عملیات خروج از افغانستان یکی از پیچیده‌ترین عملیات تاریخ آمریکا بود

 بلینکن:

۱۰-شهریور-۱۴۰۰

تقبل هزینه بس سنگین آمریکا درافغانستان به خاطر این بود که آمریکا عبرت از کودتای ننگین ۲۸ مرداد ۳۲ نگرفت که چگونه منجر به قدرت گیری خمینی شیاد عوامفریب  پدرخوانده طالبان و القاعده وداعش درایران شد .چون به جای مقابله ومهار کردن سیاست صدور تروریسم وارتجاع وبحران به منطقه  تلاش برای دمکراتیزه کردن کشورهای منطقه کند ولی سیاست مماشات مقابل رژیم ولایت فقیه پیشه کرد. همچنین با خطای فاحش  افغانستان وعراق را اشغال نظامی کرد تا بستر تغییرکشورهای غیر مذهبی به مذهبی در خاورمیانه وشمال آفریقا شود و فضا برای جولان دادن سپاه تروریست قدس درمنطقه و ناامن و بی ثبات کردنش با سازماندهی جریانات تروریستی مسلح جنگ افروز  هموار گردد. سرانجام آمریکا مجبور شد پس از ۲۰ سال دست ازپادرازتر با تحویل دودستی افغانستان به طالبان تروریست این کشور را با چاشنی پیچیده ترین عملیات تاریخ ترک کند.

وزیر خارجه آمریکا عملیات خروج نیروهای این کشور و متحدان افغان آن‌ها را یکی از پیچیده‌ترین عملیات تاریخ ایالات متحده برشمرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا روز گذشته -‌دوشنبه- تاکید کرد که عملیات خروج شهروندان آمریکایی و متحدان آن از افغانستان یکی از پیچیده‌ترین عملیات در تاریخ کشور بوده است. 

بلینکن گفت: «این عملیات چند ساعت پیش پایان یافت و بیش از ۱۲۳ هزار نفر با موفقیت از افغانستان خارج شدند». 

وی افزود: «در مجموع شش هزار آمریکایی از افغانستان خارج شدند». 

نیروهای آمریکایی شامگاه گذشته پس از ۲۰ سال افغانستان را ترک کردند.