نامه‌هاوصدای شما


تاکسیرانی و معضل تبدیل تاکسی‌های فرسوده
رانندگان تاکسی بیش از دو سال است که برای تعویض تاکسی فرسوده ثبت‌نام و حتی کارهای ضمانت بانکی را هم انجام داده‌اند و درحال حاضر به‌خاطر فرسودگی، خودروی آنها از کار افتاده و از لحاظ موتوری و قوای محرکه و ایرادهای بدنه، قادر به کارکردن می‌باشد، ولی دیگر معاینه فنی به آنها داده نمی‌شود. به تاکسیرانی که مراجعه می‌کنیم اعلام می‌کنند تبدیل تاکسی فقط به‌صورت نقدی و حدود 70 میلیون تومان! که اکثر رانندگان قادر به تعویض خودرویشان نمی‌باشند. درحال حاضر مبلغ اسقاطی مطابق با افزایش قیمت خودروی نو افزایشی نداشته و حتی اگر هم مبلغ وام را 2 برابر کنند که تاکنون انجام نگرفته، بازهم آورده نقدی رانندگان خیلی زیاد خواهد بود که حتی اگر مبلغ وام هم افزایش پیدا کند چگونه می‌شود از عهده پرداخت اقساط آن برآیند. از مسئولین ذیربط بویژه دولت تدبیر و امید درخواست می‌کنیم همانطور که برای سایر خودروهای عمومی مثل «ون» و «مینی‌بوس» و «کامیون» یارانه بلاعوض جهت کمک به رانندگان اختصاص می‌دهند، در مورد تاکسی‌ها هم تصمیمی عاجل گرفته شود و در آخر اینکه چگونه مدیران خودروسازان را خود دولت تعیین می‌کنند ولی نمی‌توانند دستوراتی اکید برای نوسازی تاکسی صادر کنند یا اگر هم چنین است چرا از دستورات سرپیچی می‌کنند؟ در ضمن وضعیت خیلی از رانندگان تاکسی درحال حاضر به‌خاطر فرسودگی تاکسی‌شان هر روز که می‌گذرد بدتر می‌شود. تاکسیرانی از تاکسی‌های ارزانتر اختصاص دهند و اینکه اخیراً مسئولین تاکسیرانی به این نتیجه رسیده‌اند رانندگان، تاکسی‌های فرسوده را بفروشند و از خودروهای 3 مدل پایین‌تر برای تاکسیرانی خود استفاده کنند. موضوع فروش تاکسی‌های فرسوده آیا با مبارزه آلودگی هوا همخوانی دارد که از این تصمیم کارشناسان تحصیلکرده هرکسی تعجب می‌کند!
محمدحسین عسگری - تهران
*مجیدی از تهران: پول‌هایی که سازمان ثبت احوال کشور از مردم بابت تعویض کارت هوشمند ملی گرفته است، در شرایطی که با تحریم کاغذ مخصوص چاپ کارت‌های ملی هوشمند هستیم، چه اجبار و تعیین زمان محدود برای تعویض تمامی کارت‌های ملی گذاشتند و چه ضرورت و پیامدهایی می‌تواند داشته باشد؟
*
غفاری از تهران: پزشک معالج برای سرماخوردگی‌ام قرص «ادالت کولد» و برای چرک گلویم کپسول «ازیترومایسین» تجویز کرد. وقتی دفترچه بیمه خدمات درمانی‌ام را به داروخانه ارائه دادم، گفتند که این داروها مشمول بیمه نیست و آنرا باید به قیمت آزاد بخرم! به نظر شما دفترچه‌های بیمه‌ای را که با آنها نشود 2 داروی ساده را خرید، چه می‌توان نامید؟