انفجاری مهیب در نزدیکی سفارت آلمان در کابل

انفجار کابل 319 زخمی برجای گذاشت 10خرداد-96
کابل - ایرنا - رئیس بیمارستان های کابل اعلام کرد که تاکنون 319 زخمی به بیمارستان های «وزیراکبرخان»، «امنیت ملی»، «جمهوریت» و «اورژانس» انتقال داده شده و هنوز اعزام زخمی ها به برخی از بیمارستان ها ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، «محب الله زیر» روز چهارشنبه به رسانه ها گفت که تاکنون 103 زخمی تنها به بیمارستان وزیر اکبر خان انتقال داده شده اند.
وی افزود که اکثر کشته و زخمی های این رویداد غیرنظامیان هستند.
«
نجیب دانش»، سخنگوی وزارت کشور افغانستان در صفحه توئیتر خود نوشت که این انفجار 50 کشته برجای گذاشته است، اما منابع غیر رسمی رقم کشته های این رویداد را بیش از 60 تن اعلام کرده اند.
«
اسوشیتد پرس» گزارش داد که 60 تن در انفجار امروز پایتخت افغانستان کشته شده اند.
مقام های امنیتی در محل رویداد گفتند که مواد منفجره در یک تانکر آب جاسازی شده بود.
تاکنون هدف این حمله انفجاری روشن نیست اما سفارت آلمان، سفارت ژاپن، شرکت «مخابراتی روشن» شبکه تلویزیون «یک» و دفتر امنیت ملی در این منطقه واقع شده اند.
انفجار بحدی قوی بود که صدای آن در تمام نقاط کابل شنیده شد و تا یک کیلومتری شیشه های ساختمان ها شکسته شدند.
سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل نیز بر اثر این انفجار مهیب دچار خسارات فراوانی شد و بخشی از اقامتگاه سفیر جمهوری اسلامی ایران تخریب شده و اغلب شیشه های آن شکسته شده است.
انفجار در حدود 200 متری سفارت جمهوری اسلامی ایران در کابل به وقوع پیوسته است.
سفارت انگلیس نیز در 100 متری محل انفجار واقع شده، اما گزارشی از تلفات به ساختمان این نمایندگی سیاسی در کابل منتشر نشده است.
انفجار امروز در منطقه وزیراکبرخان کابل، منطقه دیپلماتیک پایتخت افغانستان رخ داده و حدود 7 متر گودالی عمیق در محل انفجار ایجاد شده است.
هنوز فرد یا گروهی مسئولیت این انفجار را نپذیرفته است.