تعداد فوتی‌های سیل آوج به چهار نفر رسید+فیلم

 فرماندار آوج به ایلنا خبر داد؛

۱۳-مرداد-۱۴۰۰

فرماندار شهرستان آوج گفت: با پیدا شدن یکی از مفقودین سیل روز گذشته تعداد فوتی‌ها در شهرستان آوج به چهار نفر رسید و عملیات جست‌وجو برای نوزاد مفقود شده همچنان ادامه دارد.

نصرت الله علیرضایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در قزوین با اشاره به آخرین وضعیت سیل در شهرستان آوج گفت: در حال حاضر عملیات امدادی در حال انجام است و اکیپ‌های عملیاتی و گروه‌های مختلف هلال احمر، دستگاه‌های خدمات رسان، بسیج، نیروهای امداد رسان، راهداری و بویژه گروه‌های داوطلب از مردم و  همچنین مسئولان شهرستان پای کار هستند.  

فرماندار شهرستان آوج ادامه داد: بیشترین میزران خسارات به روستای شهید آباد وارد شد و در مجموع بخشی از برق و گاز این روستا به خاطر حفظ ایمنی و سلامت جان و مال مردم قطع بود که درحال وصل شدن است، نزدیک به 10 تیر برق شکسته بود که جا به جا شد و ترانس‌ها نیز در حال نصب است.

وی عنوان کرد: لوله های گاز نیز در چند منطقه شکسته شده بود که با رعایت حساسیت و اصول ایمنی گاز بخش زیادی  از روستاها وصل شده و تا آخر وقت امروز گاز و برق در مناطق وصل خواهد شد.

این مسئول افزود: همچنین آبگرفتگی معابر، مغازه‌ها و محل نگهداری احشام توسط هلال احمر، بسیج سازندگی و نیروی انتظامی در حال پاکسازی است.

علیرضایی درباره میزان خسارات واد شده گفت: پیرو جلسه اضطراری برگزار شده در شب گذشته تمام گروه‌های کارشناسی و تخصصی  موظف شدند ظرف 48 ساعت به صورت میدانی میزان خسارات را با شاخص و عدد و رقم برآورد کرده و به فرمانداری و ستاد مدیریت بحران گزارش کنند.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن، جهاد کشاورزی، راهداری موظف هستند هر یک در حوزه تخصصی خود خسارات را برآورد کنند که ابنیه فنی و پل‌ها، منازل مسکونی، خودورهای مفقودی که 10 دستگاه بوده و همچنین بسیاری از ادوات کشاورزی از  جمله آنها هستند.

نماینده عالی دولت در شهرستان آوج درباره خسارات جانی سیل گفت: شب گذشته تعداد فوتی‌ها سه و مفقودی‌ها دو مورد بود که با جست‌وجوهای انجام شده مرد ۶۰ ساله‌ای که مفقود شده بود در حوالی تونل شهرستان در دو کیلومتری آبگرم پیدا شد و با پیدا شدن این مفقود تعداد فوتی‌های این سیل به چهار نفر رسید.

وی افزود: عملیات جست‌و جو برای یک نوزاد گمشده در حادثه دیشب همچنان ادامه دارد.

 

حجم ویدئو: 6.22M | زمان ویدئو: 00:00:25