سرمقاله روزی نامه جمهوری "پاداش به مزدوران"

روزی نامه  حکومتی  جمهوری اسلامی 3 شنبه 12 شهریور ماه سال 1398
خیلی و قاحت و دریدگی و پررویی می خواهد که بانادیده گرفتن کارنامه ننگین وخونین تاریخی  نقض مستمر حقوق بشر بیش از 4 دهه ای که رژیم ولایت فقیه دارد . به ویژه  قتل عام زندانیان سیاسی تابستان 67 که درمدت زمان کوتاهی  اتفاق افتاد و ننگ تاریخی حک شده برپیشانی رژیم ولایت فقیه  رکوردار محکومیت جهانی نقض مستمر حقوق بشر می باشد . ولی سرمقاله  نویس  از موضع وکیل  زندانیان در یمن که گفته می شود  این مکان  زندان  نزدیک مکان تمرکز حوثی ها وانبار موشکی و پهبادهای شان بوده است که  در حمله هوایی ائتلاف  مورد حمله واقع شد . وی  وکیل مدافع زندانیان  وحوثی  های یمنی شده است تا  از موضع طلبکاری  صلیب سرخ جهانی را متهم به جاسوسی برای ائتلاف مخالف حوثی ها یمنی  کند.
سازمان صلیب سرخ بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای از قتل‌ عام یکصد نفر از اسرائی که در اختیار انصارالله قرار داشتند توسط بمباران هواپیماهای ائتلاف سعودی خبر داد. این سازمان ضمن اعلام محکومیت جنایت اخیر سعودیها آن را «جنایت جنگی» دانست و اعلام کرد این کمپ نگهداری اسرا در استان «ذمار» به‌تازگی توسط نمایندگان صلیب سرخ مورد بازدید قرار گرفته بود و مطابق توافقات طرفین قرار بود در اولین فرصت در چارچوب مبادله اسرای جنگی میان دو طرف رد و بدل شوند.گزارش‌های موجود نشان می‌دهد اطلاعات مربوط به اردوگاه نگهداری از اسرای در اختیار حوثی‌ها به ائتلاف سعودی داده شده بود و آنها می‌دانستند که اسرا در کجا قرار داشته‌اند. با این حال، سعودیها با تکذیب جنایت اخیر خود مدعی شده‌اند گویا محل استقرار حوثی‌ها را بمباران کرده‌اند ولی صلیب سرخ ضمن رد این ادعا درصدد بازدید میدانی و خواستار بررسی مسئله از نزدیک شده است.
اطلاعاتی در اختیار است که نشان می‌دهد ائتلاف سعودی که دیگر هیچ عضو دیگری به جز سعودیها ندارد و عملاً یک ائتلاف تک‌نفره محسوب می‌شود، تعمداً و با هدف قتل عام اسرائی که تاریخ مصرف آنها تمام شده و بازگشت آنها به زیان سعودیها است، به این حملات وحشیانه علیه نیروهای خودی که در اسارت انصارالله بودند، مبادرت ورزیده است. به نظر می‌رسد این تصمیم و دستور از اتاق جنگ ائتلاف سعودی که در آن مستشاران آمریکائی، انگلیسی و فرانسوی هم حضور دارند، صادر شده تا آنکه مشخصاً عناصر در جنگ با حوثی‌ها که به اسارت درآمده‌اند، فرصتی برای بازگشت نداشته باشند و به‌کلی قتل عام شوند تا آنکه سعودیها و دیگران با پیامدهای بازگشت آنها مواجه نشوند. بدین ترتیب یکبار دیگر ثابت شد عناصر اجاره‌ای که تحت فرمان اتاق جنگ ائتلاف سعودی قرار دارند، «مهره‌های یکبار مصرف» محسوب می‌شوند و به هر قیمت ممکن، هرگز نباید به پشت جبهه بازگردند.موضوع دیگری که به تشدید اوضاع منجر شده، تقابل و درگیری شدید نظامی عربستان و امارات در روزهای اخیر است که بحران عظیمی را در مراکز تصمیم‌گیری و به‌ویژه اتاق جنگ ائتلاف سعودی به وجود آورده و به تردیدها و بلاتکلیفی در عملیات جنگی دامن زده است. این نکته از آن جهت اهمیت دارد که امارات علیرغم تصمیم به عقب‌نشینی از یمن و فاصله گرفتن از سعودیها، طی روزهای اخیر با بمباران گسترده مناطق تحت تصرف متحدین سعودی در عدن و حومه عملاً یکبار دیگر در مقیاسی به مراتب وسیع‌تر از گذشته وارد صحنه عملیات نظامی شده و نیروهای مزدور وابسته به منصور هادی رئیس‌جمهور فراری و مستعفی یمن را به‌کلی تارومار کرده است. به‌ویژه آنکه امارات به نقش آشکار خود در این حملات هوائی گسترده به صراحت اذعان کرده و تاکید ورزیده که این پایان ماجرا نیست. شاید این آخرین پاداش اعضای ائتلاف سعودی به مزدوران باشد.
موضوع مهم‌تر به تشدید حملات پهپادی ارتش یمن و نیروهای مقاومت به عمق خاک عربستان است که به‌خاطر دقت هدفگیری و شدت آسیب‌های وارده، سعودیها را غافلگیر و منفعل ساخته است. ارتش یمن با تمرکز حملات پهپادی به کمک تجهیزات نقطه‌زن بر روی تاسیسات نفتی، امکانات فرودگاهی و مراکز تجمع و تجهیز نظامی در عمق خاک عربستان، توانمندی‌های عملیاتی خود را مرتباً ارتقاء داده و به خوبی ثابت کرده که اعلام سه هزار نقطه برای هدفگیری حملات پهپادی، اغراق نبوده است و هرلحظه ممکن است نقاط امن دیگری را با حملات مرگبار و غافلگیرانه هدف بگیرد. تصادفی نیست که «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل اخیراً فشار آشکار و نهان بر روی سعودیها برای پایان دادن به جنگی بیشتر کرده است، که وی آن را «بیهوده و احمقانه» می‌داند، بعلاوه امانوئل مکرون در هر فرصتی فجایع یمن را ناشی از یک «جنگ کثیف» معرفی می‌کند که باعث شرمساری است و باید سریعاً به آن پایان داد.رهبران مقاومت یمن علیه ائتلاف متجاوزین به عناصر خائن و مزدوری که فریب سعودیها را خورده‌اند هشدار داده که سرنوشتی بهتر از قربانیان جنایات جنگی اخیر سعودیها در انتظار آنها نیست و مطمئن باشند که سعودیها برای خلاصی از آنها، در هر فرصتی به قلع و قمع کردن مزدوران خود ادامه می‌دهند. هنوز سعودیها توضیح و توجیهی برای قتل عام مزدوران خود که در طیف تروریست‌های تحت فرمان منصور هادی حضور داشته و اسیر نیروهای مقاومت شده بودند، ارائه نکرده و مرتباً ادعا می‌کند گویا محل تجمع حوثی‌ها را طی 8 مرحله حملات سنگین هوائی نابود کرده است!به نظر می‌رسد تمامی طرفهای حاضر در ائتلاف سعودی سرگرم نابود کردن مزدوران در جنگ یمن هستند تا این فاجعه به روشی که آمریکا، انگلیس و فرانسه تعیین کرده‌اند، خاتمه یابد. طرفهای غربی حاضر در اتاق جنگ یمن اصرار دارند که هیچ‌یک از تروریست‌های اجاره‌ای که از کشورهای غربی به مزدوران ائتلاف سعودی پیوسته‌اند، نباید به خانه‌هایشان و کشورشان در غرب بازگردند و قتل عام اخیر توسط امارات که 300 قربانی داشت و قتل عام توسط سعودیها با یکصد کشته، جزئی از همین طرح شوم است.