از انتقاد به ارائه گزارش سازمان‌های شهرداری تا انصراف از نائب رئیسی کمیسیون برنامه و بودجه

 گزارش جلسه هشتم شورای شهر تهران؛

۱۰-شهریور-۱۴۰۰

اعضای شورای شهر کنونی به جای اقدام برای عملی کردن قول های پوچ تبلیغاتی به شهروندان تهرانی پرونده عملکرداعضای شورای سابق تهران مورد بررسیو پیگیری قرارگرفته است.

اعضای شورای شهر تهران در جلسه صبح امروز به ارائه تذکراتی در صحن شورا پرداختند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در جلسه امروز شورای شهر تهران چند تذکر نیز توسط اعضای شورا مطرح شد. 

علیرضا نادعلی، سخنگوی شورای شهر تهران به مساله ارائه گزارش سازمان‌های شهرداری در صحن شورا انتقاد کرد و گفت: تا چه زمانی قرار است روسای سازمان‌ها و شرکت‌ها و معاونین شهردار در صحن شورا حاضر و گزارشات ارائه کنند؟ اگر چه این موضوع لازم بود اما با توجه به تشکیل کمیسیون‌های تخصصی شورا به نظر می‌رسد که بهتر است از این به بعد موضوعات در قالب طرح و لوایح در کمیسیون‌ها بررسی و در صحن شورا ارائه شود. 

پرویز سروری نایب‌رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به نادعلی گفت: با توجه به اینکه نیاز است اعضای شورای شهر تهران نسبت به اقدامات و برنامه‌های انجام شده توسط شهرداری دوره گذشته مطلع باشند به همین جهت از مدیران شهری خواسته شده تا با حضور در صحن شورا گزارشات خود را ارائه کنند و فرصت مغتنمی است. 

مهدی پیرهادی، رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران در تذکر خود به دو مساله اشاره کرد. او نخست به مسله هیات تحلفات ورود کرد و گفت: بعضی از موضوعاتی با آبروی افراد سرو کار دارد و باید نسبت به این موضوع سریعتر اقدام شود. البته بعضی موارد که مربوط به فساد است قطعا باید برخورد شود. اما در موارد دیگر خیلی از عزیزان رفتند و در مراجع قضایی لغو این موارد را گرفتند و هیچ مستند قابل دفاعی هم برای موضوعات مطروحه وجود نداشته است. اما همکاران ما در شهرداری متحمل فشارهای روحی شدند و این باید دغدغه مدیران باشد که این موارد را مرتفع کنند. 

او در ادامه تذکر خود به مساله فرانشیز بیمه درمانی کارکنان شهرداری پرداخت و گفت: خیلی از همکاران در شهرداری تهران تماس گرفتند و در خصوص مصوبه سال ۹۹ مربوط به اخذ فرانشیز از پرنسل شاغل، اعلام کردند که از ۱۰ درصد فرانشیز برای خدمات دارویی ۵ درصد اخذ شود. این کار درآمدی برای شهر سالم ایجاد نکرده اما دغدغه برای همکاران ایجاد شده و باید پیگیری شود. 

ناصر امانی نیز در تذکر خود به دیوارکشی در اطراف زمینی در منطقه ۵، خیابان سیمون بولیوار اشاره کرد و گفت: با خبر شدیم یک قطعه زمین واقع در منطقه ۵ ناحیه ۳، ظرف ۲۴ ساعت دیوارکشی شده است آیا این اتفاق شدنی است؟ بعلاوه شهردار ناحیه و شرکت شهربان، حریم بان نسبت به آن سکوت کرده اند. 

سید جعفر تشکری هاشمی نیز درباره لزوم رسیدگی به کارهای رهاشده در شهرداری تذکر داد و گفت: متاسفانه شاهد هستیم که برخی از مدیران و مسئولان شهری کار را رها کردند، لذا از سرپرست شهرداری می‌خواهیم نسبت به این موضوع ورود و در صورت نیاز برای فعالیت‌های شهرداری سرپرست تعیین کند. 

در ادامه مهدی اقراریان نیز در تذکر خود با اشاره به بازدید هوایی از حریم شهر تهران به تخلفات در حریم اشاره و از رسانه‌ها درخواست کرد تا با حضور در حاشیه‌های شهر تهران به ویژه روستاهای هاجرآباد و همه سین فاجعه‌ای که در حریم رخ داده را مشاهده کنند. 

او همچنین درباره کاهش نیروی انسانی در شهرداری تهران گفت: مدیریت شهری دوره گذشته مدعی بودند که نیروی انسانی جدیدی را وارد نکرده‌اند و کاهش داده‌اند اما اشتباهی بود که انجام دادند چرا که ما شاهد پدیده قراردادهای حجمی در مجموعه شهرداری هستیم. 

پرویز سروری نیز از اعضای شورا درخواست کرد تا از جلسه آینده شورا تذکرات خود را در ابتدای جلسه و پس از قرائت نطق پیش از دستور ریاست شورا ارائه دهند. 

به گزارش ایلنا، در ابتدای جلسه امروز شورای شهر تهران اسامی روسای سه کمیسیون تخصصی دیگر شورا توسط سخنگوی شورای شهر اعلام شد. اما رایزنی‌هایی بین اعضای شورا همچنان و در جریان برگزاری جلسه صحن امروز ادامه داشت. برخی می‌گویند وعده ریاست کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر به احمد صادقی داده شده بود اما در نهایت محمد آخوندی ریاست آنرا برعهده گرفت. اگرچه این مطلب توسط سخنگوی شورای شهر تهران رد شد و او انتخاب اعضا در ریاست کمیسیون‌ها را با موافقت اکثریت اعضای همان کمیسیون اعلام کرد. اما در نهایت عصر امروز ناصر امانی که نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه بود از سمت خود انصراف داد. امانی در متن انصراف خود گفته است که با توجه به حضور سه جوان انقلابی و در راستای گام سوم انقلاب از این سمت انصراف می‌دهد.