گزیده خبرهای 27 فروردین – 92 . قسمت -4


گزیده خبرهای 27 فروردین – 92 . قسمت -4
 
معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد: رعایت حجاب برای مردان نیز ضروری است / نباید زن و مرد به عنوان همکار در یک اتاق قرار گیرند
چگونه است که  پدیده ی تن فروشی  که زنان شوهر دار هم جزو شان می باشد و هروز تعداد ش فزونی می یابد و صف شان طولانی تر می گردد که بدلیل فقر وبیکاری و اعتیاد است ایراد واشکالی نگردد ولی حضور زن ومرد در اتاق محیط کار اشکال دارد و باید  ممنوع  شود؟
معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: متأسفانه آن‌گونه که مشاهده می‌شود وضعیت حجاب و عفاف در برخی فروشگاه‌های زنجیره‌ای این استان چندان مناسب نیست.به گزارش فارس از یاسوج، شامگاه دوشنبه نشست صیانت از حقوق شهروندی استان کهگیلویه و بویراحمد در محل سالن شماره دو استانداری با حضور مدیران مدعو و به ریاست معاون سیاسی امنیتی استاندار برگزار شد.در این نشست غلامعلی رضوانی با بیان اینکه بدحجابی موجب بسیاری از ناهنجاری‌ها در جامعه شده، اظهار کرد: ریشه همه ناهنجاری‌ها و کجروی‌های اجتماعی در بدحجابی است.معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: حجاب تنها متعلق به زنان نیست بلکه مرد نیز باید پوشش خود را آن‌گونه که دین خدا گفته حفظ کند.این مسئول افزود: به همین خاطر بازرسی از اماکن عمومی و دولتی برای سامان دادن به وضعیت بدحجابی ضروری است.رضوانی از لزوم بازرسی در محیط‌های اداری این استان در راستای پی بردن به وضعیت حجاب و عفاف سخن به میان آورد و گفت: این کار درستی نیست که یک آقا و خانم را به عنوان همکار در یک اتاق قرار می‌دهیم و یا اینکه برخی مدیران بخواهند برای خود منشی خانم بگذارند.وی خواستار تحرک بیشتر و جدی‌تر ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پارک‌ها و گردشگاه‌ها و ورزشگاه‌ها و سایر اماکن عمومی شد و افزود: همه در برابر ناهنجاری‌ها و کم کردن آن‌ها در جامعه مسئول بوده و در جلساتی این‌گونه منتظر شنیدن راه‌حل‌ها هستیم.معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه لازم است به صورت مصداقی در این موضوعات وارد شویم، گفت: کلی‌گویی دردی را در چاره‌جویی برای رفع معضلات اجتماعی دوا نمی‌کند.رضوانی گفت: در برخی اماکن عمومی از جمله در فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان شاهد ناهنجاری‌هایی هستیم که لازم است مسئولان صنعت و تجارت در این زمینه به درستی وارد میدان شده و تذکر دهند.وی با بیان اینکه مصوبات نباید تنها برای مرکز استان و شهر یاسوج باشد، خاطرنشان کرد: در سراسر استان باید برنامه‌ریزی شود تا بتوان معضلات اجتماعی و در رأس آن‌ها بدحجابی را کنترل کرد.
افغانیزه کردن جمهوری اسلامی و تجزیه ایران، خوابهایی که برای ما دیده اند!"
اینگونه تحلیل دادن بر اساس تجربیات  وتبلیغات گذشته نیاز به ستون انقلاب رفسنجانی می باشد تا مانع از شبیه افغانستان یا عراق شدن ایران جلوگیری شود .
بازتاب (نزدیک به خط و اندیشه رفسنجانی) : در شرایطی که کشور در یکی از حساس ترین مقاطع تاریخی خود به سر می برد، برخی مسئولان و مقامات با بی تفاوتی سرگرم بازی های کودکانه برای کسب قدرت بیشتر و کم کردن روی رقبای داخلی هستند.به گزارش خبرنگار «بازتاب»، بررسی موقعیت ژئوپولتیک و استراتژیک ایران، نشان می دهد که بیشترین تهدیدات متوجه آینده ایران است و اگرچه ظاهرا همه چیز امن و آرام است، اما حرکت های خزنده ای در جریان است تا رقبای منطقه ای از روند افول ایران در منطقه سوء استفاده کرده و برای همیشه خاطر خود را از ایرانی مقتدر آسوده کنند.در این میان، آنچه در پوشش اجماع جهانی علیه برنامه هسته ای ایران شکل گرفته است و در بخش دیپلماتیک در قالب گفتگوهای 5+1 با ایران دنبال می شود، در واقع بهانه ای برای برخورد با ایران است و قطعا موضوع برخورد با جمهوری اسلامی ایران منحصر به برنامه هسته ای نخواهد ماند و حتی در صورت توقف برنامه هسته ای، برگهای بعدی این بازی روی میز خواهد آمد. اما آنچه تاسف بار است، بی تفاوتی برخی مقامات و مسئولان کشور است که آنچنان سرگرم بازی انتخابات شده اند که گویی سرنوشت کلی کشور و خطراتی که اصل ایران را تهدید می کند، هیچ اهمیتی برای آنها ندارد و احساس تکلیف آنها منحصر به کاندیداتوری و گرفتن قدرت از رقیب یا نگه داشتن آن به هر قیمت است.با این حال، هر روز بیش از قبل دو طرح شوم آمریکایی و انگلیسی برای آینده ایران جدی تر می شود و احتمال اجرایی شدن آن در مقطع بعد از انتخابات افزایش می یابد.طرح نخست که بر افغانیزه کردن ایران استوار است، طرحی آمریکایی است که هدف آن تبدیل جمهوری اسلامی به حکومتی شبیه افغانستان فعلی است تا در آن یک حکومت مرکزی یکپارچه اما ضعیف دایر باشد که تنها کارکرد آن کنترل فضای داخلی و مدیریت نیروهای ایرانی است تا از نگاه آنها، اقدام به ایجاد ناامنی و آشوب در منطقه و جهان نکنند.طبق این سناریو، این حاکمیت که به صورت منطقی، دولتی سکولار، اما نه مخالف مذهب خواهد بود، آنچنان با اختلافات داخلی برای دهه های طولانی روبرو خواهد شد که عملا قادر به حضور ملی در سطح منطقه و جهان نخواهد بود و ایران باید برای دراز مدت با قدرت منطقه ای شدن خداحافظی کند.با این حال طرح آمریکایی از توطئه انگلیسی به مراتب برای ایران بهتر است. نقشه شوم بریتانیا برای ایران، تجزیه ایران با تحریک 4 قومیت اصلی: عرب زبانان در جنوب، ترک زبانان در شمال غربی، کرد زبانان در غرب و بلوچها در جنوب شرقی است که دست کم دو بخش آن یعنی تجزیه عربی و ترکی عملیاتی خواهد شد. این طرح با حمایت دولتهای عربی، ترکیه و جمهوری آذربایجان همراه شده است.اگرچه ایالات متحده آمریکا به دلیل مشکلات امنیتی که تجزیه و از بین رفتن حکومت مرکزی در ایران به همراه دارد، با این طرح مخالف است، اما لابی سنگین انگلیسی و پولهای عربی ممکن است این مقاومت را در هم بشکند و سناریو تجزیه طلبی به ایران تشدید گردد.با این حال به نظر می رسد در شرایط فعلی مسئولان کشور به جای کشمکش بر سر قدرت بیشتر و دعوای انتخاباتی باید تمرکز خود را بر مقابله با تهدیدات خارجی صرف کنند و روندهایی که این تهدیدات را کمرنگ می سازد را عملیاتی کنند، روندهایی نظیر بهبود شاخص های مردمسالاری، رفاه عمومی و کاهش نارضایتی، تبدیل تهدیدات امنیتی به موضوعات سیاسی و کاستن از شکاف میان نخبگان و حاکمیت، توجه به مطالبات قومی و پرهیر از التهاب و ایجاد درگیری و مناقشات.
چون وظیفه ومأموریت سرباز جو شریعتمداری ادامه جاسوسی و بازجویی ورد گیری مخالفین است که در پوشش مطبوعات یا دروغ نامه ی کیهان دنبال می شود . بنابراین پس از پرسه زنی در لندن سر از پاریس در آورده است  چونکه نیاز دارد خاتمه را دراز کند لذا از سایت ملی ومذهبی ها فاکت آورده که دوران خاتمی تمام شده است . برای اینکه وی نشان داده مرد دوران سخت نیست.
ارگان گروهك ملي-مذهبي در پاريس اعلام كرد دعوت از خاتمي براي نامزدي انتخابات، نشان دادن سراب است و پس از مدتي اپوزيسيون را نااميدتر از گذشته خواهد كرد.سايت اين گروهك كه توسط شماري از اعضاي فراري آن به پاريس اداره مي شود، در تحليلي نوشت: زمزمه آمدن يا نيامدن خاتمي، ساختن ساختمان يك سراب است. مردي بر لب دريا نشسته بود، ظرفي پر از ماست را با شتاب در آب دريا مي آميخت يكي گفت: چه مي كني؟ گفت دوغ مي سازم. گفت يك دريا آب و يك ظرف ماست!؟ مگر شدنيست؟ مرد نگاهي پر تامل كرد و گفت مي دانم كه نمي شود اما اگر بشود چه مي شود. ماجراي ما و خاتمي نيز چنين است. آرزوست كه نامزد شود و پايداري كند و مطالبات گذشته از جمله آزادي افراد زنداني را بخواهد اما اينها فقط آرزوست و شدني نخواهد بود.سايت ملي-مذهبي مي افزايد: تاريخ آقاي خاتمي نشان داده كه او مرد لحظه هاي سخت نيست. او از لحاظ شخصيتي اهل مقاومت و مداومت نيست. مخصوصا وقتي كه مواجه با حريفي قدر قدرت باشد. اپوزيسيون بايد متوجه اين نكته باشد كه در عين تبيين استراتژي، موجب نااميدي هر چه عميق تر هواداران خود نشود. وقتي همه اميد را پشت خاتمي بسيج كنيم و او نيز عقب بكشد آن وقت افرادي مي مانند خسته و اين بار نااميدتر.در پايان اين مطلب آمده است: نه خاتمي مي تواند پا به عرصه بگذارد و نه هاشمي. كنش منتهي به شكست تقدير آنهاست.
راه اندازی بازداشتگاه پلیس آگاهی در دانشگاه/ بازجویی دانشجویان از متهمان
نمودی دیگر از چگونگی آزای وامنیت در کشوری که مدعی امن و آزادترین کشور جهان می باشد. آنهم مقابل نخبگان جامعه چون وحشت از دانشجویان و فعالیت  مخالفت سیاسی شان می باشد.
خبرگزاری پانا: رئیس پلیس آگاهی با اعلام راه اندازی بازداشتگاه پلیس آگاهی در کنار دانشگاه علوم انتظامی گفت: دانشجویان پلیس از مجرمان بازجویی می کنند.به گزارش خبرگزاری پانا،سردار سید حسن بتولی در این باره گفت: براساس چشم انداز 2012، نیروی انتظامی باید سازمانی ارزشمند، هوشمند، قانون مدار، مشاركت جو، چابك، علمی و مجهز به فن آوری روز و یكی از پلیس های موفق در سطح آسیا باشد.رئیس پلیس آگاهی گام اول برای رسیدن به هدف فوق را تقویت كیفی نیروهای آگاهی دانست و افزود: برای جذب و گزینش نیروهای كارآمد علاوه بر جذب نیرو از دانشگاه علوم انتظامی، از طریق روسای پلیس استانها نسبت به انتخاب بهترین ها از میان دانشگاهیان، نیروهای بسیج و معاونت های آموزشی استان ها اقدام كردیم.بتولی با تاكید براینكه نیروهای پلیس آگاهی باید از تخصص های لازم برخوردار و كارآمد باشند، خاطرنشان كرد: در موضوعاتی نظیر مبارزه با جرائم اقتصادی و تشخیص هویت نیازمند كارشناسان خبره هستیم تا از همان بدوخدمت موثر واقع شوند.به گفته این مقام انتظامی هم اكنون در دانشكده علوم و فنون آگاهی و اطلاعات دانشگاه علوم انتظامی، قرار است رشته هایی نظیر مبارزه با سرقت، جرائم اقتصادی و كلاهبرداری به صورت مجزا راه اندازی شوند.وی یكی دیگر از اقدامات این پلیس را در راستای افزایش كارایی كاركنان، ورود دانشجویان كارشناسی پلیس آگاهی از سال سوم دانشگاه را به میدان عمل دانست و افزود: دانشجویان ضمن شركت در كارگاه های آموزشی، به صورت عملی با پرونده های مختلف درگیر می شوند ضمن آنكه دانشجویان را به صحنه برده تا از نزدیك با محیط جرم آشنا شوند.رئیس پلیس آگاهی یكی دیگر از برنامه های این پلیس را در راستای تربیت نیروهای متخصص، ساخت بازداشتگاه و ایجاد مركز تشخیص هویت در جنب دانشگاه علوم انتظامی اعلام كرد و افزود: با این اقدام، دانشجویان مستقیما از مجرمان در جرائم مختلف بازجویی كرده و ضمن بررسی آثار موجود در صحنه های جرم، در كنار دروس تئوری به صورت عملی با مسائل آشنا می شوند.
سربازجو شریعتمداری  برای اینکه با شبکه  تلویزیونی الجزیره  به سبک خودش افشاگری کرده باشد  بنابراین بخشی از حامیان   رژیم گذشته  را  به عربستان سعودی و سازمان اطلاعات سیا وجاسوسی انگلیس  وصل کرده است .زیرا که با پول عربستان در لندن شبکه ماهواره ای ایران فردا دائر کرده اند.
رژيم هاي عربستان و قطر كمك هاي چند ده ميليون دلاري در اختيار گروه هاي مخالف ايران از جمله سازمان تروريستي منافقين قرار داده اند.پايگاه خبري نهرين نت با انتشار اين خبر نوشت: افسران سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا، انگليس و فرانسه كارشناس امور ايران، اتاق عملياتي با مشاركت كادر برخي گروه هاي ضدايراني با هدف اجراي فعاليت هاي در جهت بي ثباتي و ناامني در ايران و اختلال در انتخابات، تشكيل دادند.براساس اين گزارش افسران سازمان اطلاعات آمريكا با نظارت «جان سانو» افسر اطلاعات و مدير عمليات محرمانه توانستند مبلغ 45 ميليون دلار را از كشورهاي عربستان، قطر و امارات با هدف پوشش فعاليت ها و اقدامات تبليغاتي، سياسي و امنيتي عليه ايران جمع آوري كنند و در خدمت مخالفان قرار دهند.اين برنامه شامل فعاليت هاي رسانه اي و سياسي براي اجراي عمليات خرابكارانه و ترور شخصيت ها مي باشد.نهرين نت اعلام كرد: محور فعاليت اتاق عمليات به توصيه و سفارش افسران اطلاعاتي ويژه امور ايران، حمله تبليغاتي عليه انتخابات و ايجاد احساس منفي در نزد ايراني ها و القاي تقلب مي باشد آنان همچنين راهنمايي هايي به رسانه هاي جمعي غربي و به خصوص راديو و تلويزيون بي بي سي و صداي آمريكا كرده و به ديگر كانال هاي عربي وابسته به سازمان اطلاعات عربستان مانند شبكه العربيه و الجزيره و شبكه الشرقيه نيز براي انجام حملات رسانه اي و ايجاد ترديد نسبت به صحت انتخابات رياست جمهوري آينده در ايران و ترديد نسبت به سالم بودن آن سفارش كرده اند.اخيرا طيفي از سلطنت طلبان به كمك بودجه عربستان و مشورت اطلاعاتي انگليسي ها، شبكه تلويزيوني موسوم به ايران فردا را در لندن راه اندازي كردند. پيش از آن و در سطوح مختلف، برخي عناصر مسئله دار نظير مهاجراني و نوري زاده و «محمد-خ» را در مقاطع مختلف از جمله قبل و بعد از فتنه و آشوب سال 88 به بازي گرفتند و اين عده ملاقات هايي با مقامات سعودي در رياض و برخي پايتخت هاي اروپايي داشته اند.