گزیده خبرهای 25 خرداد-91 قسمت -2
گزارشي تكان دهنده از يك مخدر.ماد مخدر« كروكديل» به ايران رسيد؟
 
مگر ایران تبدیل به موش آزمایشگاه های جهانی مواد مخدر شده است که  بلافاصه پس از کشف جدید مواد مخدر وارد ایران می شود وآزمایش می گردد؟ حاکمان ایران اگر خودشان عملی و موادی نیستند و دست اند کار وارد کردن انواع واقسلام مواد مخدر نیستند و  بطور عمد تلاش نمی کنند تا جوانان را آلوده به مواد مخدر کنند تا که از شر مخالفت کردن شان راحت شوند . چرا نمی گویند که  چکاره اند  ومرز بانان زمینی وهوایی و آبی کشور کیستندو مواد مخدر گوناگون چگونه وارد کشور می شود؟
بررسي افراد معتاد به اين ماده مخدر نشان داده است كه مخدر كروكوديل باعث مي‌شود تا "پوست بدن" به رنگ سبز درآيد و پس از مدتي گوشت بدن به طور كامل پوسيده شده و از بين برود.شفافكروكوديل» ماده مخدر نسبتا جديد و خطرناكي است كه مرگ به عنوان اصلي عوارض آن برشمارده مي شودبنابر گزارش‌هاي غيررسمي اين ماده اكنون وارد بازار مصرف كشور شده است و اگرجه هنوز تاتيدي از سوي مسئولان صورت نگرفته است اما تهديد جدي به نظر مي رسد.علي علي‌اكبريان ـ مديركل مقابله با عرضه ستاد مبارزه با مواد مخدر ـ  درباره ورود و مصرف مخدر جديد «كروكوديل» به كشور به ايسنا گفت:"ورود اين مخدر به كشور را نه تائيد مي‌كنيم و نه رد".وي تاكيد كرد: شنيده‌ايم چنين مخدري وارد بازار شده، اما وجود آن را نه تائيد مي‌كنيم و نه رد و اين موضوع در دست بررسي و تحقيق است.علي‌اكبريان افزود: شنيده‌ايم اين مخدر جديد از دسته آمفتامين‌هاست، اما اينكه از كجا وارد كشور شده و آيا صحت دارد يا خير؟ در دست بررسي است و بزودي جزئيات آن را اطلاع‌رساني خواهيم كرد.همچنين فريد براتي‌سده ـ مديركل پيشگيري و درمان اعتياد سازمان بهزيستي كشور ـ با اعلام دريافت گزارش‌هاي غيررسمي از مصرف ماده مخدر جديد كروكوديل، گفت: هنوز از مراكز درماني اعتياد سازمان بهزيستي گزارش رسمي در اين زمينه دريافت نكرده‌ايم.بي خبري مسئوليني كه در صدر سازمان هايي قرار دارند كه مي تواند نقش موثري در اطلاع رساني و انجام اقدامات ژيشگيرانه با اين موضوع داشته باشند ،موضوعي كه ابهامات بسياري را در ذهن بر جاي مي گذارد.خرده اي كه صدا و سيما را هم به عنوان رسانه ملي در برمي گيرد.اين درحالي است روز پيش معاون فرهنگی و پیشگیری ستاد مبارزه از اقدامات پيشگيرانه در خصوص مسئله اعتياد در كشور سخن گفتاین ماده جدید در روسیه ساخته می شود و اکنون گزارش هایی در اروپا مبنی بر فروش و استفاده از این ماده مخدر وجود دارد. این ماده بسیار خطرناک در درون بدن افراد معتاد به صورت عمقی نفوذ کرده و باعث به وجود آمدن زخم هایی شبیه به قانقاریا می شود .گفته مي شود افرادي كه از اين ماده مخدر استفاده مي كنند ظرف مدت يكسال جان خود را ازدست مي دهند.ماده مخدر كروكوديل از تركيب "قرص كدئين" با "بنزين"، "تينر"، "يد"، "اسيد كلريدريك" يا همان "جوهر نمك" و "فسفر قرمز" توليد مي‌شود.بررسي افراد معتاد به اين ماده مخدر نشان داده است كه مخدر كروكوديل باعث مي‌شود تا "پوست بدن" به رنگ سبز درآيد و پس از مدتي گوشت بدن به طور كامل پوسيده شده و از بين برود.توليدكنندگان اين ماده مخدر، از بنزين به عنوان ماده حلال و از ساير مواد تركيبي به عنوان واكنش دهنده استفاده مي‌كنند تا قرص دارويي كدوئين به اين ماده مخدر تبديل شود.مهمترين دليل گسترش توليد و توزيع اين ماده مخدر در روسيه، دسترسي آسان افرد به قرص كدوئين بدون نياز به نسخه پزشك، گزارش شده است
كشت گل در دزفول ممنوع شد
رژیم ضد بشری وقرون وسطایی که مراتع سبز کویر کرده وجنگل ها را می سوزاند و  رودخانه ها و مرداب ها و دریاچه هرا خشکک رده ومیط زیست را آلوده نموده است .در مقابل گورستان توسع داده و آباد کرده است .چو نیازی به پرورش وکشت گل در دزفول دارد که سد دز نزدیکش می باشد؟
رئيس اتحاديه گل و گياه دزفول گفت: طبق اعلام سازمان آب و برق خوزستان به تمامي انجمن‌هاي صنفي‌ كشاورزي در سال زراعي جديد به علت خشكسالي و كمبود آب، هيچ قراردادي با كشاورزان منعقد نخواهد شد و اين يعني ممنوعيت كشت. محسن قلاوند در گفت‌وگو با ايسنا، عنوان‌ كرد: با توجه به اعلام ممنوعيت كشت، كشاورزان همچنان در حال كشت هستند و منتظر اعلام نهايي بستن قرارداد آب هستند. وي افزود: كشت گل از 15 روز پيش آغاز شده و تا اواخر تيرماه ادامه خواهد داشت. سطح زيركشت گل در سال زراعي جديد معلوم نيست. در حال حاضر از انواع گل فقط گل مريم كشت مي‌شود. قلاوند با اشاره به مشكلات كشت گل خاطرنشان‌كرد: از جمله مشكلاتي كه سال قبل داشتيم و امسال هم به صورت بحراني‌تر خواهيم داشت، تهيه نهاده‌هاي كشت و حذف يارانه‌هاي انواع كودهاي شيميايي و افزايش قيمت مود اوليه است. رئيس اتحاديه گل و گياه دزفول ادامه ‌داد: سال‌گذشته ما هر كيلو نايلون را 1700 تومان خريداري مي‌كرديم، ولي در حال حاضر قيمت آن به 3 هزار تومان رسيده است كه واقعا گلكاران توان تهيه اين مواد اوليه را با اين قيمت‌ها ندارند. وي يادآورشد: قرار بر اين بود كه بسته‌هاي حمايتي شامل تامين همه نهاده‌هاي كشاورزي از سوي دولت به كشاورزان داده شود اما هنوز چيزي معلوم نشده است
چگونه داود احمدی نژاد که پرونده  مشترک اختلاس با پاسدار میلیاردی محمد صادق محصولی دارد می تواند هویتی بهتر از افراد دور وبر بردارش رئیس جمهور پاسدار محمود احمدی نژاد داشته باشد که اکنون حفظ خود تبدیل به بلند گوی تبلیغاتی علی خامنه ای ومنتقدان دولت شده است؟
برادر رئیس جمهور عنوان کرد: تنها خواسته من از وی این بوده است که تعدادی از این عناصر بی‌هویت را از کنار خود دور کند، آیا این خواسته طوری است که من در جایگاه "عقیل" قرار گیرم؟فارس: داوود احمدی نژاد نسبت به اظهارات محمود احمدی نژاد در مقاله «امام علی (ع) و عدالت» واکنش نشان داد و گفت: از رئیس جمهور خواستم عناصر بی‌هویت را از خود دور کند.داوود احمدی‌نژاد در گفت‌و‌گو با فارس در جنوب استان تهران در واکنش به اظهارات رئیس جمهور گفت: من تا به‌حال هیچ‌گاه خواسته مالی از رئیس جمهور نداشتم.برادر رئیس جمهور عنوان کرد: تنها خواسته من از وی این بوده است که تعدادی از این عناصر بی‌هویت را از کنار خود دور کند، آیا این خواسته طوری است که من در جایگاه "عقیل" قرار گیرم؟این فعال سیاسی ادامه داد: خط ما همیشه خط ولایت بوده است، اعتراض من به رئیس جمهور هم برای همین بود، کجای این اعتراض سبب شد من در جایگاه "عقیل" قرارگیرم، نمی‌دانم، من هنوز هم به وجود این عناصر در کنار رئیس جمهور اعتراض دارم و بازهم خواهم داشت.محمود احمدی نژاد اخیرا" در مقاله‌ای با عنوان "امام علی (ع) و عدالت" با یادآوری مشی برخی افراد که اجرای عدالت را تا حدی که برای دیگران اجرا شود می‌پسندند و به محض این‌که نوبت خودشان رسید، فریاد مخالفت سر داده و در مقابل اجرای عدالت می‌ایستند، از آن به عنوان مساله‌ای یاد کرد که اجرای عدالت را به سنگین‌ترین عقبه تحقق جامعه آرمانی تبدیل می‌کند.رئیس جمهور در بخشی از این مقاله گفته بود: در اجرای عدالت انسان به ناگاه چشم باز کرده و خود را در مقابل برادرش می‌بیند. همان‌طور که امام علی (ع) در مقابل برادرش قرار گرفت.
جاده های مرگ آفرین  کشورهمچنان مرگ آفرینی می کند تا که بتواند همچنان جایگاه اول بی رقیب ونظیر جهانی مرگ ومیر جاده ها را حفظ کند. .
واژگونی خودروی عروس و داماد در محور سرخس– مشهد ۲ کشته و ۳ مجروح بر جای گذاشت. واحد مرکزی خبر: فرمانده پلیس راه سرخس گفت: در این حادثه که دیشب رخ داد، عروس۱۶ ساله و یک کودک ۸ ساله در دم جان باختند و داماد و ۲ سرنشین دیگر این خودرو مجروح و روانه بیمارستان شدند.
خبرگزاری دولتی : تورم 80 درصد یارانه را بلعید
وقتی که اعتراف شده است که تورم 80% یارانه ها را بلعیده است . یعنی اینکه  از طریق هدفمند کردن نقدی یارانه های دولتی  چیزی عاید محرومان جز گرانی وخالی تر شدن سفره های شان نصیب شان نشده است . البته هر گز گفته نمی شود که عامل اصلی تورم وگرانی چیست؟ به خصوص اینکه در دفاع از پروژه ی هسته ای واهداف نظامی آن ادعا می شود که تحریم ها هیچ اثری برروی اقتصاد ورشکسته وو ابسته به واردات نداشته است .
خبرگزاری پانا: با محاسبه نرخ تورم در سال جاری می توان به این نتیجه رسید که گرانی ها بخش قابل توجهی از یارانه های پرداختی را به خود اختصاص داده و نزدیک به 80 درصد از یارانه صرف آن شده است.به گزارش خبرنگار اقتصادی پانا، هدفمندی یارانه ها دی ماه 89 با هدف افزایش توان خرید طبقه ضعیف و کاهش ضریب جینی آغاز شد و اکنون با گذشته 18 ماه از اجرای این طرح می توان دستاوردهای آن را بررسی و نمره مجریان طرح را محاسبه کرد.مهمترین موضوع در این خصوص تاثیر هدفمندی یارانه ها و یارانه نقدی بر درآمد طبقه ضعیف است.آخرین گزارش بانک مرکزی برای کالاهای اساسی مانند خوراک نشان می دهد که قیمت این کالاها با رشد 40 درصدی نسبت به سال گذشته رو به رو شده اند.نگاهی به قیمت کالاهایی مانند گوشت، مرغ و برنج نشان می دهد که یارانه ها تامین کننده نیازهای اولیه یک خانواده هم نیست.یک خانواده چهار نفره حداقل باید در ماه 4 کیلو گوشت مصرف کنند یعنی به ازای هر نفر یک کیلو و این سهم هر ایرانی است که روزانه 33 گرم گوشت مصرف کند، حال برای خرید همین میزان گوشت باید 92 هزار تومان یا یارانه 2 نفر پرداخت شود.اگر هر فرد روزانه سه وعده نان و پنیر بخواهد بخورد باید حداقل 2 هزار تومان هزینه کند که در ماه 15 هزار تومان بیشتر از یارانه پرداختی است .اگر مسکن را به عنوان دومین نیاز مهم بدانیم و باور کنیم که در سال گذشته تنها 20 درصد افزایش اجاره بها داشته ایم، و با احتساب رشد 20 درصدی اجاره بها در سال جاری، در حال حاضر اجاره یک منزل مسکونی 70 متری در هر کجای تهران حداقل یارانه 4 نفر را می بلعد، البته این موضوع در خصوص شهرستانها نیز صادق است اما شدت آن به میزان تهران نیست.از طرفی هزینه بنزین، برق، گاز، حمل و نقل و هزینه های از این دست نیز افزایش داشته است.تورم 22 درصدی بر اساس آمار بانک مرکزی ارزش یک حقوق 700 هزار تومانی را به550 هزار تومان رساند، و اگر خانواده 4 نفره باشد 180 هزار تومان یارانه می گیرد.به عبارتی دیگر تورم پس از یک سال 80 درصد یارانه پرداختی را بلعیده است.
.