مرگ 2 نفر طی یک روز براثر کرونا در فسا

 یک مسئول در علوم پزشکی فسا:

مرگ 2 نفر طی یک روز براثر کرونا در فسا۹-شهریور-۱۴۰۰

مرگ 2 نفر طی یک روز براثر کرونا در فسا
عکس آرشیوی است

ایسنا/فارس مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: طی یک روز گذشته 2 بیمار مبتلا به کرونا را در فسا از دست داده و 80 بیمار جدید شناسایی کرده‌ایم.

مهدوی سه‌شنبه ۹ شهریور ضمن یادآوری اینکه طی روزهای اول تا هشتم شهریور، 17 نفر در شهرستان فسا به دلیل ابتلای به کرونا جان باخته‌اند، گفت: متاسفانه شاهد کاهش سن فوت شدگان در این شهرستان هستیم.

او با اشاره به اینکه هرگونه علائم سرماخوردگی را باید نشانه‌ای از ابتلا به کرونا تلقی کرد، مشاهده مواردی از کرونای دلتا در این شهرستان را یادآور شد که عموما علائم سرماخوردگی شدید در آنها مشهود بوده است.

مهدوی ادامه داد: روند مراجعه بیماران به مراکز درمان سرپایی و 16 ساعته و درمانگاه‌ها و تعداد بیماران با وضعیت وخیم جسمی همچنان افزایشی و این موضوع هشداری برای رعایت دقیقتر اصول و پروتکل‌های بهداشتی شرایط شیوع کروناویروس است.

او با تاکید بر اینکه باید واکسیناسیون خود و عزیزانمان را جدی بگیریم تا شاهد کاهش مرگ و میر کرونا باشیم، گفت: هم‌اینک شهرستان فسا در وضعیت قرمز و خیلی پرخطر قرار دارد و بهتر شدن وضعیت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، عدم کاهش حساسیت مردم، مسئولین و افزایش نظارت‌ها و رعایت‌ها بستگی دارد.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی فسا از همشهریان خود خواست تا از هرگونه مسافرت غیر ضروری، برگزاری تجمعات اداری و فرهنگی مذهبی، میهمانی و دورهمی خانوادگی و پارک نشینی و بازارگردی خودداری کنند.

مهدوی اضافه کرد: رعایت فاصله گذاری فیزیکی توسط همه اقشار جامعه، استفاده مداوم و صحیح از ماسک، شستشوی دستها، بازبودن پنجره‌ها و تهویه مناسب هوا و نظارت و تذکر همگانی بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی مورد تاکید است.