گزیده خبرهای 9 مرداد -98


گزیده خبرهای 9 مرداد -98
برق گرفتگی مرگبار \
بابل – خبرنگار کیهان: یک زن 51 ساله در صلحدار کلاخشروبی بابل بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست داد.گفتنی است برق گرفتگی بر اثر برخورد با پمپ آب منزل بوده است.جسد متوفی به بیمارستان شهید بهشتی بابل منتقل شد.
اجرای حکم قصاص
نور – ایرنا: دادستان عمومی و انقلاب شهرستان نور از اجرای حکم قصاص یک جوان قاتل در این شهرستان خبر داد.قنبر قنبری گفت: این جوان حدود پنج سال پیش در یک درگیری با چاقو جوان 19 ساله‌ای را در روستای انگتارود بخش چمستان نور به قتل رسانده بود.وی اضافه کرد: حکم اعدام پس از محاکمه و صدور رای، اجرا شد.
بخشش اعدامی
گرگان – مهر: دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان گلستان گفت: یک محکوم به قصاص در گرگان با گذشت اولیای دم در چند قدمی اجرای حکم بخشیده شد.حجت‌الاسلام سیدرضا سیدحسینی اظهارکرد: قاتل، ۱۴ سال پیش هنگام دعوا با استفاده از چاقو سبب مرگ یک نوجوان ۱۶ ساله شده بود.وی با بیان اینکه به درخواست اولیای دم، مجرم به قصاص محکوم شد، گفت: پس از طی تشریفات قانونی حکم قصاص در نوبت اجرا بود که با پادرمیانی کارکنان شعبه سوم اجرای احکام دادسرای گرگان، خانواده مقتول بزرگوارانه از حق شرعی و قانونی خود گذشتند و قاتل را بخشیدند.
سرقت مسلحانه
سرویس شهرستانها: سارقان مسلح به شعبه یکی از بانک‌های شهرستان ساوه دستبرد زدندمعاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی  گفت: این سرقت توسط دو جوان  رخ داد که بنا به اظهارات شاهدان محلی یکی از سارقان سلاح کمری همراه داشت.سرهنگ «محمود خلجی»  عنوان کرد: شعبه بانک سرقت شده  به هشدارهای پلیس بی‌توجه بوده و با وجود پیگیری‌ها نگهبان حفاظتی نداشته است.وی  افزود: سارقان با تهدید کارمندان بانک، اقدام به سرقت مبلغی وجه نقد کرده و به سرعت  از محل متواری شدند.
پلمب مرکز لیزر درمانی
ایرنا – خرم آباد: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: یک مرکز لیزر درمانی غیرمجاز در استان پلمب شدمحمد رضا نیکبخت، افزود: این مرکز پس از محرز شدن تخلفات توسط بازرسان نظارت بر درمان پلمب و از ادامه فعالیت منع شد.وی اظهار داشت: پرونده این مرکز متخلف برای ادامه روند قانونی به مراجع مربوطه ارجاع داده شد.
قاچاق دام
خرم‌آباد – باشگاه خبرنگاران جوان: فرمانده انتظامی لرستان از کشف دام قاچاق میلیاردی توسط ماموران ایست و بازرسی شهرستان دلفان خبر دادسرتیپ حاجی محمد مهدیان نسب، گفت: مأموران کلانتری ۱۲ دلفان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور نورآباد – خرم آباد یک دستگاه کامیون بنز باری را با هماهنگی مقام قضائی توقیف کردند. وی افزود: ماموران در بازرسی از خودرو مذکور ۷۰ راس گوسفند قاچاق فاقد مجوز قانونی کشف و یک نفر را دستگیر کردند.
واژگونی خودرو
سرویس شهرستانها: فرمانده انتظامی شهرستان گناباد از واژگوني یک دستگاه سواري ال 90 در کیلومتر پنج گناباد – قائن ، خبر داد.سرهنگ «قربانعلی قربانی» گفت: با حضور ماموران در محل و  بررسي‌هاي اوليه مشخص شد، يك دستگاه سواري ال90 با پنج سرنشین به‌دلیل نامعلوم از جاده منحرف و واژگون شده است. سرهنگ قربانی اظهار داشت: در اين حادثه پنج سرنشین خودرو مصدوم و توسط اورژانس هوایی به مراکز درمانی منتقل که یکی از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در بیمارستان جان خود را از دست داد.