سفارت فرانسه در اثر انفجار امروز در کابل آسیب دیده است

سفارت فرانسه در اثر انفجار امروز در کابل آسیب دیده است 10خرداد-96

تهران - ایرنا - خبرگزاری رویترز به نقل از یک وزیر فرانسوی از آسیب دیدن سفارت این کشور در کابل در اثر انفجار مهیب تروریستی صبح امروز (چهارشنبه) خبر داد.

این خبرگزاری به نقل از گفت وگوی 'ماریل دو سارنه' وزیر امور اروپایی فرانسه با رادیو1 اروپا همچنین در مورد سرنوشت کارکنان این سفارتخانه در کابل گفت که شواهدی در مورد آسیب دیدگی کارکنان وجود ندارد.
وی  افزود: برخی از وسایل سفارت هم در اثر این انفجار آسیب دیده است.
پیشتر یک منبع امنیتی آلمان نیز در پی این حادثه تروریستی که در نزدیک سفارت این کشور رخ داده بود، گفت: هنوز مشخص نیست که آیا از کارکنان سفارت کسی زخمی یا کشته شده است.
رویترز به نقل از این منبع امنیتی آلمانی که نامش را ذکر نکرد افزود: در این لحظه ،مشخص نیست که آیا کارکنان در اثر انفجاری که در مجاورت سفارت آلمان در کابل رخ داده آسیب دیده اند.
این منبع پیشتر به خبرگزاری رویترز گفته بود که براساس اطلاعات به دست آمده به نظر نمی رسد که کارکنان سفارت آلمان در کابل آسیبی دیده باشند.
ساعت 8 و 30 دقیقه صبح امروز - چهارشنبه - یک عملیات تروریستی انتحاری گسترده پایتخت افغانستان را به لرزه درآورد و در دود و آتش فرو برد.
 
این انفجار مهیب در منطقه دیپلماتیک کابل که سفارت خانه های آلمان ، هند ، ایران در آن حضور داشتند ، بوقوع پیوست.کاخ ریاست جمهوری ، دفتر امنیت ملی، شبکه تلویزیون یک و شرکت مخابرات افغانستان در نیز در این منطقه واقع شده اند.
'
سوشما سواراج' وزیر خارجه هند نیز در نخستین واکنش به انفجار مهیب صبح امروز- چهارشنبه - کابل ، در صفحه توئیتر خود نوشت: به لطف خدا تمام کارکنان سفارت هند دراین منطقه در سلامت هستند.
به گفته «وحیدالله مجروح»، سخنگوی وزارت بهداشت افغانستان انفجار امروز کابل در مرکز این شهر 80 کشته و 350 زخمی بر جای گذاشته است.
منابع خبری در افغانستان همچنین گزارش دادند که حال شماری از زخمی ها وخیم است و احتمال تغییر این آمار و افزایش کشته شدگان وجود دارد.
آساق** مریم شفیعی **انتشار دهنده: خسرو حسینی