مهار آتش سوزی در جنگل های سروآباد

 مهار آتش سوزی در جنگل های سروآباد۹-شهریور-۱۴۰۰

وقتی آتش خودش خاموش می شود ودرختان را خاکسترمی کند گفته می شود آتش مهارشده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد گفت: آتش سوزی جنگل‌های این شهرستان در محدوده روستا‌های "دیوزناو"، "دزه وند" و "پالنگان" بعد از سه روز تلاش شبانه روزی و بی وقفه مهار شد.                                                   مهار آتش سوزی در جنگل های سروآباد


به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مسلم مرادی رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد اظهار داشت: در آتش سوزی گسترده جنگل های سروآباد بیش از ۸۰ هکتار از جنگل‌های باارزش محدوده روستا‌های "دیوزناو"، "دزه وند" و "پالنگان" شامل درختان بنه و بلوط طعمه حریق شد و خسارات زیادی به منابع طبیعی منطقه وارد کرد.

مرادی اضافه کرد: در مهار این آتش سوزی نیرو‌های منابع طبیعی شهرستان‌های کامیاران، سروآباد، یگان حفاظت از منابع طبیعی اداره کل منابع طبیعی، انجمن زیست محیطی شهرستان پاوه استان کرمانشاه و اهالی روستا‌های اطراف و دوستداران طبیعت حضور داشتند و بعد از سه روز تلاش شبانه روزی و بی وقفه این آتش سوزی مهار شد.

او با بیان اینکه سخت‌گذر بودن منطقه و گرمای زیاد هوا مهار و کنترل آتش سوزی را بسیار سخت کرده بود گفت: علت آتش سوزی تاکنون مشخص نیست و در دست بررسی است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سروآباد یادآور شد: حفاظت و حراست از عرصه‌های منابع طبیعی که سرمایه ارزشمند و گرانبهای جامعه است نیازمند احساس مسوولیت همه افراد است و تنها وظیفه ادارات خدمات رسان، منابع طبیعی و محیط زیست نیست بلکه همه اقشار باید در این ارتباط احساس مسوولیت کنند.

از مساحت ۱۲۰ هزار کیلومتری شهرستان سروآباد نیز ۵۷ هزار هکتار آن را منطقه حفاظت شده کوسالان و شاهو، ۱۲ هزار هکتار آن را اراضی ملی و ۵۱ هزار هکتار را اراضی کشاورزی و باغی تشکیل می‌دهد.

شهرستان سروآباد با ۲ بخش مرکزی و اورامان و جمعیتی افزون بر ۵۲ هزار نفر در فاصله ۹۰ کیلومتری از غرب سنندج مرکز استان کردستان واقع شده و ۲۴ کیلومتر مرز با کشور عراق دارد.