سرمقاله روزی نامه جمهوری "فرافکنی حامیان تروریسم"

روزی نامه حکومتی جمهوری اسلامی 4 شنبه 9 مردادماه سال 1398
سرمقاله روزی نامه  جمهوری "فرافکنی حامیان تروریسم"

مگر حزب الشیطان لبنان یک جریان تروریستی نیست؟ مگر این جریان تروریستی از سوی رژیم ولایت فقیه تشکیل نشد وتأمین مالی وتسلیحاتی نمی شود؟ مگر درائفجار مقر تفنگداران دریایی آمریکا دربیروت که موجب کشته و مجروح شدن صدها تفنگداز دریایی آمریکایی شد دست نداشت؟ مگر پاسدار محسن رفیقدوست  که فرمانده سپاه پاسداران بود درمجلس ارتجاع باا فتخار اعتراف نکرد هم چاشنی این انفجار وهم ایدئولوژی اش از تهران به بیروت رفته بود؟ مگر حزب الشیطان لبنان همراه با سپاه قدس درآلمان وآرژانتین و عراق وعربستان و یمن و لبنان مرتکب  اقدامات تروریستی نشد  و همچون پاسداران توی لیست تروریستی قرار ندارد؟ برای چه مقاله نویس برای انکار ولوث کردن این واقعیت خطاب به وزیر امور خارجه آمریکا که تأکید کرده است رژیم ولایت فقیه از تروریست ها حمایت می کند به وی انتقاد کرده  که وی ادعای  حمایت رژیم ولایت فقیه ا ازتروریست ها می کند؟
مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا بار دیگر ادعا کرد که ایران از تروریسم حمایت می‌کند و بزرگترین حامی تروریسم در مقیاس جهانی است. وی همچنین ادعا کرد که هدف آمریکای ترامپ از اعمال فشار حداکثری تغییر رفتار ایران است که به یک کشور عادی تبدیل گردد و حمایت از تروریسم را کنار بگذارد.
اگرچه این ادعای پمپئو توسط وی، ترامپ و برخی دیگر از مقامات آمریکائی مرتباً تکرار شده و می‌شود لکن به اعتراف بیانیه‌های مشترک 16 نهاد امنیتی آمریکا نه‌تنها به‌کلی بی‌اساس و دور از واقعیت است بلکه ایران در راه مقابله نفس‌گیر با تروریسم در منطقه، «نقش اول» را ایفا کرده و پرچمدار مبارزات ضدتروریستی در منطقه بوده است.
اگرچه پمپئو قبل از احراز مقام وزارت خارجه، ریاست سازمان سیا را برعهده داشته و قاعدتاً به تمامی اطلاعات طبقه‌بندی شده درباره تروریست‌های اجاره‌ای، حامیان و عوامل تجهیز و سازماندهی تروریست‌ها دسترسی داشته و دارد، لکن همانند ترامپ فعلاً ترجیح می‌دهد با دروغ‌پردازی و انتشار اطلاعات غلط و دستکاری شده، برای تامین اهداف ‌دار و دسته ترامپ تلاش کند.
نه‌تنها منابع اطلاعاتی بلکه حتی رسانه‌های غربی و به‌ویژه آمریکائی به نقش آشکار و نهان عربستان و امارات در تامین منابع مالی، تجهیز، آموزش و سازماندهی گروه تروریستی در منطقه اشاره‌های مستقیمی دارند و از سازمان جاسوسی آمریکا «سیا» به عنوان منبع تروریسم سخن به میان می‌آورند، اگر پمپئو به حافظه‌اش مراجعه کند و در بیان حقایق عینی و ملموس ذره‌ای صداقت و شهامت به خرج دهد، از متحدان واشنگتن در منطقه به‌عنوان عاملان شکل‌گیری، تجهیز و حمایت از تروریست‌های اجاره‌ای سخن خواهد گفت و حتی به نقش غیرقابل انکار شبکه‌های جاسوسی آمریکا، انگلیس، فرانسه و اسرائیل هم در این زمینه اعتراف خواهد کرد.
دار و دسته ترامپ هرگز نمی‌توانند با دروغ‌پردازی و توسل به فضاسازی‌های کثیف سیاسی – تبلیغاتی علیه ایران، افکار عمومی جهان را به سمت و سوی دیگر منحرف سازند و با ارائه آدرس‌های غلط، خود و سرانگشتان خود را تبرئه کنند. آمریکا و متحدانش که هنوز هم برای حمایت از منافقین و سایر تروریست‌های اجاره‌ای وسوسه می‌شوند و با آنها عکس یادگاری می‌گیرند، به قدری رسوا و بی‌آبرو هستند که حتی با ادعای پرچمداری مبارزه ضدتروریستی هم نمی‌توانند عملکرد شوم و ضدانسانی خود را مثبت جلوه دهند.
نقش آشکار آمریکا در هلی‌برد تروریست‌ها در سوریه و عراق حتی به شهادت فیلم‌های موجود هم رسانه‌ای شده و دیگر جائی برای پنهانکاری و توسل به تبلیغات عوام‌فریبانه باقی نگذاشته است.
آمریکا و زائده شرم‌آورش انگلیس در ماجرای القاعده و طالبان هم نقش اول را برعهده داشته و دارند و همگان به‌خاطر دارند که بی‌نظیر بوتو نخست‌وزیر اسبق پاکستان به‌خاطر افشای نقش محرز لندن و واشنگتن به قتل رسید درحالی که پاکستان در آن دوره، مجری سیاست‌های مرتبط با سازماندهی و هدایت تروریست‌ها در افغانستان محسوب می‌شد. حتی حملات نظامی آمریکا به افغانستان و ادعای پرچمداری مبارزات ضد تروریستی هم نتوانسته کمکی به حامیان وقیح تروریسم تلقی شود و آنها را تبرئه سازد.
واقعیت اینست که تروریسم عملاً به ابزار و سیاستی برای آمریکا و متحدانش تبدیل شده و هرگونه فرافکنی و ارائه آدرس‌های غلط با هدف متهم کردن ایران کاملاً بی‌فایده است، چرا که اگر مجاهدات نیروهای ضد تروریستی ایران و محور مقاومت اسلامی در سوریه و عراق نبود، اکنون داعش در سوریه و عراق، حاکم بلامنازع مورد حمایت آمریکا و متحدانش محسوب می‌شد. حامیان تروریسم در سوریه و عراق هنوز هم مایوس نشده‌اند و در «ادلب» سرگرم شرارتند. اگر قرار باشد روزی بقیه پرده‌ها نیز کنار زده شود، آن روز بهتر می‌توان چهره بدون نقاب آمریکا و متحدانش را به عنوان حامیان وقیح تروریسم اجاره‌ای شناسائی کرد.