گزیده های خبری و یک تصور 20 شهریور-93

گزیده های خبری و یک تصور 20 شهریور-93
مرگ غم‌انگيز پدر و دختر زائر امام رضا
ريزش چاه در يك واحد مسكوني در مشهد كه با تغيير كاربري به مسافرخانه تبديل شده بود، جان يك پدر و دختر مسافر را گرفت."حسين خاكپور" مدير روابط عمومي شهر مشهد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، در تشريح خبر فوق اظهار داشت: مقارن ساعت 14:48 دقيقه ظهربا اعلام حادثه‌اي مبني بر ريزش چاه و سقوط افراد به درون آن، ستاد فرماندهي سازمان آتش نشاني مشهد، بي‌درنگ اكيپ امداد و نجات تخصصي ايستگاه‌هاي 2 و 44 را به محل حادثه واقع در منطقه طبرسي، خيابان نوغان اعزام نمود.وي گفت: در اين حادثه يك پدر ودختر شهرستاني كه براي زيارت به مشهد آمده بودند و در يك واحد مسكوني كه با تغيير كاربري به مسافرخانه تبديل شده بود، اقامت داشتند، به‌دليل فروريختن ناگهاني دهانه چاه فاضلاب اين اقامتگاه، به درون چاه سقوط كردند و جان خود را از دست دادند.خاكپور ادامه داد: اين حادثه درحالي رخ داد كه دختر 12ساله، هنگام شستن دست‌هايش به‌علت بازشدن ناگهاني دهانه چاه به درون آن سقوط كرد و پدر كه شاهد اين اتفاق بود، در تلاش براي نجات دخترش به نزديك چاه رفت كه خودش نيز به درون چاه سقوط كرد.اين مقام مسئول در رابطه با نحوه عمليات نيروهاي آتش نشاني گفت: با رسيدن نيروهاي آتشنشاني، پيكر اين پدرودختر از چاه خارج و تحويل نيروهاي اورژانس مستقر در محل شد.دكتر "وفايي ن‍ژاد" مدير حوادث و فوريت‌هاي پزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد نيز، گفت: در پي وقوع اين حادثه و حضور تكنسين‌هاي اورژانس در محل مشخص شد اين پدر 40 ساله و دختر 12 ساله‌اش بر اثر خفگي در دم فوت شده بودند.گفتني است: ‌حدود يك ماه پيش بر اثر انفجار گاز شهري در يك مكان غير مجاز اسكان زائران، 14 خانم بوشهري دچار سوختگي و روانه بيمارستان شدند. به نظر مي‌رسد هنوز كسي به دنبال ساماندهي خانه‌هايي قديمي نيست كه به مسافرخانه‌اي براي زائران امام رضا(ع) تبديل شده است. 
آتش سوزي مرگبار بنز در اتوبان كرج 
 سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از تصادف مرگبار سواري بنز در اتوبان كرج خبر داد."سيد جلال ملكي" در گفت و گو با خبرگزاري دانشجويان ايران، در اين باره گفت: درساعت 2:31 بامداد ديروز يك مورد حادثه رانندگي به سامانه 125 اطلاع داده شد و به دنبال آن ستاد فرماندهي آتش نشانان نزديكترين ايستگاه را به محل حادثه واقع در اتوبان تهران - كرج نرسيده به پل دستواره اعزام كرد.وي افزود: پس از حضور آتش نشانان در محل مشخص شد كه يك دستگاه سواري بنز بدون توجه به هشدارهاي نصب شده وارد محدوده عمليات عمراني شده و پس از برخورد با ماشين راهسازي آتش گرفته است."ملكي" با بيان اينكه راننده اين خودرو درون كابين محبوس شده بود، گفت: آتش نشانان پس از اطفاي حريق خودرو، راننده را از اتومبيل خارج كرده و به عوامل اورژانس تحويل دادند كه عوامل اورژانس مرگ وي را به دليل سوختگي تاييد و اعلام كردند.

انفجار بشكه مواد شيميايي مرگ كارگر جوان را رقم زد
سخنگوي سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرداري تهران از انفجار مواد شيميايي در يك پروژه ساختماني و مرگ يك تن خبر داد.
"جلال ملكي" با اعلام اين خبر گفت: ساعت 10:27دقيقه صبح ديروز ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران از انفجار يك بشكه مواد شيميايي در يك كارگاه ساختماني مطلع شد و بلافاصله آتش نشانان عازم محل حادثه شدند.وي افزود: در يك كارگاه ساختماني يك بشكه مواد شيميايي نگهداري مي‌شد كه كارگر 27س.اله افغاني براي برش قسمت بالاي اين بشكه از دستگاه جوش استفاده مي‌كند و به يك‌باره اين بشكه منفجر شده و كارگر 27ساله افغاني به طرفي پرتاب مي‌شود."ملكي" خاطرنشان كرد: ‌آتش نشانان بلافاصله فرد مذكور را از محل خارج و تحويل عوامل اورژانس دادند كه متأسفانه به علت شدت جراحات، اين كارگر جان خود را از دست داد
چرا محموله های مواد مخدر اسکله های غیر مجاز پاسداران کشف و ضبط نمی شوند که 24 ساعته مشغول تخلیه موادمخدر ومشروباتا لکی و کالاهای قاچاق هستند.
رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي از کشف 16 هزار و 200 عدد قرص متادون غير مجاز و دستگيري يک نفر متهم در شهرستان بجنورد خبر داد.به گزارش خبرگزاری مهر،سرهنگ قربان محمد صادقي  در اين رابطه افزود: در پي گزارش رسيده مبني بر اينکه فردي به صورت غير مجاز اقدام به توزيع شربت و قرص هاي متادون در شهرستان بجنورد مي کند ، بلافاصله موضوع در دستور کار پليس قرار گرفت.وي بيان داشت: ماموران با توجه به اهميت و حساسيت موضوع ، به صورت ويژه وارد عمل شدند و با انجام اقدامات فني و پليس منزل متهم را شناسايي و وي را دستگير کردند.رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر خراسان شمالي تصريح کرد: در بازرسي هاي به عمل آمده از منزل متهم تعداد قابل توجهي شيشه هاي حاوي شربت متادون ، 16 هزار و 200 عدد قرص متادون و 315 هزار نخ سيگار قاچاق کشف شد.سرهنگ"صادقي"خاطرنشان کرد: متهم پس از تشکيل پرونده به همراه موارد مکشوفه جهت سير مراحل قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شد.
جلسه رسیدگی به پرونده مردی که دوستش را در نزاع به قتل رسانده ‌بود در حالی برگزار شد که متهم اصلی در زندان به قتل رسیده و فقط همدستانش در دادگاه حاضر بودندبه گزارش خبرنگار ما، ماموران پلیس اسلامشهر سال 89 باخبر شدند مردی به نام فرهاد در نزاع دسته‌‌جمعی زخمی شده و بعد از انتقال به بیمارستان جانش را از دست داده‌ است. تحقیقات پلیس در پی اعلام این خبر آغاز شد و ماموران متوجه شدند ضارب مردی به نام کیهان است که از مدتی قبل با فرهاد اختلاف داشت. شاهدانی که در محل نزاع حضور داشتند به پلیس گفتند: «فرهاد و کیهان از مدتی قبل با هم دعوا داشتند. فرهاد با کیهان کار می‌کرد و پولی از او طلب داشت اما کیهان حاضر نبود آن پول را پرداخت کندروز حادثه ابتدا فرهاد به سمت کیهان رفت و با او دعوا کرد. کیهان و دوستانش هم با قمه به مقتول حمله کردند و او را به قتل رساندند.»  ماموران، کیهان را بازداشت کردند. او قتل را قبول کرد و گفت: «ادعای فرهاد در مورد پول درست نبود، او اصرار داشت من چند میلیون تومان به او بدهکار هستم درحالی‌که اشتباه می‌کرد و اختلاف ما هم سر همین موضوع بود. روز حادثه وقتی فرهاد و دوستانش به من حمله کردند برای دفاع از خودم مجبور شدم قمه را بیرون بکشم و او را به قتل رساندم.»  کیفرخواست با توجه به اعترافات متهم و شناسایی افرادی که در نزاع شرکت داشتند، صادر ‌شددر حالی‌که متهمان در زندان منتظر برگزاری جلسه دادگاه بودند، وقت رسیدگی تعیین شد اما هنگامی‌که احضاریه برای زندان فرستاده‌ شد، مسوولان اعلام کردند کیهان در درگیری‌ای که در زندان اتفاق افتاده به دست یکی از هم‌بندانش به قتل رسیده‌ است. با توجه به اطلاعاتی که به دادگاه کیفری‌ استان تهران ارسال شد متهم بعد از اینکه وارد زندان شد درگیری‌هایی را به وجود آورد و در یکی از این نزاع‌ها با جسمی نوک‌تیز به دست یکی از زندانیان به قتل رسید. با توجه به اینکه متهم ردیف اول این پرونده فوت شده ‌بود قرار موقوفی تعقیب برای او صادر شد اما دیگر متهمان که به شرکت در نزاع دسته‌جمعی متهم شده ‌بودند روز گذشته پای میز محاکمه رفتند.  دو متهم دیگر پرونده یک‌به‌یک در جایگاه حاضر شدند و دفاعیات خود را مطرح کردندیکی از آنها گفت: «ما در خیابان ایستاده ‌بودیم که فرهاد و کیهان با هم دعوا کردند. کیهان و برادرش در ماشین بودند. در این درگیری کیهان بلافاصله به سمت ماشینش رفت و برای اینکه فرهاد را بزند قمه‌ای را برداشت. بلافاصله هم ضربه را وارد کرد، به‌یکباره خون زیادی از بدن مقتول جاری شد و جان خود را از دست داد. من قصد دخالت در درگیری را نداشتم و فقط می‌خواستم جدایشان کنم اما من را هم به اتهام شرکت در نزاع بازداشت کردند.»هیات قضات بعد از دفاعیات متهمان برای تصمیم‌گیری در مورد آنها وارد شور شدند.
طبيعت آرامش بخش