کارشناسان سیاسی: رهنمودهای خامنه ای نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

 کارشناسان سیاسی: رهنمودهای خامنه ای نقشه راه موفقیت دولت و ملت است۹-شهریور-۱۴۰۰

کارشنسان سیاسی ادعایی که سرسپرده و حامی ومدافع خامنه ای رمال اند از قماش خود این رهبر ام الفساد رمال اند .برای اینکه واقعیت عینی تجربه شده بیش از ۳ دهه راآشکارا کتمان ووارونه کرده اند زیرا  شرایط فسادزا و محاط شده دربحران هاهمراه با روندرشد تورم و گرانی و به ویژه بحران اقتصادی وتحریم های ناشی از مخالفت با برجام وفاجعه مرگ  بار کرونا با بی آبی وقطع برق  وفقر وبیکاری  بخشی از عملکرد  رهبر همه کاره غیرپاسخ گوی ۳۳ ساله خامنه ای رمال است .به خصوص اینکه رهنمودهای وی بوده است که منجر به عملی شدن طرح مهندسی کودتای یک دست کردن رژیم نامشروع ولایت فقیه با کابینه دژخیم جهادی وانقلابی مورد نظر وتأییدش شده است .

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

استان‌ها- ایرنا- رهبر معظم انقلاب دولت سیزدهم را در آغاز فعالیت آن، به خدمت به مردم، تمرکز بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور، "مردمی بودن»، «عدالت‌ورزی»‌ و «فسادستیزی» فراخواندند.

 ضرورت «احیای امید و اعتماد مردم»، اجرای وعده ها و یکی شدن حرف و عمل مسئولان بخش دیگری از رهنمودهای آیت الله خامنه ای بود که روز شنبه در دیدار رییس جمهوری و هیات دولت سیزدهم با ایشان ایراد کردند.

رهبر انقلاب در آن دیدار، شرایط کشور را دشوار خواندند و افزودند: همان‌گونه که به همه مسئولان گذشته گفته‌ام فرصت چهار سال خدمت به سرعت تمام می‌شود و نباید گذاشت حتی یک ساعت از این فرصت که متعلق به مردم و اسلام است، هدر برود.

ایشان همچنین حرکت بر ریل انقلاب و ایجاد تحرک انقلابی در همه بخش‌های «مدیریت اقتصادی، سازندگی، خدمت‌رسانی، سیاست خارجی، فرهنگ، آموزش و دیگر بخش‌ها» را ضروری خواندند و در عین حال تأکید کردند: انقلابی بودن حتماً باید با عقلانیت و اندیشه‌ورزی و خردمندی همراه باشد و این شیوه جمهوری اسلامی از آغاز بوده است.

آیت‌الله خامنه‌ای در تبیین «عدالت‌ورزی» به عنوان دومین توصیه اساسی خود به دولتمردان، اساس ادیان الهی و مبنای تشکیل حکومت را اقامه عدل خواندند.

«فسادستیزی و مقابله دقیق و جدی با فساد» توصیه مهم دیگر رهبر انقلاب به رئیس‌جمهور و دولت جدید بود.

آیت‌الله خامنه‌ای همچنین با بیان این که  اعتماد مردم بزرگترین سرمایه دولت است که متاسفانه تا حدی آسیب دیده است، راه ترمیم آن را «یکی شدن حرف و عمل مسئولان» دانستند.

 کارشناسان و فعالان سیاسی در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا در استان ها توصیه های مهم رهبر انقلاب به دولتی ها را به مثابه نقشه راهی دانستند که مسیر آینده کشور را روشن کرده و دولت و مردم را به سرمنزل مقصود و سعادت می‌رساند.

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

دولت بیانات رهبری را سرلوحه اقدامات خود قرار دهد

نماینده مردم کردستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: اعضای هیات دولت جدید بیانات اخیر رهبر معظم انقلاب را سرلوحه اقدامات خود قرار دهند و نواقص دولت‌های گذشته را برطرف کنند.

ماموستا فایق رستمی افزود: ایشان تاکید کردند که مسوولان از پشت میزنشینی پرهیز کرده و به میان مردم بروند که همین مسئله باعث می‌شود مسوولان رو در رو در جریان مشکلات و دغدغه‌های مردم قرار گرفته و در پی حل این مشکلات بربیایند.

وی با تاکید بر اینکه دولت جدید کارهای بزرگی پیش رو دارد، افزود: رهبری همچنین به تقویت اعتماد مردم به مسوولان تاکید کردند که در این زمینه دولت جدید باید تلاش کند این مسئله را پیگیری و احیاء کند.

ماموستا رستمی همچنین گفت: دولت باید وحدت، همدلی، عمران و آبادانی را همواره مدنظر قرار داده و در بحث پشتیبانی از امر تولید و بخش کشاورزی اهتمام ویژه‌ای داشته باشد.

امام جمعه سنندج یادآور شد: پیامبران و بزرگان دینی ما همواره خدمتگذاری به خلق را سرلوحه اقدامات خود قرار می‌دادند و دغدغه آنها رفع مشکلات مردم و دلسوزی در پیگیری مطالبات آنها بود که مسوولان ما نیز باید از آنها الگوبرداری کنند.

ارتباط بدون واسطه دولتمردان با ملت موجب تقویت اراده مردم می‌شود

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی نیز در اشاره به بیانات رهبر انقلاب، ارتباط ساده و بدون واسطه دولتمردان با ملت را  باعث تقویت اراده و افزایش مشارکت مردم در فعالیت‌های اقتصادی، سیاسی و اجتماعی کشور دانست.

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

به گفته حسن مروتی، برقراری ارتباط ساده با مردم، موجب قوت قلب و تقویت اراده آنان  می شود و در منظومه فکری مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، هویت جمهوری اسلامی که مقدمه ای برای تشکیل دولت اسلامی محسوب می شود مبتنی بر مردم سالاری است.

این استاد دانشگاه تهران افزود: بدون تردید مشکلات مردم را نمی توان از لابه لای نامه ها یا از زبان اطرافیان دریافت. خود مردم بهتر می توانند مشکل و نیاز واقعی شان را منتقل کنند و اگر این امکان برای آنان فراهم نشود، نتیجه ای جز روگردانی مردم از حاکمان نخواهد داشت. نظام جمهوری اسلامی این امر را در فراز و فرودهای خود به خوبی تجربه کرده است.

وی تاکید کرد: شهید رجایی همواره در میان مردم بود و مانند آنان زندگی کرد. به همین علت، دولت او به عنوان الگوی یک دولت موفق و خدمتگزار شناخته شده است.

دولت سیزدهم با عمل گرایی اعتماد از دست رفته جامعه را بازگرداند

دبیر حزب آزادی استان مازندران با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر گفت وگوی صادقانه دولت با مردم ، گفت : دولت سیزدهم برای اینکه بتواند اعتماد از دست رفته مردم را بازآفرینی کند ، عمل گرایی را مورد نظر قرار بدهد.

بهمن صفری افزود : بیان طرح ها و برنامه ها بدون اینکه اجرایی شود ،تنها در حد شعار می باشد این مساله ای که بارها و بارها مردم از دولت های گذشته شاهد بوده اند .

وی به حضور آقای رییسی در میان مردم به عنوان یک گام خوب در راستای اجرایی کردن دولت مردمی نام برد و توضیح داد : همانطور که دولت از حالت شعاری خارج شود ،حضور شخص رئیس جمهوری می تواند باعث آن شود تا به صورت مستقیم و چهره به چهره از مشکلات و مسائلی که جامعه با آن مواجه است ، آگاهی یابد

صفری درخصوص مبارزه با فساد نیز گفت که در این حوزه نیز باید دولت سیزدهم از شعار بپرهیزد و برای این منظور باید این کار را از کلان و مجموعه های بالای کشور شروع کند و  با مفاسدی که در این بخش ها وجود دارد برخورد جدی تری کند تا دیگر بخش ها و در سطوح پایین تر باور کنند که برخوردهایی در خصوص تخلفات و مفاسد آنها وجود خواهد داشت .

عمل دولت به وعده‌ها اعتماد آسیب دیده مردم را ترمیم می‌کند

اما عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: عمل به وعده ها به ویژه وعده های تحقق نیافته دولت پیشین، اعتماد آسیب دیده مردم به دولت و امید آنان به دولتمردان و مسوولان را ترمیم می کند.

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

میدرضا ترقی عدم صداقت دولتی ها با مردم، مشارکت ندادن مردم در حل مشکلات کشور و عدم حضور مسوولان بین مردم برای دیدن مشکلات و رنج آنها را از عوامل کاهش اعتماد مردم دانست و صادق بودن وعده های دولت، یکصدایی و هم افزایی بین دستگاههای اجرایی، اهمیت دادن به نظرات مردم  و نخبگان جامعه را موجب بازیابی این اعتماد به عنوان سرمایه اجتماعی خواند.

عرصه مدیریتی کشور تجلی روحیه الهی و انقلابی باشد

علی چراغیان کارشناس ارشد علوم سیاسی و استاد دانشگاه‌های استان لرستان در خصوص توصیه رهبری به انقلابی گری در اداره کشور گفت: تاکید رهبر معظم انقلاب ، مدیریت کشور بر اساس روحیه الهی و انقلابی است که در رفتار دولتمردان باید تجلی یابد.

وی اظهار داشت: اخلاق، معنویت، عدالتخواهی، مردمی بودن و انگیزه الهی در خدمت رسانی به مردم از جمله اصول انقلاب اسلامی بوده و هست که متاسفانه روحیه انقلابی در عرصه مدیریت به دلایلی و در برخی زمینه ها کمرنگ شده است.

چراغیان تصریح کرد: بازسازی انقلاب در عرصه های مدیریتی یعنی مدیران باید با برادری و اخوت برای سربلندی انقلاب و ایران تلاش کنند و با تاسی از الگوهای مورد احترام و اکرام مردم همانند شهیدان رجایی، باهنر و سلیمانی و خود مقام معظم رهبری اقدام نمایند تا انقلاب، خالص و بر مدار اصول و ارزش های خود حرکت کند.

بازسازی انقلاب در همه عرصه‌ها موجب پیشرفت کشور می‌شود

اما مصیب عباسی استاد دانشگاه گلستان گفت: یادآوری ضرورت بازسازی انقلاب در همه عرصه ها یکی از محورهای مهم و راهبردی رهبر انقلاب برای تعالی جامعه است که باید مورد توجه اعضای دولت سیزدهم قرار بگیرد.

وی یادآور شد: روحیه انقلابی همراه با عقلانیت و تدبیر درست و کم اشتباه در دهه ۶۰  به ثبات داخلی و مهار جنگ تحمیلی منجر شد اما کشور از دهه ۷۰ به بعد از روحیه انقلابی فاصله گرفت و ناهمخوانی میان گفتمان انقلاب اسلامی و عملکرد به وجود آمد.

وی با بیان این که ساخت نظام انقلاب اسلامی جای تعارف، رفیق بازی و جناح بازی نیست ابراز امیدواری کرد که دولت سیزدهم با بهره گیری از بیانات راهبردی اخیر رهبر معظم انقلاب بتواند طرحی نو را ایجاد کرده و با همراهی همه ورزا، سبب رفاه مردم و تداوم عزت ایران شود.

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

رهبر معظم انقلاب چشم‌انداز هوشمندانه‌ای برای دولت سیزدهم ترسیم کردند

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای هیات دولت را حاوی چشم‌انداز هوشمندانه‌ای برای دولت سیزدهم دانست که که چنانچه بتوان برای آن سند مبتنی بر عدالت تدوین و اجرا شود، کشور در حوزه‌های مختلف متحول می‌شود.

یاسر پیرعلی ادامه داد: از مهمترین محورهای توصیه‌های رهبر معظم انقلاب، توجه به عدالت در همه امور کشور برای ترمیم اعتماد و امید آسیب‌دیده مردم است که در همین راستا به مدیران جوان، جهادی و تحول‌گرا در سطوح مختلف مدیریتی نیاز داریم.

این فعال سیاسی و فرهنگی استان چهارمحال و بختیاری، انقلابی‌گری را از دیگر ویژگی‌های دولت سیزدهم برشمرد و گفت: به تعبیر رهبر معظم انقلاب، این انقلابی‌گری باید توام با عقلانیت باشد به این صورت که به ویژه در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی از تصمیمات شتاب‌زده و چکشی دوری کرد و سیاستگذاری‌ها بر مبنای نظرات کارشناسی و خرد جمعی باشد.

پیرعلی افزود: با توجه به انتخاب وزرای کارآزموده و توانمند، انتظار می‌رود در تصمیم‌گیری‌ها و اجرای برنامه‌ها همه جوانب در نظر گرفته شود و از نظرات نخبگان و جوانان خوش‌فکر بدون در نظر گرفتن رابطه استخدامی و یا گرایش فکری آنها، بهره‌ گرفت.

دولت سیزدهم، اعتماد مردم را احیا کند

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی  هم با اشاره به فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار اعضای هیات دولت گفت: دولت باید اعتماد عمومی از دست رفته را احیا کند تا مردم مجددا به حاکمیت و دولت اعتماد کنند.

جعفر قادری با بیان این که دولت در شرایط کنونی برای احیای اعتماد مردم باید با سرعت کارها را پیش ببرد، تاکید کرد:‌ وعده‌های دولت برای سامان دادن امور باید زمان‌بندی شود و به گونه‌ای باشد که بتوان اعتماد مردم را بازیابی کرد.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اظهارات مقام معظم رهبری درباره لزوم تمرکز دولت بر بازسازی «انقلابی، عقلانی و خردمندانه» در همه عرصه‌های مدیریتی کشور اظهار داشت:‌ عاقلانه و منطقی عمل کردن در کنار انقلابی‌گری یکی از مهمترین اولویت‌هایی است که کابینه سیزدهم باید به آن توجه داشته باشد.

قادری ادامه داد: نه عقل بدون نگاه انقلابی‌گری راه به جایی می برد و نه بالعکس با انقلابی گری صرف می‌توان مشکلات کشور را کم کرد.

مردمی بودن رییس جمهوری اعتماد و امید ملت به دولت را افزایش می‌دهد

"مردمی بودن رییس جمهوری و حضور بدون واسطه در بین مردم اعتماد و امید ملت به دولت را افزایش می‌دهد"، این باور حجت الاسلام سید علی حسینی  امام جمعه بروجرد است که افزود:  دولت جدید مردمی و فساد ستیز است و اگر روند حضور بدون واسطه رییس جمهوری بین مردم ادامه داشته باشد مشکلات به زودی حل خواهد شد.

امام جمعه بروجرد گفت: رییس جمهوری با اتکا به توانمندی های داخلی مشکلات را حل خواهد کرد و در ماه‌های آینده شاهد آثار مثبت آن را خواهیم دید.

انقلابی‌گری بدون عقلانیت برای کشور زیان بار است

دبیر حزب اراده ملت ایران در قزوین به بخشی از بیانات رهبر انقلاب مبنی بر پرهیز از  انقلابی گری بدون عقلانیت استناد کرد و و افزود: انقلابی گری بدون تحقیق و مطالعه لازم برای کشور خسارت زا و زیان بار بوده و آثار سوئی در سطح جامعه نیز برجای خواهد گذاشت.

کارشناسان سیاسی: رهنمودهای رهبر انقلاب نقشه راه موفقیت دولت و ملت است

سیدجمال خضری افزود: متاسفانه عده‌ای انجام هر کاری را بدون تحلیل و استدلال کافی با صفت انقلابی همراه می کنند در حالی که این موضوع انقلابیگری نیست، بلکه بی برنامگی است و اگر کشور بدون برنامه حرکت کند آثار سوء و زیان باری را به دنبال خواهد داشت.

دبیر حزب اراده ملت در استان قزوین اظهار داشت: خشک شدن زاینده رود، قفل شدن چرخ اقتصاد، صنعت، کشاورزی، گردشگری و فناوری کشور از جمله موارد دیگری هستند که نتیجه سوء مدیریت یا نگاه به ظاهر انقلابی بوده که برای کشور زیان بار شده است.

 دبیر حزب اراده ملت ایران یادآور شد: در حال حاضر باید تمامی کارها براساس عقلانیت، علم و مطالعه پیش برود و در حالی که به روحیه انقلابی و جهادی نیاز داریم ولی از عمل کردن بدون مطالعه نیز پرهیز کنیم.

عمل به وعده‌ها مهمترین مسیر احیای اعتماد عمومی در کشور است

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری  نیز  احیا و ترمیم اعتماد عمومی را از طریق عمل به وعده ها ممکن دانست و خاطرنشان کرد که باید این امر، در دستور کار جدی همه مسوولان نظام باشد.

آیت الله عسگر دیرباز اضافه کرد: در قرآن کریم هم‌ تاکید شده که "چرا سخنی را می گویید که‌ به آن عمل نمی کنید؟ " بنابراین دولت توانمندی های خود را برای عمل به وعده ها و حل مشکلات جامعه بکار گیرد.

نماینده مردم آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری همچنین  افزود: نگاه از بالا به پابین به مردم برازنده مسوولان جامعه اسلامی نیست و در این جامعه تمامی مسوولان باید خود را خادم و نوکر ملت بدانند.

وی مردمی بودن دولت را، مولفه ای مهم‌ و ‌از جمله محورهای فرامین رهبری عنوان کرد و گفت: آیت الله رئیسی با حضور در میان مردم خوزستان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شدند و این اقدام، نمونه بارز دولتی مردمی است.

دولت با اجرای دقیق رهنمودهای رهبر انقلاب بر مشکلات کشور غلبه می‌کند

نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: رهبر معظم انقلاب در دیدار اخیرشان با هیات دولت سیزدهم، توصیه‌های ارزشمندی ارائه دادند که عمل به این رهنمودها بی‌شک مشکلات کشور را رفع و امید و اعتماد را در بین مردم بازسازی می‌کند.

قدرت‌الله حمزه افزود: رهبر معظم انقلاب همواره دولتمردان و کارگزاران نظام را موعظه کرده‌اند و رهنمودهایی برای پیشبرد بهتر امور در نشست‌های مختلف ارائه داده‌اند که هر گاه دولتی این رهنمودها را بیشتر به کار بسته موفق‌تر بوده است و کم‌توجهی به این مهم خسارت‌های بسیاری به بار آورده است.

حمزه با بیان اینکه مشکلات کشور قابل حل است و با همراهی ارکان نظام به ویژه اقدام جهادی دولت رشد و توسعه کشور بیش از گذشته هموار می‌شود، افزود: مردم نیز در این مسیر همواره پشتیبان و یاری‌گر نظام بوده‌اند و این موضوع را با ایستادگی در برابر مشکلات و حضور در صحنه بارها ثابت کرده‌اند از همین رو می‌طلبد این همراهی با خدمت صادقانه دولت به خوبی پاسخ داده شود.

وی، پیشرفت‌های علمی و نظامی کشور را نمونه موفقی از اجرای دقیق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب عنوان کرد و گفت: این مهم قابل اجرا در عرصه‌های اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نیز است و امید می‌رود دولت سیزدهم بتواند به خوبی از عهده آن برآید.