1050 مدرسه در لرستان کد تخریبی دارند



یک مسئول خبر داد:
1050 مدرسه در لرستان کد تخریبی دارند  10مرداد-98
مدرسه
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: استان لرستان دارای ۱۰۵۰ مدرسه با کد تخریبی دارد.
به گزارش ایسنا، رضا زینی‌وند در همایش تجلیل از برگزیدگان طرح‌ها و برنامه‌های آموزش ابتدایی شهرستان بروجرد، اظهار کرد: بنا رشد، توسعه و پیشرفت هر کشوری آموزش و پرورش است.
وی تصریح کرد: امروز یکی از مؤلفه‌های مهم قدرت، ثروت، و توسعه در دنیا و همه کشورها آموزش و پرورش است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان خاطرنشان کرد: هر کس و هر کشوری این مهم را درک کرده باشد به جایگاه رفیع رسیده است.
زینی‌وند ادامه داد: پایه‌گذاری این استخوان‌بندی در مقطع ابتدایی است، البته این مهم طر سند تحول بنیادین به خوبی دیده شده است.
وی بیان کرد: از مهم‌ترین اهداف جشنواره جابربن حیان تحقق این مهم و تقوبت بنیه ایده‌پردازی در بین آینده سازان کشور است.
مدیرکل آموزش و پرورش لرستان اظهار کرد: با توجه به وجود مدارس متعدد دارای کد تخریبی و نیازمند تعمیر و تجهیز از یک سو و خسارات عدیده ناشی از سیل فروردین ماه امسال اعتبار، ۸۶ میلیارد تومانی برای لرستان در نظر گرفته شده است.
زینی‌وند تصریح کرد: سیل تهدید بزرگی برای لرستان بود البته با نگاه‌های ویژه معطوف شده به استان این تهدید به فرصت بزرگی تبدیل شده است.
وی خاطرنشان کرد: از این رو می‌کوشیم با استفاده از فرصت ایجاد شده در جهت رفع عقب‌افتادگی و کمبودهای گذشته گام برداشته و با جذب اعتبارات بیشتر به دنبال برداشتن گام‌های بلندی برای توسعه و پیشرفت لرستان باشیم.
این مقام مسئول اضافه کرد: در حالی در گذشته اعتبارات نوسازی، توسعه، تجهیز و تعمیر مدارس تنها سهم ۲.۵ درصدی از اعتبارات عمرانی استان داشتند که این سهم در سال گذشته با افزایش به ۶ درصد از ۱۸ به ۵۷ میلیارد تومان رسیده است.
زینی‌وند عنوان کرد: در گذشته قریب به ۱۰۵۰ مدرسه در لرستان کد تخفیف خورده بودند که با تلاش‌های صورت گرفته و استفاده از ظرفیت خیرین اعتبار ۲۱۴ میلیارد تومانی به سه استان سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان تخصیص یافته که سهم استان ما از این اعتبارات ۸۶ میلیارد تومان است.
وی تصریح کرد: در این راستا ۱۱۳ مدرسه تخریبی، ۳۱۳ مدرسه آسیب‌دیده و نیازمند تعمیر و ۱۷۹ مدرسه نیازمند تجهیز معرفی شده است.
زینی‌وند مقدم اظهار کرد: اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی از سوی نوسازی کشور با هدف استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی مدارس لرستان اختصاص یافته که در توزیع اعتبارات همه شهرستان‌های استان توجه می‌شود.
وی ادامه داد: میانگین استاندارد فضایی آموزشی در کشور ۸ متر مربع است در حالیکه این میزان در استان ۵.۵مترمربع است.