گزیده ها 9 مرداد - 98


گزیده ها 9 مرداد - 98
توسط سربازان گمنام امام زمان(عج) استان هرمزگان صورت گرفت
وزیر اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی و به دام انداختند.
به گزارش روابط عمومی وزارت اطلاعات، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی وزیر اطلاعات اعلام کرد: سربازان گمنام امام زمان(عج) در اداره کل اطلاعات استان هرمزگان یک شبکه تخلفات ارزی را شناسایی و به دام انداختند.
وی گفت: متخلفین طی سال‌های 1395 الی 1397 اقدام به ثبت یا اجاره تعدادی شرکت تجاری صوری نموده و پس از پرداخت میلیون‌ها تومان رشوه توانسته‌اند اقدام به ثبت سفارش واردات کالاهای اساسی و دریافت بیش از 250 میلیون دلار ارز دولتی از بانک‌های مختلف نمایند. این شبکه بخش ناچیزی از ارز دریافتی را به واردات اختصاص داده و با مصرف مابقی آن در مجاری غیر قانونی،
چند صد میلیارد تومان مال نامشروع به دست آورده‌اند.
علوی گفت: عناصر اصلی شبکه با دریافت وکالت از برخی کارمندان از نام و حساب‌های بانکی آنان برای پوشش فعالیت‌های مجرمانه خود سوء استفاده نموده و قصد فرار از پرداخت مالیات‌های کلان حاصل از فعالیت‌ها را نیز داشتند. یکی از سران شبکه که مدتی متواری و در صدد خروج غیرقانونی از کشور بود، دستگیر و همراه با سایر اعضاء تحویل مراجع قضایی شدند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت از اتمام فاز اول طرح «مدارس عاری از پوسیدگی دندان» تا پایان سال ۹۸ خبر داد.
به گزارش وزارت بهداشت، علیرضا رئیسی با بیان اینکه طرح«مدارس عاری از پوسیدگی دندان» از سال ۹۷ شروع شد و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانش‌آموز پایه ششم تحصیلی تحت پوشش آن قرار گرفتند، اظهار داشت: 3200 واحد دندانپزشکی به صورت رایگان، این تعداد دانش‌آموز را معاینه و دندان‌های پوسیده آنها را مداوا
کردند.
رئیسی با‌ اشاره به اینکه هم‌اکنون پیش شرط ثبت‌نام دانش‌آموزان این مقطع در مدارس، عاری شدن از پوسیدگی دندان است، گفت: این دانش‌آموزان، پیش از ثبت‌نام، باید با مراجعه به واحدهای بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت در سراسر کشور، ابتدا پوسیدگی دندان‌های خود را مداوا کنند، بعد مجوز ثبت‌نام بگیرند.
وی خاطرنشان کرد: با اجرای این طرح پیش‌بینی می‌کنیم دانش‌آموزان مقاطع تحصیلی هفتم، هشتم و نهم دبیرستان‌های کشور بعد از سه سال، همه عاری از پوسیدگی دندان شوند.
معاون بهداشت وزارت بهداشت با بیان اینکه با اجرای طرح مذکور، تاکنون 700 هزار دانش‌آموز پایه ششم عاری از پوسیدگی دندان شده‌اند، افزود: پیش‌بینی می‌کنیم وضعیت کشور پس از پنج سال در شاخص پوسیدگی دندان به نقطه مطلوبی برسد.
 
رشد 14 درصدی تغذیه با شیر مادر
 
رئیسی همچنین در مورد استفاده از شیرخشک گفت: سیاستگذاری ما توزیع شیرخشک نیست، بلکه سیاست ما، تجویز شیرخشک است، یعنی شیرخشک همانند دارو، برای نوزادانی که دچار بیماری‌های خاص بوده یا مادرانی که در شیر دادن به کودک دچار مشکل هستند، تجویز
شود.
وی افزود: تغذیه با شیر مادر نسبت به سال‌های گذشته، رشد 14 درصدی داشته است و امیدواریم با اطلاع‌رسانی بیشتر توسط رسانه‌ها و کارشناسان بهداشت، این رشد با شیب بیشتری افزایش پیدا کند.
نیروهای انتظامی در هندیجان، سمنان و خاش چهار هزار و 292 کیلوگرم انواع مواد مخدر را طی عملیات‌های جداگانه‌ای کشف و ضبط کردند.
سرویس شهرستان‌ها:
به گزارش خبرنگار کیهان از هندیجان دادستان این شهر گفت: دریابانان نیروی انتظامی منطقه هندیجان طی یک عملیات در آب‌های خلیج‌فارس یک هزار و 500 کیلوگرم مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.
حسن خادمی، با ‌اشاره به اینکه این مواد مخدر از نوع تریاک می‌باشد، افزود: در این رابطه سه سوداگر مرگ بازداشت و یک فروند قایق نیز توقیف شد.
پایگاه خبررسانی پلیس فرمانده انتظامی استان سمنان هم از کشف یک هزار و 605 کیلوگرم مواد مخدر در عملیات مشترک این استان با پلیس سیستان و بلوچستان خبر داد.
سرهنگ عبداله حسنی، گفت: ماموران عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان، اطلاعاتی از فعالیت‌های مجرمانه اعضای باندی که با قاچاقچیان بین‌المللی ارتباط داشتند به‌دست آوردند.
وی با بیان اینکه اعضای این باند قصد انتقال یک محموله بزرگ مواد مخدر را به مرکز کشور داشتند، ادامه داد: در همین راستا هماهنگی‌های لازم قضایی و تعامل موثر و مطلوب با پلیس سیستان و بلوچستان برقرار شد.
این مسئول انتظامی از حضور تیم‌های عملیاتی پلیس سیستان و بلوچستان در منطقه حمل محموله خبر داد و گفت: تعقیب و مراقبت‌های نامحسوس ماموران به ثمر نشست و با هدایت لحظه به لحظه اطلاعاتی ماموران پلیس استان سمنان تویوتا هایلوکس حامل مواد مخدر در منطقه «مک سوخته» در هنگ مرزی سراوان شناسایی
شد.
سرهنگ حسنی به درگیری مسلحانه سوداگران مرگ و پلیس ‌اشاره و خاطرنشان کرد: قاچاقچيان پس از يک ساعت درگيري با استفاده از تاريکي شب و موقعيت جغرافيايي خاص منطقه، خودروي حامل مواد را بجا گذاشته و به کشور پاکستان متواری شدند.
وی از کشف یک هزارو 587 کیلو تریاک و 18 کیلو هروئین در این عملیات خبر داد و اضافه کرد: يک قبضه سلاح کلاش و تعدادی مهمات مرتبط با آن نیز کشف و ضبط شد.
همچنین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان هم از دستگیری دو سوداگر مرگ و کشف یک هزار و ۱۸۷ کیلو مواد افیونی در درگیری مسلحانه پلیس مبارزه با مواد مخدر در شهرستان «خاش» خبر داد.
سرتیپ محمد قنبری گفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان «خاش» یک باند قاچاق را که به صورت مسلحانه و با استفاده از خودرو‌های تیزرو قصد جابه‌جایی محموله سنگین مواد افیونی از مناطق مرزی به عمق کشور را داشتند، شناسایی کردند و با پشتیبانی تیم‌های عملیات ویژه پلیس مبارزه با مواد مخدر استان قاچاقچیان را شب سه‌شنبه در حال جابه‌جایی مواد مخدر با دو دستگاه پژو ۴۰۵ در محور خاش-زاهدان تعقیب کردند.
قنبری عنوان کرد: در پاک سازی منطقه ضمن دستگیری دو سوداگر مرگ، یک‌هزار و ۱۰۳ کیلو و ۷۵۰ گرم تریاک، ۴۳ کیلو و ۷۷۰ گرم حشیش و ۴۰ کیلو سایر مواد مخدر کشف شد.
معاون رئیس جمهور:
ایجاد اقامتگاه‌های دولتی تحت هر عنوانی خلاف است زیرا این اقامتگاه‌ها به رقبای هتل‌ها تبدیل شده‌اند. رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور در رامسر با بیان این مطلب گفت: در سال 97 میزان حضور گردشگران خارجی در کشور با رشد چشمگیر مواجه بوده است.
ساری- خبرنگار کیهان:
علی اصغر مونسان، در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان مازندران گفت: گردشگری اقتصادی در کشور صنعت نوظهور است و باید از ظرفیت بخش خصوصی بنحو شایسته در رونق این صنعت بهره برد. رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: 6 هتل در مازندران در حال ساخت است که یک هتل به زودی به بهره‌برداری می‌رسد. مونسان با بیان اینکه سازمان با ارتقای خانه مسافرها موافق نیست، گفت: باید با ادامه پدیده خانه مسافرها مقابله کرد و مسافران و گردشگران را به اقامتگاه‌های رسمی سوق داد. در جریان سفر مونسان رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به استان مازندران یک هتل با زیربنای 5 هزار متر مربع و با سرمایه‌گذاری 30 میلیارد تومان در رامسر افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.