روحانی با خنده‌هایش چه امتیازی به طرف مقابل داد؟



سفیر پیشین ایران در لندن:
روحانی با خنده‌هایش چه امتیازی به طرف مقابل داد؟ 10 مهر-98 وی
ترکش این قهقه روحانی با نخست وزیر انگلیس به حسین فریدون برادر شیخ حسن روحانی اصابت کرد .چون به خاطر دریافت رشوه های ده ها میلیاردی  وفساد بانکی  نجومی و... محکوم به 5 سال حبس قطعی شد.
خنده روحانی
«باید به منتقدان خنده‌های رئیس‌جمهور گفت، شما وزیر خارجه همیشه عبوس داشته‌اید اما چه دستاوردی برای کشور داشته است. نطق تقریبا جامع حسن روحانی را نمی‌بینند ولی تنها به خنده‌های رئیس‌جمهور اشاره می‌کنند. این خنده‌ها چه امتیازی را به طرف‌های مقابل داده است؟ هجمه‌ها نسبت به خنده رئیس‌جمهور را می‌توان نماد کج‌سلیقگی، بدسلیقگی و استفاده از هر فرصتی برای محکوم و منکوب کردن طرفی دانست که خیلی با آن موافق نیستند
به گزارش ایسنا، سیدجلال ساداتیان، کارشناس مسائل‌بین‌الملل و سفیر پیشین ایران در لندن درباره انتقاداتی که نسبت به خنده‌های رئیس‌جمهور در دیدار با سران کشورهای انگیس و فرانسه اظهار می‌شود و آن را مایه خدشه‌دار شدن غرور ملی ارزیابی می‌کنند، به انتخاب گفت: «واقعیت این است روی گشاده منطبق با دین و آیین مقدس ماست. به این منتقدان باید گفت شما که وزیر خارجه همیشه عبوس داشته‌اید، چه دستاوردی برای کشور داشته است؟ نطق تقریبا جامع حسن روحانی را نمی‌بینند ولی تنها به خنده‌های رئیس‌جمهور اشاره می‌کنند.
مگر روحانی با خنده‌ها چه امتیازی به طرف‌های مقابل داده؟ هجمه‌ها نسبت به خنده رئیس‌جمهور را می‌توان نماد کج‌سلیقگی، بدسلیقگی و استفاده از هر فرصتی برای محکوم و منکوب کردن طرفی دانست که خیلی با آن موافق نیستند. به هیچ عنوان این اظهارات را به معنای حمایت و عدم انتقاد از روحانی ارزیابی نکنید اما واقیت این است انتقادات این‌گونه به هیچ عنوان با اصول اخلاقی تناسب ندارد
سکه‌ای که از سکه افتاد
«تولید سکه‌های ۱۰۰، ۲۰۰ و ۵۰۰ تومانی در یکی از شرکت‌های ضرب‌کننده سکه به‌ دلیل از بین رفتن حاشیه سود، متوقف شده است. این در حالی است که هم‌اکنون سهم سکه در مراودات روزانه مردم به غیر از کرایه تاکسی بسیار اندک است. اما با حذف چهار صفر از پول ملی و تعریف واحد پولی جدید تومان سکه‌های جدیدی ضرب و توزیع خواهد شد که ارزش خود را خواهد داشت
به گزارش ایسنا، روزنامه ایران نوشت: «یک فوریت لایحه دولت برای حذف چهار صفر از پول ملی روز یکشنبه در مجلس به تصویب رسید و بدین ترتیب بسترهای تولد واحد پولی جدید در کنار اسکناس و مسکوکات جدید فراهم شد. همانگونه که عبدالناصرهمتی، رئیس کل بانک مرکزی در جریان بررسی یک فوریت لایحه حذف چهار صفر از پول ملی در مجلس گفت، پس از تصویب لایحه حذف چهار صفر، جایگزینی پول‌های جدید با پول‌های فعلی ۴ سال زمان می‌برد.
در دهه‌های اخیر با رشد نرخ تورم، دیگر اسکناس‌ها و مسکوکات در دست مردم پاسخگوی نیاز مبادلاتی آنها نیست. بر اساس گفته‌های رئیس کل بانک مرکزی از سال ۱۳۵۰ تا کنون، بهترین پول که یک هزار تومانی بوده به چک پول ۵۰ هزار تومانی تبدیل شده، یعنی پول کشور ۵۰ برابر شده است در حالی که ارزش پول ملی سه هزار و ۵۰۰ برابر کاهش پیدا کرده است. در حال حاضر رابطه پول ملی با ارزهای خارجی هم خوب نیست مثلاً معادل دلاری یک ریال ۸۰۰۰۰ است.
حال قرار است با رفرم پولی، این تناسب دوباره به اقتصاد بازگردد و اسکناس و مسکوک اعتبار خود را بازیابد. طبق آماری که عبدالناصر همتی در مجلس ارائه کرده است، سالی نزدیک به یک میلیارد اسکناس امحا می‌شود، نزدیک به ۹ میلیارد اسکناس در جریان است که اگر چهار صفر از پول ملی حذف شود تعداد اسکناس‌ها به ۲.۲ میلیارد می‌رسد این یعنی با حذف چهار صفر شاهد کاهش حجم اسکناس و هزینه‌ها و وارد شدن مسکوکات به چرخه کار هستیم.
البته در سال‌های اخیر توسعه بانکداری الکترونیک کمک زیادی به مبادلات روزانه کرده است. بر اساس آمارهای رسمی هم‌اکنون نسبت اسکناس و مسکوک در دست مردم به حدود ۲.۵ درصد می‌رسد. به معنای دیگر نزدیک به ۹۷.۵ درصد مبادلات پولی به‌صورت ابزارهای الکترونیک انجام می‌شود. با این حال بار اصلی همین ۲.۵ درصد هم بر دوش ایران چک هاست که بیشترین ارزش را دارد. بر همین اساس ۵۵ درصد از پول در گردش را ایران چک و ۴۵ درصد آن را مسکوکات تشکیل می‌دهد.