نامه‌هاو صدی شما

نامه‌هاو صدی شما  10 خرداد – 96
قدر این مردم را بدانید
ملت ایران در روز 29 اردیبهشت به جهانیان ثابت کردند که ملتی با شعور و فهم بالای سیاسی هستند. در منطقه‌ای با این همه جنگ و خونریزی، می‌توانند مشکلات و اختلافات خود را بدون هزینه‌های خشونت‌بار حل نمایند. باید قدر این مردم را دانست و همه مسئولان هرچه در توان دارند باید برای رفاه و سعادت آنان به کار ببندند.
عبداللهی - تهران
حذف واسطه‌ها
سال‌هاست که مسئولان کشاورزی در کشورها از واسطه‌هایی سخن به میان می‌آورند که محصولات کشاورزی را به بهایی بسیار اندک از سر مزرعه و از دست کشاورز می‌خرند و به بهایی گزاف‌تر و چندبرابر نرخ اولیه به دست مصرف‌کننده می‌رسانند. دیده‌ها و شنیده‌های زیادی این موضوع را تایید می‌کند.
حال سوالی که وجود دارد، این است که چرا این واسطه‌ها حذف نمی‌شوند تا قیمت‌ها متعادل‌تر شود و کشاورزان با فروش ماحصل زحمات خود سود بیشتری به دست بیاورند؟ باید هرچه سریعتر به این ظلمی که از یک سو به کشاورزان و از سویی دیگر به مصرف‌کننده‌ها می‌شود، پایان داد.
حصیرپور – ساری

اسماعیل حسینی از تهران: رعایت مسائل بهداشتی در‌اش و حلیم فروشی‌ها و همچنین قنادی‌ها برای زولبیا بامیه بر عهده صاحبان این صنوف و نظارت مستمر بر عهده اصناف و مسئولان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است. امیدوارم در این ماه که این نوع محصولات مشتریان بیشتری دارد، مورد توجه بازرسان وزارت بهداشت قرار گیرد.
*
محمودیان از تهران:آنها که مدام به دولت می‌گویند ظرفیت خود را در تحمل نقد بالا ببرند، آیا خودشان ظرفیت و تحمل نقد را دارند؟ آنچه که تا به حال ما دیده‌ایم گمان نمی‌کنم آنها ظرفیتی داشته باشند، چون هیچگاه برای منتقدین خود ارزشی قائل نبودند و تحمل صدای مخالف را نداشتند.
*
گودرزی از اصفهان: از نظام بانکداری اسلامی انتظار می‌رود در جوایز حساب‌های قرض الحسنه بانکی، کمک هزینه 2 میلیون تومانی بن خرید لوازم خانگی 14 گانه و کمک هزینه 20 میلیون تومانی اجاره مسکن* را جهت حمایت از کار و سرمایه ایرانی و حمایت از اشتغال و تولید نهادینه کنند تا در آینده شاهد ساماندهی وضعیت اقتصادی مردم باشیم.