گزیده ها قسمت سوم


گزیده ها قسمت سوم 6 مرداد -98

۲ مجروح بر اثر تیراندازی افراد مسلح ناشناس به سمت یک دستگاه اتوبوس
مدیر حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: تیراندازی افراد ناشناس به یک دستگاه اتوبوس در مسیر ایرانشهر - خاش دو مجروح برجای گذاشت.
محمود رضا ناصح در گفت و گو با فارس در زاهدان اظهار کرد: شب شنبه تیراندازی افرادی ناشناس به یک دستگاه اتوبوس در مسیر ایرانشهر - خاش دو مجروح برجا گذاشت.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی ایرانشهر گفت: این دو نفر جهت مداوا به بیمارستان خاتم الانبیاء ایرانشهر منتقل شدند و حال عمومی آنان رو به بهبود است.
به گفته فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان این حادثه به دلیل اختلافی که بین صاحب اتوبوس و ضاربین وجود داشته اتفاق افتاده بود که در پی آن دو مسافر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و زخمی شدند که روند درمان آنان در حال انجام است.
سرتیپ قنبری گفت: اختلاف فردی علت تیراندازی به اتوبوس در مسیر ایرانشهر - خاش بوده است.
وی اظهار داشت: شب شنبه این اتوبوس حامل مسافران در منطقه تیغ آباد از توابع شهرستان خاش توسط سرنشینان یک خودرو سواری هدف تیراندازی قرار گرفت.
وی با بیان اینکه ضاربان پس از تیراندازی بلافاصله از محل متواری شدند افزود: ضاربان این حادثه هم اینک شناسایی و اقدامات لازم برای دستگیری آنها انجام شده است. فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان گفت: این حادثه راهزنی نبوده و دلیل آن اختلاف بین صاحب اتوبوس و ضاربان بوده است.
وی با بیان اینکه دو نفر از مسافران این اتوبوس مورد اصابت گلوله قرار گرفتند اظهار داشت: این افراد در بیمارستان تحت مراقبت هستند که پس از درمان از بیمارستان مرخص خواهند شد.
رئیس یگان حفاظت منابع طبیعی خلخال مورد حمله قاچاقچی قرار گرفت
رئیس پاسگاه یگان حفاظت منابع طبیعی خلخال مورد حمله و ضرب و شتم قاچاقچی گیاهان دارویی و فرآورده های جنگلی قرار گرفت و مصدوم و روانه بیمارستان شد.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خلخال، در گفت و گو با ایرنا گفت: محمد آذری هنگام تعقیب یک دستگاه خودرو سواری تیبا حامل گیاه دارویی ریشه شقاقل در مسیر روستای خوجین به طولش مورد حمله قاچاقچی و راننده این خودرو قرار گرفت.
صادق پورمحمد اظهار داشت: قاچاقچی حامل فرآورده های جنگلی با استفاده از خودرو خود اقدام به زیر گرفتن رئیس پاسگاه یگان حفاظت این اداره که قصد جلوگیری از حرکت خودرو به سمت روستای طولش را داشت، کرده و پس از ارتکاب جرم از محل متواری شد.
وی اظهار کرد: مامور این اداره در اثر برخورد خودرو و کشیده شدن روی زمین از نواحی مختلف بدن دچار شکستگی استخوان شده و اکنون در بیمارستان امام خمینی (ره) این شهر بستری و زیر درمان قرار دارد.
وی با بیان اینکه حمل و نگهداری، خرید و فروش ریشه گیاه دارویی شقاقل که از فرآورده های جنگلی این منطقه محسوب می شود از موارد قاچاق منابع ملی بوده و با قاچاقچیان این گیاه برخورد می شود، افزود: اکنون مشخصات قاچاقچی متواری به ماموران انتظامی منطقه برای دستگیری و تحویل به مقامات قضایی اعلام شده است.
یک دوچرخه‌سوار ایرانگرد که در سفر به شمال کشور مورد حمله سارقان قرار گرفته و مجروح شده با پیگیری مسئولان درحال حاضر روند درمانی‌اش را در تهران دنبال می‌کند.به گزارش ایسنا، یک دوچرخه‌سوار خارجی که به تازگی از بیماری سرطان رهایی یافته و تصمیم به جهانگردی گرفته بود، در سفر به شمال ایران گرفتار حادثه‌ای تلخ شده که متاسفانه باعث بستری شدندش در بیمارستان شده است.این دوچرخه سوار 2 مرداد ماه جاری ساعت حدود 21 شب در شهر نشتارود و در نزدیکی تنکابن توسط 7 نفر مهاجم مورد ضرب و شتم قرار گرفته و وسایلش نیز به سرقت می‌رود. وی که به شدت از ناحیه صورت آسیب دیده و دچار شکستگی فک و دندان شده بود، به بیمارستان شهید رجایی تنکابن منتقل می‌شود.اما بلافاصله پس از اینکه فرمانداری تنکابن و نیروی انتظامی در جریان ماجرا قرار می‌گیرند، در مدت زمان کوتاهی 7 متهم این پرونده دستگیر و به زندان منتقل شده‌اند و اموال مسروقه نیز کشف و تحویل مالباخته شده است.این دوچرخه سوار اکنون با مساعدت مسئولان استانی برای درمان بهتر به بخش VIP بیمارستان خاتم الانبیاء تهران منتقل شده تا برای درمان بهتر و جراحی شکستگی فک تحت مداوا بهتر قرار گیرد.هم‌چنین قرار است مادر این دوچرخه سوار نیز به‌زودی وارد تهران شود.این دوچرخه سوار توسط پلیس دلجویی شده و بستگان او نیز از عملکرد پلیس و مقامات محلی تقدیر کرده‌اند.
مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به وقوع رگبار و رعد و برق در برخی نقاط کشور دردو روز آینده، از افزایش سرعت باد و خیزش گرد و خاک در جنوب سمنان، جنوب تهران، استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال شرق اصفهان، یزد و خوزستان و منطقه زابل خبر داد.احد وظیفه، اظهار کرد: براساس تحلیل آخرین خروجی مدل‌های هواشناسی، امروز وفردا (6 و 7 مرداد) در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب برای نیمه جنوبی و غرب کرمان، نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، برخی مناطق استان‌های فارس و هرمزگان رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت و در استان‌های ساحلی خزر، برخی نقاط آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، اردبیل، خراسان شمالی ارتفاعات البرز در استان‌های زنجان، سمنان، تهران، قزوین، البرز رگبار پراکنده و گاهی رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.به گفته وظیفه، در روز سه‌شنبه (8 مرداد) در ساعات بعدازظهر در جنوب سیستان وبلوچستان، نیمه جنوبی کرمان، برخی نقاط هرمزگان و جنوب شرقی فارس رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و در خراسان شمالی، گلستان، شمال آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی اردبیل رگبار پراگنده گاهی رعد وبرق و وزش باد خواهیم داشت.مدیر کل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در سه روز آینده پدیده غالب در شرق کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد شدید و گاهی هم گرد و خاک خواهد بود، گفت: در همین مدت در ساعات بعدازظهر در جنوب سمنان و جنوب تهران و در استان‌های قم، البرز، قزوین، مرکزی، شمال شرق اصفهان، یزد و خوزستان سرعت باد افزایش می‌یابد و در برخی نقاط سبب خیزش گرد و خاک می‌شود.وی تاکید کرد که طی سه روز آینده شرق دریای عمان مواج پیش‌بینی می‌شود.وی با اشاره به هوای تهران گفت: امروز (6 مرداد) هوای تهران کمی ابری، همراه با وزش باد شدید، در بعدازظهر افزاش ابر و گاهی همراه با وزش باد شدید خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که دمای تهران در این روز درگرمترین زمان به 39 درجه سانتیگراد و در خنک‌ترین زمان به 29 درجه سانتیگراد برسد.وظیفه در پایان گفت: ‌فردا دوشنبه (7 مرداد) هوای تهران صاف و گاهی همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. دمای پایتخت در این روز بین 38 و 27 درجه سانتیگراد خواهد بود.هشدار درباره بارش‌های سیل‌آسا
کارشناس سازمان هواشناسی، پدیده رگبار و رعد و برق همراه با بارش‌های سیل‌آسا را در بیشتر مناطق کشور پیش‌بینی کرد
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمد اصغری گفت: شرایط در بخش‌های جنوبی کشور برای وقوع رگبار‌های سیل آسا فراهم است که به هموطنان هشدار می‌دهیم در بخش‌های جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب ایرانشهر و ارتفاعات هرمزگان مانند حاجی آباد، بشاگر و بستک موارد احتیاطی را رعایت کنند.وی افزود: در تنگه هرمز آب‌ها مواج است و ارتفاع موج در سواحل جزیره قشم بارز خواهد بود.در بخش‌های جنوبی استان کرمان هم رگبار و رعد و برق خواهیم داشت تا حدی که روان آب‌ها جاری خواهد شد و بارش‌ها در یک هفته اخیر در لار بسیار قابل توجه است.اصغری گفت: بارش‌ها در مناطق شمالی هم ادامه خواهد یافت.کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در شمال غرب کشور احتمال وقوع بارش‌های ناگهانی و تندباد‌های لحظه‌ای بسیار زیاد است که می‌توان به آذربایجان شرقی، اردبیل و در بخش‌های شمالی آذربایجان غربی مانند خوی، ماکو و جلفا اشاره کرد و این شرایط در بخش‌های مرزی هم حاکم خواهد بود.