گزیده ها قسمت سوم

گزیده ها قسمت سوم  6 خرداد - 96 
نماینده ولی‌فقیه در امور حج و زیارت با بیان این که دروغ‌های بزرگی از حج در فضای مجازی منتشر شده است،گفت: پول حجاج ایرانی خرج گلوله‌های عربستان در یمن نمی‌شود. این پول برای دریافت خدمات به شرکت‌های خصوصی سعودی داده می‌شود، نه دولت این کشور.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعلی قاضی عسکر که از زمان توافق ایران و عربستان در موضوع حج، برای سومین بار در تلویزیون حاضر می‌شود تا به شایعات و نگرانی‌هایی که در این باره وجود دارد، پاسخ دهد، گفت: بسیاری از مطالب مطرح شده درباره حج، انحرافی است و مردم نباید به آنها توجه کنند. متاسفانه وادار کردن مردم به انصراف از حج، پیشینه تاریخی دارد، درحالی که فرهنگ دینی به آن توصیه مؤکد کرده است. حج نه تنها پیامدهای خیرخواهانه‌ای همچون مدرسه‌سازی در نقاط محروم کشور داشته، بلکه گردش مالی بزرگی را برای کشورمان ایجاد کرده است.

امام جمعه‌ای که خون شیعیان را حلال کرده، عربستانی نبوده
وی ادامه داد: یک و نیم میلیون نفر در نوبت حج هستند که 15 سال طول می‌کشد تا همه آنها به این سفر بروند. بیشترشان هم اولین بار است که به حج مشرف می‌شوند، با این حال تعجب می‌کنم چطور برخی مذهبیون تحت تاثیر افکار مسموم قرار گرفته‌اند و می‌پرسند چرا ایرانی‌ها باید به حج بروند. سوال ما هم از آنها این است؛ چرا نباید بروند؟! حج رکن دین است. مگر می‌شود ایرانی‌ها در آن حضور نداشته باشند.

سرپرست حجاج ایرانی، مطالب منتشر شده از حج در فضای مجازی را اغلب دروغ دانست و افزود: مثلا گفته‌اند؛ امام جمعه مکه خون شیعیان را حلال اعلام کرده است، درحالی که پژوهشکده حج پس از 6 ماه بررسی خطبه‌های نماز جمعه مکه، حتی یک جمله در این باره پیدا نکرد و در نهایت دریافتیم که این فتوا به «حمزه المجالی» شخصی اردنی منسوب می‌شود که چهره‌اش شبیه یکی از خطبای مسجدالحرام است. از سوی دیگر فردی در مصر که نوع پوشش‌اش تاییدی بر هویت او است، مطالبی از این دست مطرح کرده که ارتباطی به عربستان ندارد، اما چرا برخی بی‌دقتی می‌کنند و با طرح این سخنان از مردم می‌خواهند فیش‌های حج را پاره کنند. آیا در مملکت اسلامی که حج یکی از ارکان دینی‌اش است باید اینطور برخورد شود.؟

او سپس از خطبا و ائمه جمعه درخواست کرد؛ در بیان مطالب مربوط به حج، مراقبت و از طرح مسائلی که سبب نگرانی مردم می‌شود، خودداری کنند و در ادامه گفت: بررسی بسیاری مطالب منتشر شده در فضای مجازی نشان داده که منبع برخی از آنها در خارج از کشور بوده است و متاسفانه بعضی سخنران‌ها و خطبا بدون اطلاع و توجه، از مطالب آنها استفاده کرده‌اند.

قاضی عسکر برای چندمین بار این جمله را تکرار کرد که اگر کوچکترین نگرانی درباره حج احساس کند، اولین شخصی خواهد بود که این موضوع را مطرح خواهد کرد و در ادامه یادآور شد: وقتی از طرف ولی فقیه به این امر مامور شده‌ام باید عهده‌دار مسائل و وظایفی باشم. اطمینان می‌دهم که مردم نسبت به حج نگرانی نداشته باشند.

حج تحت تاثیر سفر ترامپ به عربستان
نماینده ولی‌فقیه در امور حج در پاسخ به این سوال که با توجه به سفر رییس جمهور آمریکا به عربستان و تهدید و توهین به ایران، چه الزامی برای حضور ایرانی‌ها در حج وجود دارد؟ اظهار کرد: هرچند که این ذهنیت و طرح چنین سوالی طبیعی است، چون در یمن، عراق و سوریه با عربستان مشکلاتی داریم که به حوزه سیاسی دو کشور مربوط می‌شود که این مسائل خیلی هم تازه نیست، برای همین سالها است از سعودی‌ها خواسته‌ایم حج را از سیاست جدا کند، چون این مسائل به دولتها و سران دو کشور مرتبط است. برای همین در توافق نامه حج دو کشور ذکر شده که مانع تبلیغات سوء علیه شیعیان شوند و تمام نیازهای زائران ایرانی را برطرف کنند.

وی بیان کرد: برخی فکر می‌کنند پول حج خرج گلوله‌های عربستان در یمن می‌شود. درحالیکه این درست نیست، چون ما با دولت عربستان طرف نیستیم. طرف ما در حج شرکت‌های خصوصی هستند که تعامل با آنها نیز تا کنون سازنده بوده است. حتی هزینه‌های حج گذشته که به دلیل مشکل تراشی، ایرانی‌ها از آن بازماندند، به عنوان پیش قسط خدمات حج امسال حساب شده و هیچ خسارتی از ان ناحیه به ایران وارد نشده است.

قاضی عسکر درباره ضمانت اجرایی توافق نامه حج ایران و عربستان با توجه به تیرگی روابط دو کشور نیز گفت: توافقنامه دو کشور، حکم ضمانت اجرایی را دارد. این همان ضمانتی است که وزیر عربستان سعودی آن را امضاء کرده است. شرایط حضور کارشناسان ایرانی در عربستان که این مدت پیگیر خدمات و تدارکات برای زائران ایرانی بودند نیز نشان می‌دهد؛ سعودی‌ها مراقبند و بستر را فراهم کرده‌اند تا قراردادها در اجاره مسکن، حمل و نقل و تغذیه به نتیجه برسد. احساس می‌کنم مشکلی در مسیر حج زائران ایرانی وجود نداشته باشد.

وی سپس بند مربوط به تامین امنیت زائران ایرانی را از روی توافقنامه دو کشور خواند و افزود: عربستان با امضای این توافق نامه متعهد شده تا زمانی که زائران ایرانی در خاک این کشور هستند، سلامتی، آسایش، عزت، حرمت و امنیت آنها را تامین کند. این بند هم فقط مختص زائران ایرانی نیست، برای همه کشورها است.

او در پاسخ به این پرسش که در صورت بروز هر نوع مشکلی در زمان حج، مسئول حل و فصل اختلافات و مشکلات کیست؟ گفت: در توافق نامه حج دو کشور صراحتا مشخص شده 10 نفر از بخش کنسولی وزارت خارجه ایران از اول ماه شوال تا پایان ماه محرم در مکه، مدینه و جده مستقر شوند تا در صورت بروز هر نوع مشکلی، پیگیری‌های لازم را انجام دهند. این توافق امضاء شده است. ضمن اینکه من و رییس سازمان حج و زیارت همزمان در عربستان حضور داریم و پیگیر هستیم و ان‌شاءالله که مشکلی پیش نخواهد آمد.

نماینده ولی فقیه در امور حج همچنین تاکید کرد: محور درگیری‌ها با سعودی‌ها کم است و جای نگرانی وجود ندارد چرا که بیشتر امور حج در اختیار عوامل ایرانی است. دفاتری در شهرهای محل اسکان زائران ایرانی به این نیروها اختصاص داده می‌شود و هر کس مسؤولیت خود را خواهد داشت تا اگر احیانا مشکلی پیش آمد، مثل تصادف و یا فوتی، پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

تکلیف صدور ویزای ایرانی ها در زمان تعطیلی سفارت عربستان
وی درباره چگونگی صدور روادید عربستان برای زائران ایرانی با توجه به قطع روابط دو کشور، اظهار کرد: این مشکل در توافق نامه حل شده است. در گذشته سعودی‌ها حرف از کشور ثالث می‌زدند، اما حالا پذیرفته‌اند روادید اتباع ایرانی را الکترونیکی صادر کنند و در فرودگاه، روی پرینت آن، مُهر ورود بزنند.

او اضافه کرد: توافق شده برای کاهش معطلی زائران ایرانی در فرودگاه عربستان، نیروی انتظامی در داخل کشور انگشت نگاری زائران را انجام دهد و اطلاعات آن در اختیار سعودی‌ها قرار گیرد. احساس می‌کنیم با توجه به حوادث منا و مسجدالحرام، این اطلاعات در حوادث احتمالی، کاربرد خواهد داشت.

مچ بندهای پر حاشیه!
سرپرست حجاج ایرانی در ادامه برای روشنگری درباره مچ بندهایی که قرار است زائران ایرانی در حج امسال استفاده کنند، توضیح داد: در فضای مجازی شایعه‌هایی درباره ساخت دستبندهایی فلزی به سفارش عربستان در اسرائیل مطرح شد، درحالیکه این مچ بندها با آن تصمیم عربستان که البته عملیاتی هم نکرد، هیچ ارتباطی ندارد.

قاضی عسکر نمونه‌ای از این مچ بندها را برای جلب اطمینان نشان داد و گفت: این دستبندها تولید داخل کشور و از جنس پلاستیک است که حاوی اطلاعات محدودی از زائر شامل مشخصات فردی، نام هتل، کاروان و نوع بیماری خواهد بود که نه تنها هیچ مشکلی ندارد، بلکه با توجه به سن زائران ایران و آمار گمشدگان هر سال، ضریب ایمنی آنها را بالا می‌برد.

او در عین حال توضیح داد که این مچ بندها به سیستم مکان یاب یا
GPS مجهز نیست، چرا که برای استفاده از آن باید با عربستان هماهنگ و توافق کنند که این موضوع در مذاکرات بعدی پیگیری خواهد شد.

سفر حج چند روزه شد؟
وی سپس با یادآور اینکه امسال 86 هزار و 500 تن از ایرانی ها به حج مشرف می‌شوند، درباره مدت زمان حضور آنها در عربستان توضیح داد: ما تا کنون خیلی تلاش کرده‌ایم مدت زمان حج را کوتاه کنیم، در گذشته محدودیت‌های فرودگاه‌های جده و مدینه این اجازه را نمی‌داد. الان که این فرودگاه‌ها توسعه پیدا کرده است ساز و کاری طراحی شده که زائران ایرانی بین 30 تا 34 روز در عربستان حضور داشته باشند. اگر در آینده این فرودگاه ها شرایط لازم را مهیا کنند، ما هم مدت زمان حضور زائران ایرانی به کمتر از 30 روز می‌رسانیم. البته راه برای افرادی که می‌خواهند بیشتر بمانند، بسته نیست.

سرپرست حجاج ایرانی همچنین درباره کاهش مدت زمان حضور زائران در مدینه گفت: با توجه به تخریب ساختمان‌های اطراف مدینه در طرح توسعه مسجدالنبی، مشکلاتی وجود دارد که البته مانع از تامین مسکن مورد نیاز زائران نشده است، اما شرایط زیرساختی در این شهر، زمان ماندگاری زائران ایرانی را که قبلا یک هفته تا هشت روز بود به پنج تا شش روز کاهش داده است. البته این مشکل حجاج همه کشورها است که عربستان هم قول داده با اجرای طرح توسعه، آن را حل کند.

او سپس درباره موقعیت هتل‌های زائران ایرانی که گفته شده با حرم‌ها فاصله زیادی دارند، توضیح داد: فاصله هیچ یک از هتلها دور نیست، اما زائر باید آگاه باشد که هتل‌های اطراف مسجدالحرام فرسوده هستند. سازمان حج نیز با توجه به محدودیت زمانی که داشته تلاش کرده ساختمان‌های جدیدتر را در اختیار بگیرد. در مکه هتل‌های به نسبت بهتری اجاره شده و جای نگرانی وجود ندارد.

قاضی عسکر همچنین از توافق پروازی دو کشور خبر داد و اظهار کرد: در گذشته دو کشور توافق کرده بودند، هر یک از شرکت‌های هواپیمایی ایران و عربستان، 50 درصد زائران را جابه جا کنند. طرف سعودی امسال دو شرکت را معرفی کرد که 25 درصد از جابه جایی‌ها را انجام می‌داد، اما دو روز پیش اعلام کرد که عهده‌دار سهم‌شان خواهند بود، به این ترتیب 25 درصد از جمعیت زائران ایرانی را آن دو شرکت، 25 درصد ایرلاین سعودی و 50 درصد شرکت‌های ایرانی جابه جا خواهند کرد.

وی همچنین در مورد تغییر جمعیت پزشکان با توجه به افزایش سهمیه ایران و اتفاقات آخرین حج که تجربه شد، اظهار کرد: تاکید شده کادر پزشکی با تجربه‌تر باشند. ضمن اینکه امداد و نجات به زائران آموزش داده می‌شود تا در مواقع ضروری استفاده شود. همانطور که به نیروهای بعثه با وجود افزایش سهمیه ایران، اضافه نشده، فکر می‌کنم ظرفیت کادر پزشکی نیز پاسخگوی زائران باشد، ضمن اینکه درمانگاه‌هایی به این کار اختصاص داده شده است که نیاز پزشک همراه با کاروان را تا حدی برطرف می‌کند. در هر حال برای تعیین سهمیه پزشکان به فراخور نیاز و ظرفیت تصمیم گرفته خواهد شد.

اعزام کارشناسان ایران به کمیته تحقیق منا
قاضی عسکر درباره آخرین وضعیت دیه شهدای ایرانی در عربستان نیز توضیح داد: طبق توافق ایران و عربستان، کمیته تحقیق حادثه منا، باید به کار خود ادامه دهد دو روز پیش گزارش نهایی ایران از آن فاجعه به این کمیته فرستاده شد و در آینده نیز دو نماینده از کشورمان برای حضور در آن کمیته اعزام خواهند شد. عربستان پرداخت دیه حادثه مسجدالحرام را نیز پذیرفته که امیدواریم با این پیگیری ها، حقوق شهدای این حوادث استیفا شود.
پادشاه سعودی در دیدار با رئیس جمهور آمریکا ضمن تلاش برای «بزرگنمایی» خطر ایران در صدد جلب حمایت ترامپ برای خلاصی از ایران به هر قیمت ممکن برآمد اما ترامپ درخواست او را غیرمنطقی دیده و با پیشنهاد او موافقت نکرد.

به گزار پایگاه خبری المسله، اطلاعاتی که در مورد گفت‌وگوی دو ساعته بین ملک سلمان بن عبدالعزیز پادشاه سعودی و دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در جریان سفرش به ریاض درز کرده است، حاکی از تلاش ملک سلمان برای« بزرگنمایی» خطر ایران و درخواست کمک از آمریکا برای رهایی از این خطر به هر قیمت ممکن است اما ترامپ این درخواست را غیرمنطقی دیده و پیشنهادش را نپذیرفت.

عمق احساس ترس عربستان از ایران
این گفت وگو که اطلاعات آن توسط منابع فرانسوی درز کرده است، حاکی از عمق احساس ترس عربستان از نفوذ ایران در منطقه و تلاش او برای به دست آوردن حمایت آمریکا به هر قیمتی است تا جایی که برای خلاص شدن از ایران به هر وسیله ممکن، یک چک سفید به ترامپ پیشنهاد کرد اما طرف آمریکایی به این درخواست توجهی نکرد و آن را غیرمنطقی دید و همین امر موجب خشم ملک سلمان شد.

تلاش عربستان برای جنگ افروزی در منطقه
در این دیدار معاونان ترامپ به اضافه امیران سعودی از جمله محمد بن سلمان پسر ملک سلمان حضور داشتند و گفت وگوهایی که در آن صورت گرفت، شامل اطلاعاتی غیرمنتظره است و هرچند آنچه رصد شده است، تمام صحبت های دو طرف در این نشست را شامل نمی شود اما حاوی اطلاعات بسیار با اهمیتی است که از تلاش عربستان برای سوق دادن منطقه به سمت جنگ پرده بر می دارد حال آنکه طرف آمریکایی بیش از شاه سعودی بر ثبات منطقه و حفظ جان مردم آن تاکید داشت.

مخالفت ملک سلمان با پیشنهاد ترامپ برای گفت‌وگو با ایران
این دیدار نشان می دهد طرف سعودی آماده تقدیم ثروت ملت خود به واشنگتن به منظور مبارزه با ایران و شیعیان است حال آنکه طرف آمریکایی از «بزرگنمایی» خطر شیعه متقاعد نشد و با دیدگاه عربستان منبی بر سوق یافتن به سمت نابودی از طریق جنگ هم عقیده نبود در نتیجه به سعودی ها پیشنهاد کرد با ایران وارد گفت وگو شوند اما ملک سلمان این پیشنها د را رد کرد در نتیجه ترامپ به او گفت: نظر خود را بر هیچ کس تحمیل نمی کند.
بسیاری از مشکلات وزارت نفت حل شده، نمی گویم همه آنها حل شده، اما مشکلات زیادی داشتیم که بخشی از آنها برطرف شده است و شرایط در مسیر خوبی جلو می رود.

به گزارش شانا،  بیژن زنگنه شامگاه پنجشنبه (چهارم خردادماه) پس از پایان صد و هفتاد و دومین نشست عادی وزیران نفت و انرژی سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و دومین نشست مشترک اوپک و غیراوپک و همچنین دیدار با مدیران عامل شرکت
های بزرگ نفتی جهان درباره نشست 172 اوپک گفت: این نشست نسبت به نشستهایی که در سه سال گذشته در آن حضور داشتم، ساده بود و میان اعضا اتفاق نظر وجود داشت.

وی افزود: اختلاف و بحثی وجود نداشت و نشست 172 اوپک در محیطی آرام برگزار و تصمیم
ها به سرعت و بدون مشکل گرفته شد، در این نشست آنچه بازار انتظار داشت و فراتر از تحلیلهای مطرح شده را انجام دادیم.

وزیر نفت درباره واکنش بازار به تصمیم نشست 172 اوپک گفت: واکنش بازار نفت تا اندازه‌ای مرا شگفت زده کرد و شاهد افت قیمت
ها بودیم؛ به طوری که این موضوع سبب تعجبم شد. در حالی که نباید این گونه پیش میرفت، اما ان شاء الله در روزهای آینده با توجه به مصاحبهها و اظهارنظرهای مطرح شده در کنار اراده اعضای اوپک که تاکنون نشان داده شده است، قیمتها اصلاح شود و بر اساس انتظاری که داشتیم روند افزایشی در پیش گیرد.

زنگنه ادامه داد: کشورهای غیر عضو اوپک هم در توافق کاهش عرضه همراهی خوبی داشتند، شاید نخستین بار در تاریخ اوپک است که مراعات اعضا تا این اندازه خوب بوده است و کاهش تولید نفت کشورهای غیر عضو اوپک بیش از تصور من بود.

وی درباره میزان پایبندی کشورهای عضو و غیرعضو اوپک به توافق کاهش تولید 30 نوامبر 2016 (دهم آذرماه 95) اظهار کرد: میزان پایبندی اعضای اوپک نزدیک 100 درصد و تولیدکنندگان غیرعضو اوپک بالای 90 درصد بوده است.

وزیر نفت درباره این که، آیا تداوم این روند می تواند قیمت نفت را در سطوح 55 تا 60 دلار برای هر بشکه حفظ کند، تصریح کرد: نمی توان این موضوع را قطعی گفت، ما بر مبنای تحلیل ها و وضع بازار نفت، تصمیم ها را اتخاذ می کنیم، اما مسائل روانی و برخی مسائل ناشناخته هم است که برخی مواقع شرایط را تغییر می دهد اما بر اساس قاعده این تصمیم اوپک باید قیمت نفت را به سمت اصلاح ببرد.

زنگنه درباره این که پیش از آغاز نشست 172 اوپک اعلام کردید که ایران علاقه
مند همکاری با شرکتهای بزرگ و معتبر دنیاست، اظهار کرد: من به صراحت اعلام کردم شرکتهای آمریکایی، اگر پیام مردم ایران درک شود، این بهترین وضع برای مشارکت است؛ زیرا مردم ایران پیام بسیار روشنی به جهانیان دادند و قدرتمندان دنیا باید این موضوع را درک کنند؛ ما به همسایگان خود و جهان در کمال اقتدار و سربلندی، پیام صلح و دوستی دادیم.

وی افزود: ما ملت قوی و مقتدری هستیم، ملتی هستیم که برای استقلال و آزادی خون و جان دادیم، این موضوع بسیار مهمی است، دموکراسی در کشور ما مدام به سمت بلوغ سیاسی گام بر می‌دارد.

وزیر نفت ادامه داد: در کشورهای منطقه این شرایط به ندرت مشاهده می
شود، به قول رئیس جمهوری، برخی به هیچ وجه نمی دانند صندوق رای چیست، ما یک ملت- دولت داریم. خیلی مهم است که ما یک ملت داریم و مجموعه ای از قبایل پراکنده نیستیم که هر شخصی خود را به نام قبیله اش بشناسد، ما یک ایران داریم و به ایرانی بودن خود افتخار می کنیم.

زنگنه تصریح کرد: به نظر من ایرانی ها در این انتخابات، به ایرانی بودن خود افتخار کردند و در میان مردمان دنیا به خصوص کسانی که در خارج از کشور هستند، سربلند شدند و این باعث افتخار است.

وی درباره این که احساس شما درباره نخستین نشستی که در دولت یازدهم در اوپک حضور داشتید و تولید نفت ایران کم بود با امروز که تولید نفت ایران افزایش یافته است، چیست، گفت: ما مقتدریم، شخصی امروز از من پرسید، اگر به شما بگویند که باید تولید خود را کاهش دهید، چه
کار می کنید؟ گفتم، چه کسی جرات دارد به ما بگوید تولید خود را کم کنید. مگر کسی در اوپک میتواند به ما دستور دهد تولید را کم کنید؟ مگر این که تفاهم کنیم و بر مبنای اراده خودمان به آن وفاداریم.

وزیر نفت تاکید کرد: کسی جرات نمی کند به ما بگوید تولید خود را کم کنید، ما قوی، مقتدر، سربلندیم و امروز از همیشه مقتدرتر هستیم.

زنگنه در پاسخ به پرسشی در باره احساس خود در اداره وزارت نفت در چهار سال گذشته با این شرایط، اظهار کرد: هم اکنون خوشحالم که این دوره در شرایطی به پایان می
رسد که بسیاری از مشکلات وزارت نفت حل شده است، نمی گویم همه آنها حل شده است، اما ما مشکلات زیادی داشتیم که بخشی زیادی از آنها برطرف شده است.

وی با بیان این که اکنون شرایط در مسیر خوبی جلو می رود و قیمت
‎‎های جهانی نفت خام ان‌شاء‌الله رو به اصلاح خواهد بود، درباره دیگر بخشهای صنعت نفت گفت: وضع تولید گاز مطلوب شده و کارهای مهمی در این بخش انجام شد است. شرایط تولید نفت خام از بحران خارج شده است و بسیاری از طرح‏های مهم در مسیر اجرا قرار گرفته اند.

وزیر نفت ادامه داد: در باره الگوی جدید قراردادهای نفتی در کشور به اجماع رسیده‌ایم و از بحرانی که می خواستند برایمان درست کنند خارج شده ایم. فاز نخست پالایشگاه ستاره خلیج فارس را به نتیجه رساندیم و هم اکنون پول همه محموله
های صادراتی نفت خام ایران به کشور باز می گردد. 

باشگاه العین امارات به طور رسمی از باشگاه استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرد.

به گزارش فارس، دیدار تیم‌های استقلال و العین امارات از دور رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا اول خرداد ماه امسال در ورزشگاه آزادی تهران برگزار و با برتری یک بر صفر آبی‌پوشان به پایان رسید.

این دیدار در حالی برگزار شد که بعد از این مسابقه تیم اماراتی نسبت به میزبانی استقلال گلایه‌هایی را در رسانه‌های عربی مطرح کرده و حتی یک سایت قطری نیز بعد از بازی مدعی شده بود که العین قصد شکایت از تیم ایرانی به کنفدراسیون فوتبال آسیا را دارد.

بر همین اساس باشگاه العین نسبت به اتفاقات رخ داده در برخی موارد میزبانی استقلال در دیدار مقابل این تیم به 
AFC شکایت کرده و خواستار برخوردد کمیته انضباطی این کنفدراسیون با باشگاه میزبان شده است.

مسئولان باشگاه العین امارات در شکایت خود از میزبانی استقلال به مواردی مانند پرتاب اشیا به سمت مسئولان باشگاه اماراتی، ورود حیوان (سمور) به زمین مسابقه، فحاشی هواداران و ... اشاره کرده‌اند.

در حال حاضر نیز این کمیته تحقیقات خود را نسبت به ادعای العینی‌ها آغاز کرده و به زودی تصمیم‌گیری لازم برای شکایت العین از استقلال انجام شده و پاسخ آن ارائه داده خواهد شد.

این شکایت در حالی صورت گرفته که به استناد سایت باشگاه استقلال مسئولان باشگاه العین بعد از بازگشت به امارات با ارسال ایمیلی از میزبانی استقلالی‌ها تشکر کرده بودند. 
\