بارش 12 سانتی‌متری برف در کوهرنگ/ ارتفاع برف به نیم متر رسید

 بارش 12 سانتی‌متری برف در کوهرنگ/ ارتفاع برف به نیم متر رسید۷-بهمن-۱۴۰۰

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری با اشاره به ورود سامانه بارشی به استان، گفت: این سامانه تاکنون سبب بارش 12 سانتی‌متری برف در کوهرنگ شده و هم ‌اکنون ارتفاع برف در این ایستگاه به 52 سانتی‌متر رسیده است.بارش 12 سانتی‌متری برف در کوهرنگ/ ارتفاع برف به نیم متر رسید

معصومه نوروزی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به ورود سامانه بارشی از اواخر وقت روز گذشته به استان، گفت: این موج سبب بارش ۱۲ سانتی‌متری برف و ۴۵ میلی‌متر باران در کوهرنگ شده و هم ‌اکنون ارتفاع برف در این ایستگاه به ۵۲ سانتی‌متر رسیده است.

بارش ۱۱ میلیمتری باران در شهرکرد

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این سامانه بارشی تا ساعت ۱۰ صبح امروز سبب بارش ۱۱/۸ میلی‌متر باران در شهرکرد مرکز استان شده است.

وی افزود: هم‌اکنون در منطقه کوهرنگ، گردنه‌ ناغان و گردنه زردیا بارش برف را داریم و انتظار داریم این سامانه بارشی از بعدازظهر امروز کمی ضعیف شود اما همچنان تا اواخر وقت امشب یکسری بارش‌های ضعیف در مناطق غربی استان و منطقه کوهرنگ خواهیم داشت.

وزش باد شدید و وقوع کولاک در استان

نوروزی با اشاره به وزش باد شدید طی امروز در سطح استان، اضافه کرد: در مناطقی که بارش برف داشتیم انتظار کولاک و کاهش دید را داریم.

وی ادامه داد: از اوایل وقت امشب کاهش دما را به تدریج از سمت مناطق شمالی استان انتظار داریم و تا فردا صبح این پدیده محسوس خواهد بود.

معاون توسعه و پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی چهارمحال و بختیاری افزود: همچنین برای فردا در بخش‌هایی از استان احتمال پدیده مه و کاهش دید پیش‌بینی ‌می‌شود.

وی عنوان کرد: روز جمعه پدیده خاصی به جز وزش باد شدید در ساعات بعدازظهر نداریم و براساس الگوهای امروز، از اواخر وقت روز شنبه شاهد ورود یک موج ضعیف وارد استان می‌شود که سبب بارش‌ خفیف و پراکنده برف در بخش‌های جنوبی به خصوص جنوب لردگان خواهد شد.

نوروزی گفت: برای روز یکشنبه پدیده کاهش دما و یخبندان را انتظار داریم.

ورود سامانه بارش از اواخر وقت دوشنبه به استان

وی توضیح داد: از اواخر وقت روز دوشنبه انتظار داریم یک سامانه بارشی از سمت غرب وارد چهارمحال و بختیاری شود و از روز سه‌شنبه بارش‌های برف و باران در سراسر استان تشدید خواهد شد، جزییات این سامانه بارشی در روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.