240 معتاد و خرده‌فروش مواد مخدر
سردار رحیمی با‌اشاره به موضوع کشفیات مواد مخدر در این طرح گفت: در این طرح 38 کیلوگرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط، پنج باند خرده‌فروش مواد شناسایی و 240 نفر از معتادان و خرده‌فروشان دستگیر شدند.
انهدام 2 باند قاچاق کالا
وی ارزش ریالی کشفیات کالای قاچاق توسط ماموران پلیس پایتخت را چهار میلیارد و 420 میلیون تومان ارزیابی کرده و افزود: در این طرح دو باند قاچاق کالا نیز شناسایی و منهدم شدند. اعضای این دوباند در مجموع 35 نفر بودند که در جنوب کشور کالای قاچاق را وارد می‌کردند که از این دوباند 674 هزار انواع و اقسام کالای قاچاق کشف و 50 فقره پرونده تشکیل شد.
فرمانده انتظامی پایتخت ادامه داد: در رعد بیست و هفت، تعداد چهار قبضه سلاح گرم، 17 قبضه سلاح سرد و 328 عدد انواع و اقسام مهمات جنگی کشف و ضبط شد.
رحیمی با اعلام اینکه بالغ بر 52 درصد سارقان تعدد جرم، سابقه زندان و دستگیری داشته‌اند، گفت: این تعداد از سارقان بعد از آزادی دوباره به اقدامات مجرمانه خود بازگشته‌اند.
افزایش 5 درصدی
سرقت موبایل و رشد 25 درصدی کشفیات آن
وی با‌اشاره به راه‌اندازی قرارگاه جهادی مبارزه با سرقت با همکاری روسای پلیس تهران و سه نفر از قضات، اظهار داشت: با مشارکت پلس و دستگاه قضایی بیش از سه درصد کاهش بروز سرقت در تهران را داشته‌ایم، همچنین درخصوص سارقانی که تعدد جرم داشتند و همچنین مجرمان زیر 18 سال تصمیماتی اتخاذ شده است.
فرمانده انتظامی تهران بزرگ در پاسخ به پرسش خبرنگار کیهان درخصوص میزان گوشی قاپی در سال جاری گفت: در چهار ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته پنج درصد افزایش موبایل‌قاپی داشته‌ایم. البته باید گفت که 25 درصد افزایش کشف در سرقت گوشی و موبایل داشته‌ایم. وی از شناسایی و انهدام سه باند سرقت توسط ماموران پلیس آگاهی خبر داد و گفت: از یکی از باندها حدود 100 گوشی موبایل کشف و ضبط شد.
سردار رحیمی درخصوص سارقانی که با جعل عنوان اقدام به سرقت می‌کنند، گفت‌: در این خصوص باید به مردم تذکر داد که اگر کسی خود را به عنوان مأمور معرفی می‌کند حتما از آنها مدرک شناسایی بخواهند. ماموران پلیس نیز موظف شده‌اند که در مواجهه با مردم و در انجام مأموریت خود را معرفی کنند و این بهترین شیوه برای شناسایی ماموران قلابی است، به عنوان مثال در یک پرونده فردی با غصب عنوان چندین روز از شهروندان در یک محله اخاذی می‌کرد و مردم از وی مدرک شناسایی نخواسته بودند.